اقتصادی

شاخص وال استریت بالا رفت

تمام شاخص های اصلی سهام وال استریت افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش داد ، وزارت خزانه داری آمریكا فرمانی را صادر كرد كه شهروندان آمریكایی حق سرمایه گذاری یا معامله در سهام شركتهای چینی را ندارند كه توسط وزارت تعاون با ارتش چین متهم شده اند. واشنگتن تاکنون ده ها شرکت چینی را در لیست سیاه قرار داده است و به گفته مایک پمپئو وزیر امور خارجه ، این جنبش با هدف تأمین سرمایه گذاری آمریکا در تقویت و نوسازی ارتش چین انجام خواهد شد. سرویس اطلاعاتی این کشور و آژانس های امنیتی چین استفاده نخواهند شد.

از آنجا که واکسیناسیون در بیشتر نقاط جهان در حال انجام است ، سوال اصلی تاجران این است که واکسن های فعلی چقدر موثر خواهند بود و آیا ویروس کرونا مانند آنچه در انگلیس و آفریقا اتفاق افتاده است ، احتمال جهش های دیگر را دارد. این که آیا باید کار مبارزه را دشوار کند یا خیر. در روزهای اخیر ، شرکت های دارویی مورد توجه معامله گران بورس قرار گرفته اند و بار تعیین جهت شاخص ها بر دوش آنهاست.

با گسترش جهش ویروس کرونا در سراسر جهان ، بسیاری از کشورها از جمله اندونزی و تایوان تاکنون کلیه پروازهای خارجی را به حالت تعلیق درآورده اند. در برخی دیگر از کشورها ، محدودیت پروازهای خارجی افزایش یافته و قرنطینه برای مسافران ورودی افزایش یافته است. علی رغم مشاهده تاج انگلیس در برخی از نقاط جهان ، بازرگانان امیدوارند روند واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر و کادر پزشکی تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس را که به دو میلیون نفر نزدیک می شود کاهش دهد و به شرایط قبل از بحران بازگردد. سرعت را بالا ببرید

سرانجام ، چهار سال پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا ، لندن و بروکسل در مورد جزئیات روابط آینده خود به توافق اولیه رسیدند. بنابراین ، خطر انتخاب بدون توافق تا حد زیادی کاهش می یابد ، اگرچه هنوز احتمال اختلاف نظر درباره جزئیات توافق وجود دارد. نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون لین پس از جلسه خود در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و گفتند که این توافق به نفع هر دو طرف خواهد بود و همکاری نزدیک ادامه خواهد داشت. این توافق نامه باید به تصویب پارلمان اروپا و پارلمان انگلیس برسد تا اجرا شود.

معامله گران پس از ترامپ خود را برای آمریکا آماده می کنند ، و اگرچه انتظار می رود جو بایدن همکاری خود را با متحدان سیاست خارجی اروپا و آسیا تقویت کند ، اما به احتمال زیاد بسیاری از دموکرات های داخلی این کار را خواهند کرد. دور دیگری در برخی حوزه های انتخابیه ، و این رقابت برای اکثریت سنا را تشدید می کند.

در حالی که تاجران از نزدیک تحولات مربوط به جهش ویروس کرونا را در انگلیس رصد می کنند ، فایزر در بیانیه ای گفت که در صورت مقاوم شدن ویروس به نسخه فعلی واکسن ، تولید واکسن جدید حداقل شش هفته طول می کشد. قرنطینه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس به بسیاری از کشورها کشیده شده است اما در برخی کشورها به اعتراضات خیابانی نیز منجر شده است. بسیاری از کشورها اولین محموله های واکسن کرونا را که سفارش داده اند دریافت می کنند و روند واکسیناسیون گروه های حساس آغاز شده است.

فدرال رزرو آمریکا در گزارشی اعلام کرد که شرایط نسبت به پیش بینی قبلی بهبود یافته است اما انتظار نمی رود که بحران اقتصادی قبل از پایان سال جاری پایان یابد. انتظار می رود سال آینده رشد اقتصادی در ایالات متحده 4.2 درصد باشد که نسبت به گزارش قبلی 0.2 درصد افزایش داشته است.

تاکنون بیش از 82 میلیون و 820 هزار و 304 مورد بیماری کرونا ویروس قلب گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 806 هزار و 966 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 348،645 نفر ، برزیل با 192،981 نفر ، هند با 148،733 نفر ، مکزیک با 123،845 نفر و ایتالیا با 73،604 نفر بوده است. .

تری سند وان ، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه مدیریت وولت ، گفت: “ما هنوز به وضوح می بینیم که نوسانات بازار مالی زیاد است.” ما راه حلی برای ویروس کرونا پیدا کرده ایم که به نظر می رسد خوب کار کرده است ، اما در اینکه این واکسن ها برای همه چقدر مفید خواهند بود و تا چه زمانی می توانند ایمن باشند تردیدی وجود ندارد. شک همچنین سیگنال های متناقضی را به بازار می دهد.

بازار سهام آمریکا

در وال استریت ، همه شاخص ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 0.3 درصد بالاتر از روز قبل با 30425.33 بسته شد.

شاخص S&P 500 با افزایش 0.14 درصدی به 3732.21 واحد رسید ، در حالی که شاخص مهم دیگر سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite ، 0.26 درصد بالاتر از 12،883،82 واحد بسته شد.

بورسیه های تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص “Fetsy 100” بورس اوراق بهادار لندن 0.71 درصد پایین تر از روز گذشته بسته شد و در 65،555.82 بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان با افت 0.31 درصدی روبرو شد و بر روی 13،718.78 واحد ایستاد و شاخص “کک 40” در بورس اوراق بهادار پاریس با 0.22 درصد افت به 5599.41 واحد رسید. دستگاه بسته بود در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 0.25 درصدی به 8154.40 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

در بورس های سهام آسیا ، شاخص ها متفاوت عمل کردند. به حدی که شاخص Nikkei 225 در بورس اوراق بهادار توکیو در ژاپن با کاهش 0.45 درصدی به سطح 27000 و 444.17 واحد رسید. شاخص هنگ کنگ در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 2.18 درصد رشد کرد و در 27147.11 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 1.04 درصد افزایش یافت و در 5113.71 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&P S 200 در بورس اوراق بهادار سیدنی با افت 0.27 درصدی در 6682.43 واحد بسته شد. در میان سایر شاخص های مهم آسیایی ، Topix ژاپن پایین آمد. (ملاک محاسبه تغییرات قیمت ساعت بسته تجارت روزانه در بورس اوراق بهادار نیویورک بود)

روغن

در بازار طلای سیاه ، تحولات قیمتی صعودی بود. وست تگزاس اینترمدیت با 0.74 درصد افزایش به 48.36 دلار هر سهم رسید. بشکه نفت خام بشکه و برنت دریای شمال با 0.38 درصد افزایش به 51.34 دلار در هر بشکه رسید. بشکه

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا 0.42 درصد نسبت به روز گذشته در سطح 1890.13 دلار معامله شد. هر اونس نقره 0.62 درصد تا 26.64 دلار معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا