اقتصادیکسب و کار ایرانی

معرفی وکیل مالیات برای کاهش جریمه در کرج

بهترین وکیل جرایم مالیاتی در کرج به همراه مشاوره حقوقی

به نقل از وکیل مالیات کرج؛ با عنایت به افزایش تمرکز دولت ها و اهمیت دریافت مالیات ، داشتن آگاهی دراین زمینه، امر مهمی محسوب می شود. اگرچه بهره گیری از دانش وکیل جرایم مالیاتی در حضور مراجع حل اختلاف مالیاتی نظیرهئیت حل اختلاف بسیار کاربرد دارد، لیکن در درجه اول استفاده از این افراد به عنوان مشاور مالیاتی بابت جلوگیری از بروز مشکلات در امور مالیاتی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله با تعریف وظایف و ویژگی های مورد نیاز وکیل مالیاتی آشنا خواهیم شد.

وکیل مالیاتی کیست؟

به شخصی که در انجام امور مالی و مالیاتی از جمله مالیات آژانس هواپیمایی دارای تجربه مفید باشد و بتواند در جلسات رسیدگی به پرونده های مالیاتی مربوط به شرکت ها، از موکل خود دفاع نماید اطلاق می شود. همچنین وکیل جرایم مالیاتی می بایست توانایی انجام محاسبات مالیاتی، بررسی اطلاعات درج شده در اظهار نامه های رسمی حسابداری، حسابرسی، قوانین مالیات مستقیم و…. را به ممیزین مالیاتی به طور کامل اثبات نماید ،تا از بروز جرایم احتمالی مالیاتی جلوگیری کند، و در پایان موفق به اخذ برگ قطعی در کنار مودی مالیاتی شود.

ویژگی های مورد نیاز وکیل جرایم مالیاتی

اگرچه بسیاری از افراد به صورت تخصصی در خصوص رسیدگی به جرایم مالیاتی ،اقدام به دفاع از موکلان خود می نمایند. لیکن داشتن ویژگی های زیر در این زمینه توصیه می شود.

رعایت انصاف و اخلاق مداری:

پیشنهاد قیمت‌های موجه در خصوص پیگیری امور مالیاتی و انجام تمام تعهدات برای شرکت ها بسیار مهم است.

تسلط کامل به قوانین مالیاتی و تغییرات آن :

قوانین مالیاتی هم با توجه به مقتضیات جامعه در حال تغییر و به روز رسانی میشوند ،بنابراین قوانین مالیاتی هم تغییر می کنند. به همین جهت ،لازم است تا وکلای جرایم مالیاتی بر قوانین تامین اجتماعی و مالیاتی ،آگاهی کامل را داشته باشند.ارائه راه حل منطقی و استخراج آن از بطن مفاد قانونی مورد نیاز خواهد بود .چنانچه وکیل جرایم مالیاتی به قوانین جدید مسلط نباشد ،و با استناد به قوانین منسوخ ،طرح دعوی نماید با مشکلات زیادی روبرو میشود.

داشتن فن بیان قوی و آشنایی با اصول و فنون مذاکره:

اگر وکیل مالیاتی ،دارای فن بیان قوی و گیراتری باشد ،به تفسیر و توضیح مواد و مستندات به شیوه کارآمدتری موفق خواهد شد ،این ویژگی موجب میگرددتا دفاع بهتری از موکل خود نماید. همچنین فن بیان قوی برای مشاوره و تفهیم بهتر امور مالیاتی به مشاوره گیرنده ،بسیار مهم و میزان اثربخشی را نیز افزایش می دهد.

پیگیری به موقع تعهدات:

انجام به موقع و سریع امور مالیاتی شرکتها ،امری ضروری است ،چون مدت ارائه اعتراضات مربوط به بعضی جرائم محدود است و به ارائه دفاعیات خارج از مهلت و زمان قانونی، ترتیب اثر داده نمی شود.

آشنایی کامل با روند کاری هیئت های حل اختلاف و رویه ادارات مالیاتی:

برای وکیل مالیاتی داشتن تجربه بسیار اهمیت دارد ،در غیر این صورت منجر به اتلاف وقت و هزینه های موکل خواهد شد.

رشته تحصیلی وکیل مالیاتی

بدیهی است که وکیل جرایم مالیاتی همانند مدیر مالی در رشته حسابداری به تحصیل پرداخته است و در این زمینه به کسب تجربه و دانش کافی مبادرت ورزیده است.

بسیاری در کنار شغل اصلی خود ،نیزبه صورت نیمه وقت در شرکت ها برای رفع مشکلات مالیاتی و مشاوره هم مشغول هستند، لذا توصیه می‌شود وکلای مالیاتی از کسانی انتخاب شوند که علاوه بر آشنایی با علم حسابداری و حسابرسی ،مدیریت و مهندسی مالی و…. تخصص هم داشته باشد.

وظایف وکیل جرایم مالیاتی

این زمینه به جنبه های گوناگونی تقسیم بندی می شود که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه وکالت در دعاوی مالیات بر ارزش افزوده.
  • ارائه مشاوره های گوناگون حقوقی در زمینه های مالیات بر درآمد ، مالیات بر ارث ، مالیات بر نقل و انتقال املاک و مالیات بر اجاره و….
  • ارائه اعتراض قانونی به برگ تشخیص مالیاتی.
  • تهیه و تنظیم قانونی اظهارنامه های مالیاتی شرکتها و افراد.
  • توانایی و تخصص در زمینه تهیه و تنظیم لوایح اعتراض بر مالیات و یا دفاع از افراد و شرکتها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی.
  • اعتراض به موقع و مستند به تصمیمات هیئت های بدوی و تجدید نظر در دعاوی مالیاتی.
  • بررسی دقیق صورتهای مالیاتی شرکت ها جهت کاهش پرداخت های مالیاتی.
  • ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه دریافت بخشودگی های مالیاتی.

تخصص های متفاوت وکیل

بعد از تخصصی شدن علوم حسابداری و مالیاتی ،وظایف مربوط به وکلای مالیاتی نیز تفکیک شده است، و در زمینه های گوناگونی به فعالیت می پردازند، از جمله این تخصص ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

وکیل مالیاتی عملکرد:

وکیلی که در زمینه امور بهای تمام شده و نیز موارد مرتبط با اظهارنامه سالیانه، تخصص دارد و به قانونهای مالیات مستقیم به صورت تئوری مسلط است، تخصص وکلای مالیاتی بسیار مهم است.

وکیل مالیاتی لایحه:

به وکیل پایه یک دادگستری که درباره لایحه نویسی و مکاتبات تخصص دارد گویند.چنانچه کارت دفاع مالیاتی بعضی شرکت ها به شورای عالی مالیاتی یا هیئت ۲۵۱ مکرر و دیوان عدالت اداری ارجاع شود ،از تخصص این افراد استفاده می‌شود که بسیار حائز اهمیت است ،و در سرانجام پرونده های مالیاتی شرکت ها نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

تاثیر دریافت مشاوره از خدمات وکیل مالیاتی

لازم به ذکر می باشد که وکیل جرایم مالیاتی با تجربه می تواند به جهت تخصص خود ،در حل و فصل امور مالیاتی از بروز جرایم بسیار سنگین و گرفتاری های مربوطه جلوگیری نماید، و این امر تنها با گرفتن مشاوره های ساده امکان پذیر می گردد.

همچنین در صورت داشتن پرونده ای در ادارات مالیاتی و یا هیئت های حل اختلاف ،اگر مایل به دفاع از حقوق خود می باشید وکیل جرایم مالیاتی می تواند از تضییع حقوق افرادی که نسبت به مفاد قانونی آشنایی ندارند در زمینه میزان مالیات و جرایم مربوطه کمک شایانی نماید.

افراد و شرکتها بهتر است جهت حل و فصل امور مالیاتی خود از مشاوره این وکلای مجرب بهره بگیرند،با هزینه نمودن اولیه می شود مانع از پرداخت جریمه های هنگفت مالیاتی شد ،وموجب رونق کسب و کار شود .

در این خصوص بهره مندی از خدمات وکیل پایه یک دادگستری در بهترین موسسه حقوقی در کرج و شهرهای دیگر توصیه می گردد.

از این رو به منظور گرفتن مشاوره و راهنمایی تخصصی در مورد جرایم مالیاتی می توانید با مجموعه کرج وکیل تماس گرفته و از مشاوران با تجربه بهره مندشوید.

توصیه آخر

با عنایت به تخصصی شدن امور مالیاتی، شرکتها لازم است از خدمات وکیل جرایم مالیاتی استفاده کنند ،این وکلا برای حل و فصل امور مالیاتی باید تخصص فراوانی را داشته باشند، تا قادر گردند مشکلات مالیاتی را حل و از بروز جرایم جلوگیری نماید.

سوالات متداول

    چطور می توان به مشاوره ارائه شده توسط وکیل جرایم مالیاتی اعتماد نمود؟

    این مواردبه سابقه فعالیت ،تخصص و تجربه وی ارتباط دارد، وکلایی که در مجموعه های حقوقی مشغول می شوند ،می بایست علم خود را به اثبات رسانند.

    آیا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی یکسان است؟

    بله ،در پرونده های مالیاتی به وکیل جرایم مالیاتی از طرف شرکت ها بابت رسیدگی به امور مالیاتی وکالت داده میشود.

    جرایم مالیاتی چیست؟

    مخفی کردن درآمد یا شغل واقعی خود، تعلل در ارائه اظهارنامه و عدم اعلام درآمد و یا معاملات و…. می‌تواند از طریق مراجع مربوطه به عنوان جرایم مالیاتی در نظر گرفته شود.

    چه انواع مالیاتی در ایران وجود دارد؟

    مالیات مستقیم ومالیات غیرمستقیم.

    مالیات مستقیم ، مالیاتی که به دارایی و درامد تعلق خواهد گرفت.

    مالیات غیرمستقیم ، مالیاتی که به بخشی از فعالیت های فرد در زمینه های اقتصادی تعلق می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا