عمومی

علت روشن نشدن چراغ انتن تلویزیون

علت روشن نشدن چراغ آنتن تلویزیون

آنتن، یکی از مهمترین لوازمی است که به عنوان یک قطعه مخابراتی از آن جهت دریافت سیگنال استفاده می کنند. این قطعه با قابلیت ویژه ای که دارد سیگنال ها را از پایگاه های اطلاعاتی دریافت و آن ها را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل می کند. این سیگنال های دریافتی به صورت داده و امواج الکترومغناطیسی در حالت فرستندگی امواج روی گیرنده های شما قرار می گیرند. این دستگاه بر اساس نوع ساختار خود انواع متنوعی دارد و که حتی نوع کاربرد و محل قرار گیری نیز یکی از دلایل تقسیم بندی آنتن به شمار می رود.

تمامی آنتن ها معمولا از جنس فلز هادی جهت دریافت سیگنال هستند و در ابعاد مختلفی طراحی می شوند. آنتن های نسل جدید دیجیتال به صورت پیشرفته تر از لحاظ ساختار، قدرت گیرندگی و حتی کیفیت نسبت به مدل های قدیمی هستند. این آنتن ها مجهز به یک چراغ هستند که هنگام استفاده از آنتن چراغ روشن است. اما گاهی به دلایل مختلفی شاید این چراغ روشن نشود که می تواند دلایل زیادی اعم از خرابی قسمتی از آنتن باشد. علت روشن نشدن چراغ انتن تلویزیون شامل:

  • یکی از رایج ترین دلایلی که چراغ آنتن تلوزیون روشن نمی شود، شکستی بدنه چراغ است. آنتن ها در فضای باز قرار دارند و شاید به دلایل مختلفی لامپ آنتن شکسته و آسیب دیده باشد.
  • چراغ آنتن تلوزیون یک لامپ ال ای دی کوچکی است که روی بدنه دستگاه تعبیه می شود، یکی از دلایل روشن نشدن این چراغ می تواند سوختن چراغ ال ای دی باشد. حال این سوختن چراغ خود دلایل بسیار زیادی را شامل می شود‌. ممکن است به دلیل اتصالات نادرست با ورود آب باران یا حتی گرد و خاک این لامپ ها آسیب دیده باشند.

دلایل مهم روشن نشدن چراغ آنتن تلویزیون

  • سوختن برد

مهمترین علت روشن نشدن چراغ انتن تلویزیون می تواند سوختن برد آن باشد. برد یکی از قسمت های بسیار مهم آنتن ها محسوب می شود که اگر آسیب ببیند، چراغ آنتن روشن نمی شود و از طرفی کیفیت دریافت و حتی فرستندگی سیگنال ها نیز ضعیف خواهد بود.

  • آسیب دیدن قسمت ورودی

قسمت وردی دستگاه با مشکل مواجه است و آنتن به درگاه برق متصل نیست. زمانی که قسمت ورودی مشکل داشته و جریان برق در سیستم جاری نشود، لامپ نیز روشن نخواهد شد.

  • کابل نامناسب

دیگر علت روشن نشدن چراغ انتن تلویزیون می تواند به دلیل قطعی، پارگی و یا فرسودگی کابل آنتن تلوزیون باشد. کابل ها مهمترین لوازم انتقال جریان و داده هستند که اگر با مشکلاتی این چنینی مواجه شوند، چراغ دستگاه روشن نمی شود.

  • برد چاپی ضعیف

به دلیل عدم استفاده بردهای الکترونیکی چاپی مناسب نیز دستگاه در چنین حالتی قرار می گیرد. هرگز نباید از بردهای ضعیف و نا مرغوب برای نگهداری کابل آنتن استفاده نمود.

از اتصال تلویزیون به برق مطمئن شوید

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تلویزیون، متصل نبود آن به برق است. پیش از هرچیزی و تماس با متخصص سعی کنید تا از اتصال تلویزیون به برق مطمئن شوید. برای مثال ممکن است هنگام جا به جایی دستگاه فراموش کرده باشید تلویزیون به برق متصل کنید. همچنین ممکن است پس از اتصال کابل برق به دستگاه، کابل صحیح به پریز یا خود تلویزیون متصل نشده باشد.

سالم بودن کابل برق را چک کنید

پس از مطمئن شدن اتصال تلویزیون به برق شهری اگر همچنان تلویزیون روشن نشده است؛ مطمئن شوید که کابل برق سالم است. ممکن است کابل برق تلویزیون در زاویه نامناسبی قرار گرفته باشد و مانع انتقال برق به تلویزیون شود. البته مممکن است سری کابل برق نیز خراب شده باشد یا به خوبی به دستگاه متصل نشده باشد.

خراب بودن یکی از قطعات تلویزیون

اگر پس از روشن کردن تلویزیون چراغ استندبای روشن شد، به احتمال زیاد یکی از قطعات تلویزیون شما خراب است. ممکن است بک لایت تلویزیون به مشکل برخورده باشد. اگر تلویزیون روشن شده است و فقط تصویر ندارد؛ احتمالا مشکل از بک لایت تلویزیون است.

آسیب دیدگی یا خرابی پردازنده

یکی از اجزای اصلی تلویزیون، پردازنده آن است. پردازنده که وظیفه پردازش محتوا را دارد، ممکن از در طول زمان دچار فرسودگی و آسیب دیدگی شود. یکی از علت‌های اصلی روشن نشدن تلویزیون نیز می‌تواند آسیب دیدگی پردازنده باشد. نوسان برق ممکن است به پردازنده آسیب برساند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم تا از محافظ برق استفاده کنید. همچنین با گذشت زمان ممکن است قطعات پردازنده فرسوده شوند. فرسودگی قطعات پردازنده ممکن است موجب کند شدن دستگاه نیز شود.

چرا تلویزیون روشن نمی‌‌شود ولی چراغ چشمک می‌زند؟

علت اصلی روشن نشدن تلویزیون و چشمک زدن چراغ آن، خرابی محافظ برق است. اگر محافظ برق شما دچار مشکل شده باشد، نمی‌تواند ولتاژ مورد نیاز تلویزیون را تامین کند. به همین علت تلویزیون روشن نشده و چراغ نیز چشمک می‌زند. البته ممکن است مشکل از پریز یا بقیه قطعات مربوط به اتصال برق باشد. اگر از سلامت محافظ برق و دیگر قطعات از این قبیل مطمئن شدید؛ بهتر است با شرکت گارانتی تلویزیون تماس بگیرید.

روش‌های روشن کردن تلویزیون

اگر هنوز نتوانسته‌اید با توجه به راهکارهای ارائه شده تلویزیون خود را روشن کنید، با ما در ادامه همراه باشید. یکی از راهکارهای کاربردی و تاثیرگذار، ریست کردن تلویزیون است.

ریست کردن تلویزیون

همانطور که گفتیم یکی از راه‌ های مهم برای روشن کردن تلویزیون، ریست کردن آن است. از دلایلی که ممکن است تلویزیون دچار مشکل شود، تغییرات در تنظیمات آن است. شما می‌توانید با ریست کردن تلویزیون و برگرداندن تنظیمات آن به حالت اولیه بسیاری از این نوع مشکلات را حل کنید.

انواع آنتن تلویزیون

آنتن رو میزی : همان طور که از اسمشان نیز مشخص است، آنتن هایی هستند که داخل ساختمان قرار دارند و معمولا بر روی میز و یا کنار تلویزیون قرار می گیرند. این نوع آنتن ها معمولا کوچک هستند و ابعاد کمی را اشغال می کنند و برای مکان هایی بیشتر استفاده می شوند که سیگنال قوی باشد و یا طبقات بالای ساختمان باشند. این آنتن ها به دلیل کم دردسر بودن در نصب محبوبیت بالایی دارند. همچنین آنتن دیجیتال رو میزی برای افرادی که مستجر هستند و می توانند آنتن را به راحتی با خودشان ببرند خیلی پیشنهاد خوبی می باشد.

آنتن هوایی ثابت : این نوع آنتن ها بر روی پشت بام نصب می شوند و باید ابتدا جهت مورد نظر را تنظیم کنید و سپس آن را ثابت کنید. همچنین این نوع آنتن ها برای مکان هایی که سیگنال دهی قوی باشد، مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا در صورت قوی بودن سیگنال دهی، نیازی به پیدا کردن سطح کیفیت بهتر نمی باشد و نیازی نیست تا آنتن برای پیدا کردن فرکانس مختلف گردش کند.

جهت تعمیر تلویزیون در اصفهان اینجا کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا