اقتصادی

فراخوانی برای ارائه ایده‌های قابل تجاری‌سازی یکی از اقلام پرمصرف در اتاق عمل

با برگزاری یک چالش در زمینه تولید سیمان استخوان ارتوپدی بر اساس متاکریلات ، از تیم ها و محققان خواسته شده است ایده های قابل فروش ، تولید انبوه و تولید انبوه خود را در این زمینه تا 16 آگوست ارائه دهند.

به گزارش یومیر برنامه چالش های فناوری و نوآوری (اینوتن) یک چالش در تولید سیمان استخوان ارتوپدی بر اساس متاکریلات است. در پایان مرحله اول ، طرح های دریافتی توسط هیئت داوران ارزیابی می شود و در نهایت شرکت کنندگان برتر (چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی) برای ایجاد نمونه آزمایشگاهی از طرح های خود ، وارد مرحله دوم چالش می شوند.

برندگان مرحله اول علاوه بر تکمیل اسناد فنی و مالی پروژه خود ، در مرحله دوم این فرصت را خواهند داشت که “نمونه آزمایشگاهی” را مطابق با طرح اصلی خود ارائه دهند. در پایان مرحله دوم ، به منظور انتخاب بهترین طرح ، اسناد فنی و مالی و همچنین نمونه آزمایشگاهی ارائه شده توسط هر شرکت کننده توسط هیئت داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می شود.

یکی از اصلی ترین مشکلات کاشت ارتوپدی ، تثبیت آنها در بدن است. این امر به ویژه در مورد ایمپلنت های فلزی ارتوپدی بسیار مهم است. از آنجا که فعال زیستی نیستند ، می توانند باعث عفونت شوند ، به بدن منتقل می شوند و همچنین به مرور زمان امکان قرارگیری ایمپلنت در محل بافت وجود دارد. بنابراین ، استفاده از یک عامل تثبیت کننده ، مانند سیمان استخوان ، ضروری است. سیمان های معمولی استخوان ارتوپدی عموماً بر پایه پلیمر پلی متیل متاکریلات (PMMA) ساخته می شوند که علاوه بر استحکام خوب ، زمان بهبودی مناسبی دارد و به کاشت بهتر کاشت کمک می کند. متأسفانه این ماده در بازار داخلی تولید نمی شود. از طرف دیگر ، دمای تولید شده در هنگام سخت شدن سیمان با این ماده به طور کلی زیاد است و منجر به نکروز یا از بین رفتن بافت می شود. هدف از این چالش این است که سیمان استخوان PMMA زمان پخت نهایی کمتر از 15 دقیقه ، مقاومت 90 تا 120 مگاپاسکال و دمای پخت تولید کمتر از 80 درجه سانتیگراد داشته باشد.

طبق گفته دفتر مرکزی نانو ، این محصول یکی از اساسی ترین و پرکاربردترین موارد پزشکی در اتاق عمل است که فقط نمونه های خارجی آن در بازار موجود است. تاکنون مطالعات زیادی در مورد سیمان استخوان در کشور ما ایران انجام شده است. اما به دلیل روشهای تولید آزمایشگاهی و غیرصنعتی ، این محصول هنوز برای تولید انبوه تجاری نشده است. موضوع اصلی این چالش تجاری سازی سیمان استخوان بر پایه پلی متیل متاکریلات برای تولید انبوه است. از طرف دیگر ، به دلیل گرمای زیاد در هنگام سخت شدن سیمان ، یکی از چالش های این محصول تهیه راه حلی برای کاهش دما برای جلوگیری از نکروز و از بین رفتن بافت است. چالش دیگر این سیمان ها عدم فعالیت آنها است که اگر یک کامپوزیت مناسب با پایه پلی متیل متاکریلات ساخته شود بدون کاهش خواص مقاومت و زمان پخت ، گامی مطلوب به جلو است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا