عمومیکسب و کار ایرانی

علامت گرمایش کولر گازی گری

یکی از کنترل های پر استفاده و یا یکی از برندهایی که زیاد  مورد استفاده قرار می گیرد برند گری GREE است ، برند گری از محبوبیت خاصی برخوردار است که این محبوبیت باعث شده این برند در سراسر ایران پراکندگی  داشته باشد. از تهران گرفته تا شمال و جنوب این برند محبوب در خانه ها جای خاصی دارد.همچنین شما میتوانید برای خرید کنترل کولر گازی گری و اگاهی از قیمت کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ بر روی این لینک اقدام نمایید.

راهنمای کار با کنترل کولر گازی گری

از این رو با توجه به تماس های پی در پی مردم از سراسر نقاط ایران و تقاضای آن ها در مورد آموزش کار با کنترل کولر گازی گری ،مجموعه آنلاین شو با همکاری اساتید به نام کولر گازی این آموزش را تهیه و تنظیم کردیم و در این پست به شما عزیزان ارائه خواهیم داد:

در کنترل های کولر گازی، تعدادی دکمه وجود دارد که همیشه کار با این دکمه ها برای کاربران آسان نبوده و همیشه افراد را سر در گم می کنند.در تصویر زیر تعدادی از دکمه های کنترل کولر گازی گری شماره گذاری شده است که طبق آن توضیحات و نحوه استفاده از آن را برای شما بازگو می کنیم:

دکمه های کنترل کولر گازی گری

  1. دکمه خاموش و روشن ON/OFF: همانطور که از اسم این کلید پیداست وظیفه راه اندازی و خاموش کردن دستگاه را در هر حالتی دارد.
  2. دکمه حالت وضعیت MODE: با استفاده از این دکمه شما می توانید کولر را در حالت های مختلف تنظیم کنید( سرد ، گرم ، اتو، فن ،رطوبت گیر ) در آخر در باره این حالت ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
  3. دکمه های تنظیم دما Temperture; با استفاده از این دو دکمه شما می توایند دما و یا تایمر را تنظیم کنید ، در واقع این دو کلید حکم ولوم تنظیم را دارا هستند و کاربرد دیگری ندارند.
  4. دکمه فن FAN: این دکمه برای تنظیم سرعت فن یا پرتاب باد دستگاه می باشد .این دکمه در اکثر کولر ها دارای ۴ حالت می باشد که شامل (تند،متوسط، کند و اتوماتیک ) می باشد که شما به نسبت نیاز خود آن را می توانید تنظیم کنید.
  5. دکمه سوئینگ SWING: این دکمه برای تنظیم پره های عمودی دستگاه به کار می رود .شما با زدن این دکمه میتوانید باد را به جهات بالا و پایین تنظیم کنید.
  6. دکمه تایمر خاموش/روشن timer off/on: این کلید ها برای روشن و خاموش نمودن تایمر دستگاه استفاده می شود .شما میتوانید با این دکمه ها تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کلید ها رو تنظیم کنید .
  7. دکمه لایت LIGHT: با این دکمه می توانید چراغ های روی پنل را خاموش و روشن کنید تا در هنگام خواب مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.
  8. دکمه خواب یا SLEEP: با این دکمه میتوانید ساعت خواب را تنظیم کنید .و در هنگام خواب دمای مطلوبی را داشته باشید.
  9. دکمه توربوTURBO: وظیفه این دکمه این است که در صورت روشن کردن آن دستگاه بدون توجه به تنظیمات کنترل ،دستگاه را با بالاترین حالت سرمایشی و دور فن شروع به کار می کند .
  10. دکمه بلو BLOW:این دکمه به معنی دمیدن می باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده.
  11. دکمه ساعت CLOCK:این دکمه همانطور که از اسمش پیداست برای تنظیم ساعت است .

کولر گازی گری کنترل های متنوعی دارد که اکثرا از لحاظ کارکرد مشابه هم هستند و در ظاهر آن هها تفاوت وجود دارد.کلید هایی که در بالا نام برده شده در تمامی کنترل های گری وجود دارند و شما از لحاظ عملکرد میتوانید از آموزش های بالا استفاده کنید.مطالبی که در ادامه آورده شده است، بخش مختصری از مقاله‌ی است که در آن به طور مفصل به آموزش تمامی بخش‌های این ریموت کنترل پرداخته شده است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص ریموت کنترل گری دارید، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

Air conditioner heating sign

مقدمه : در ریموت کنترل کولر گازی تعدادی دکمه وجود دارد که همیشه کار با این دکمه ها برای کاربران آسان نبوده و همیشه افراد را سر در گم می کند.

تصویر بالا تعدادی از دکمه های ریموت کنترل کولر گازی GREE نمایش داده  شده. که طبق شماره گزاری آن توضیحات و نحوه استفاده از آن را برای شما بیان خواهیم کرد:

معرفی دکمه ها

1) دکمه ON/OFF : این دکمه وظیفه راه اندازی و خاموش کردن دستگاه را در هر حالتی دارد.

2) دکمه  MODE: بدون شک مهمترین دکمه در کولر گازی دکمه MODE می باشد. با این دکمه شما می توانید کولر را در حالت های مختلف تنظیم کنید. ( سرد ، گرم ، اتو، فن ،رطوبت گیر ) .

COOl  : این دکمه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید.

توصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

DRY  :این حالت کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. این گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

3) دکمه های Temperture: با استفاده از این دو دکمه ( + / – ) شما می توایند دما محیط و یا تایمر را تنظیم کنید ، در واقع این دو کلید پر کاربردترین دکمه ها در ریموت کنترل هستند و حکم ولوم تنظیم را دارا هستند و کاربرد دیگری ندارند.

5)دکمه  SWING:با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی گری (GREE) را به بالا و پایین هدایت می‌کند. با این کار باعث می‌گردد تا جریان هوای خنک و یا در فصول سرد سال، جریان هوای گرم، به طور یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش شود.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند، اما با این تفاوت که پنکه چپ به راست بود، و حالت SWING در جهت بالا و پایین می‌باشد)

6)دکمه  timer off/on: این کلید ها برای روشن و خاموش نمودن تایمر دستگاه استفاده می شود .شما میتوانید با این دکمه ها تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کلید ها رو تنظیم خواهید کرد .

7) دکمه  LIGHT: با این دکمه می توانید چراغ های روی پنل را خاموش و روشن کرد.

8) دکمه  SLEEP:  این دکمه میتوانید ساعت خاموشی دستگاه را تنظیم کنید .تا در هنگام خواب دمای مطلوبی بهرمند شویم.

9) دکمه TURBO: این دکمه در کولر گازی گری ،افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی را به همراه خواهد داشت.. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. وجود این قابلیت، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد. معمولاً مدت فعالیت کولر در چنین حالتی، بستگی به میزان دمایی دارد که برای آن تنظیم نموده‌اید.

با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن دست تشبیه کرد.

(جالب اینجاست که اکثر سایت های ایرانی، از توضیحات در خصوص این دکمه عاجز مانده‌اند و در توضیحات این دکمه نوشته‌اند: این دکمه به معنی دمیدن می‌باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده. طوری نوشته‌اند هنوز کشف نشده که انگار این ریموت از کره ای دیگر آمده و یا اینکه قرار است اتم را بشکافند. واقعاً ای کاش مقداری برای مخاطبان خود ارزش قائل باشیم. یاد بگیریم اگر در خصوص چیزی اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم.)

11) دکمه CLOCK: از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.

دکمه بازگشت به بالا