اقتصادی

سرنوشت سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

طبق آخرین آمار ، حدود سه میلیون نفر در اثر بیش از 49 میلیون سهامدار منصفانه جان خود را از دست داده اند و وراث این افراد باید برای تعیین سهام عدالت خود قدم بردارند.

به گزارش یومیر ، آمارها نشان می دهد در 10 سال گذشته بیش از 2.5 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت کرده اند و وراث این افراد باید برای پردازش انتقال سهام و سهام متوفی گام بردارند. در ابتدا ، وراث قانونی می توانند برای کسب اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفی به آدرس اینترنتی samanese.ir مراجعه و با درج اطلاعات هویتی متوفی ، اطلاعات مربوط به تعهد وی را بدست آورند و وضعیت سهام قانونی مربوط را مشاهده کنند.

سپس وراث پس از انحصار وراثت باید در سیستم SJAM ثبت نام کنند و یکی از وراث با مراجعه به وب سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی ، قسمت میز خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار وراث را بارگذاری کند. سرانجام شرکت متولی اقدامات لازم را برای انتقال سهام عدالت به وراث انجام می دهد.

از طرف دیگر زیرساخت های الکترونیکی برای تخصیص سهام عادلانه به متوفی به وراث متولی مرکزی آماده شده و منتظر تأیید نهایی از سوی قوه قضاییه است و در صورت تأیید دادگستری ، کل فرآیند انتقال اجباری مکانیزه می شود. به عبارت دیگر ، اگر این موارد توسط دستگاه قضایی تأیید شود ، این سهام به طور خودکار به وراث قانونی متوفی منتقل می شود.

انتقال اجباری مجموعه اقدامات و فرایندهای اجرایی است که باعث می شود اوراق بهادار متوفی از کد سهام وی خارج شده و توسط وراث قانونی وی خریداری شود. برای فرآیند انتقال اجباری ، تهیه گواهی فوت متوفی ، گواهی انحصار وراثت ، گواهی پرداخت مالیات ، شناسنامه متوفی و ​​کارت های ملی و همه وراث ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا