اقتصادی

طلای سیاه خیز برداشت/ تن و بدن بانک‌های غربی به لرزه درآمد

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندر همان هفته، مدیرعامل آرامکو هشدار داد که سال‌ها سرمایه‌گذاری کم در تولید نفت جدید، بازاری با کمبود عرضه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سکه افتاد/ کسانی که سکه خریدند چقدر ضرر کردند؟

پرونده سود بانکی به نتیجه رسید/ تصمیم نهایی برای سود سپرده چیست؟

با وجود این اظهارات مبنی بر اینکه قیمت نفت باید افزایش یابد، قیمت نفت در هفته گذشته کاهش یافت زیرا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران برای رکود آماده می شدند.

خبر بد این است که حتی در شرایط رکود، قیمت نفت می تواند بالاتر رود، که دقیقا همان چیزی است که جی پی مورگان هشدار می دهد که اتفاق خواهد افتاد.

در واقع، جی پی مورگان یکی از پیش بینی کنندگان صعودی بود. هفته گذشته، تحلیلگران این بانک بزرگ در یادداشتی نوشتند که انتظار دارند نفت برنت در سه ماهه چهارم به 101 دلار بازگردد. تحلیلگران دلیل پیش بینی خود را کاهش عرضه عنوان کردند.

پیش بینی های گلدمن ساکس حتی صعودی تر است. سه هفته پیش، تحلیلگران این بانک گفتند که برنت با وجود سقف تعیین شده از سوی G7، ممکن است در سال آینده به 125 دلار برسد.

طلای سیاه گل شد/ تن کرانه های غربی لرزید

مورگان استنلی در انتظارات قیمتی خود کمی معتدل است و به دنبال قیمت 95 دلار برای هر بشکه نفت برنت در سه ماهه پایانی سال است.

بانک سوئیسی نیز در اوایل ماه جاری با اشاره به نگرانی‌ها در مورد کندی رشد و همچنین ادامه جریان نفت روسیه به واردکنندگان آسیایی، انتظارات قیمت خود را کاهش داد. با این حال، بازبینی نزولی برنت را به 110 دلار رساند و تحلیلگران نشان دادند که تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 ممکن است به 125 دلار افزایش یابد.

بلومبرگ در گزارشی درباره پیش‌بینی قیمت نفت بانک‌ها اشاره کرد. در سه ماهه جاری، قیمت نفت 20 درصد کاهش یافته است.

با وجود کاهش قیمت نفت در هفته های اخیر، رشد قیمت این طلای سیاه در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. هر بشکه نفت خام تگزاس غرب با یک دلار و 22 سنت افزایش به 77 دلار و 93 سنت رسید و هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و 51 سنت افزایش به 85 دلار و 57 سنت رسید.

223227

دکمه بازگشت به بالا