عمومیکسب و کار ایرانی

سئو به چه معناست؟

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از موضوعات مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که با معنای واقعی و انتظارات موتورهای جستجو مغایرت دارد، گاهی اوقات فلسفه وجود و پیاده سازی آن به دلیل رقابت شدید از بین می رود. اما سئو دقیقا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بدون شک، اگر حتی اندکی به مباحث سئو پرداخته باشید، می دانید که سئو در سال 2020 فقط صرف هزینه و رتبه در موتورهای جستجو نیست. سئو در واقع ترکیبی از دانش، تجربه، تخصص و هنر است که در یک فرآیند حرفه ای باعث می شود که موتورهای جستجو و به خصوص گوگل شما را دوست داشته باشند و در نتیجه بر تعداد بازدیدکنندگان بیفزایند.

تعریف سئو

پاسخ به این سوال شاید ساده به نظر برسد، اما مطمئناً بسیار مهم و پیچیده است. تعاریف مختلفی از سئو وجود دارد و هر متخصص در این زمینه می تواند تعریف خود را ارائه دهد. اما گاهی اوقات، اگر تعاریف اولیه را درک نکنید، ممکن است گم شوید. یکی از بهترین تعاریف از moz است:

سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد، اقداماتی که باعث افزایش میزان و کیفیت ترافیک دریافتی وب سایت از نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک می شود.

وب سایت ahrefs یکی از معتبرترین منابعی است که تعریف آن به شرح زیر است: سئو فرآیند بهینه سازی محتوا برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو است.

با این حال، سایت بک لینک تعریف کاملا متفاوتی دارد و می گوید: سئو مجموعه ای از اقداماتی است که شما انجام می دهید تا ترافیک سایت خود را از رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک به دست آورید. رایج‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه‌سازی محتوا برای کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است. به طور کلی، سئو به معنای بهبود رتبه وب سایت شما در بخش ارگانیک (غیر پولی) نتایج جستجو است.

به طور کلی سئو به معنای مجموعه ای از فرآیندها و اقدامات تخصصی برای جلب توجه مخاطبان و موتورهای جستجو به منظور دستیابی به بهترین نتایج در جستجوهای ارگانیک است. هدف نهایی سئو افزایش قابلیت استفاده سایت با جذب افراد مناسب از موتورهای جستجو به آن است.

بیشتر بدانید: انواع سئو را بشناسید

سئو چیست؟

اهمیت سئو؛ چرا سئو مهم است؟

اهمیت سئو را نمی توان در بازاریابی دیجیتال نادیده گرفت. موتورهای جستجو از الگوریتم ها و KPI های خاصی برای هدایت ترافیک آنلاین به یک سایت یا سایت دیگر استفاده می کنند. داشتن یک استراتژی جستجوی ارگانیک قوی مزایای زیادی برای سایت شما و در نهایت کسب و کار شما دارد. در بخش بعدی به چند دلیل اهمیت سئو می پردازیم.

بازاریابی از طریق محتوا و سئو کم هزینه است

نرخ بازگشت سرمایه از طریق تکنیک های سئو بالاست

بازاریابی از طریق سئو، سرنخ های بیشتری برای شما ایجاد می کند

سئو و بازاریابی محتوا باعث افزایش اعتبار برند شما می شود

در بازار رقابتی امروزی که کسب و کارهای آنلاین زیادی وجود دارد، نه تنها نمی توان ضرورت و اهمیت سئو را نادیده گرفت، بلکه رقابت در این زمینه را نیز نمی توان کتمان کرد. در طول روز، بسیاری از کاربران هزاران و میلیون ها جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام می دهند. هنگامی که وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، بهترین اطلاعات ممکن را به موتورهای جستجو می دهید تا به آنها اجازه دهید وب سایت و صفحات شما را در SERP نمایه و نمایش دهند. اگر وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید و می خواهید ترافیک هدفمند و رایگان را از موتورهای جستجو دریافت کنید، تنها راه حل شما سئو است. بیش از 65 درصد از کاربران موتورهای جستجو بر روی 5 سایت اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو کلیک می کنند. بنابراین، اگر به دنبال بازدیدکننده بیشتر یا افزایش مشتری برای فروشگاه آنلاین خود هستید، باید یکی از این 5 پست را دریافت کنید.

مزایای سئو برای کسب و کارهای اینترنتی

حال سوال مهم این است که وقتی روی سئو تاکید زیادی داریم و می دانیم که چه نوع فضای رقابتی وجود دارد، سئو برای چیست؟ اهمیت آن چیست و چه سودی برای ما دارد؟ در واقع اگر کمی عمیق‌تر شویم، پاسخ‌های زیادی برای این سوال در درک درست از تعریف آن داریم.

بهینه سازی موتورهای جستجو مزایای زیادی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک دارد. در زیر می توانید کاربرد سئو در بخش های مختلف را مشاهده کنید:

افراد زیادی هستند که دائماً به دنبال محصولات و خدمات شما در موتورهای جستجو هستند

حمل و نقل با کیفیت دریافت کنید

یک تغییر اضافه کنید

کیفیت سرنخ ها را افزایش دهید

افزایش فروش آنلاین/آفلاین

کاهش نرخ جذب مشتری

افزایش اعتبار و اعتماد

ایجاد یک استراتژی بلند مدت

کارایی برتر در تصمیم خرید نهایی

آگاهی از برند را افزایش دهید.

افزایش حضور آتش

90 درصد بیشتر از تبلیغات کلیکی کلیک کنید

تعداد کلیک های سایت خود را افزایش دهید

اندازه گیری دقیق معیارهای سئو

مقرون به صرفه تر و موثرتر از تبلیغات پولی

افزایش سهم بازار و ارزش کسب و کار

رهبری بازار

ادغام شغلی آنلاین

حداکثر بازگشت سرمایه (ROI)

یکی از بهترین استراتژی های روابط عمومی

افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

نرخ کلیک را بهبود بخشید

افزایش سرعت سایت

ایجاد تجربه کاربری بهتر

رقبا جلوتر هستند

فواید و کاربردهای سئو بسیار زیاد است که ما تنها به 25 مورد از آنها اشاره کرده ایم. اگر بتوانید از این استراتژی به درستی استفاده کنید، نتایجی که به دست می آورید قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. اما سوال بعدی این است که چرا سئو به طور کلی مهم است؟

چرا سئو مهم است؟

اهداف سئو و بهینه سازی وب سایت

تقریباً هر کسی که در مورد بهینه سازی موتور جستجو جدی است می داند که سئو می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند. صاحبان سایت اغلب می خواهند که سایت آنها برای یک کلمه یا عبارت خاص رتبه بندی کند، اما پس از آن متوجه می شوند که مزایای دیگری نیز وجود دارد، از برندسازی گرفته تا مدیریت شهرت. در زیر به بررسی اهداف سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم:

سئو برای افزایش ترافیک

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و ایجاد محتوای هدفمند با کلمات کلیدی باعث افزایش ترافیک موتورهای جستجو به سایت شما می شود. هزاران وب سایت در وب وجود دارند که از این ترافیک برای نمایش تبلیغات و کسب درآمد مستقیم از ترافیک ارسال شده از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

سئو برای فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین اهداف سئو، هدایت ترافیک مرتبط به فروشگاه تجارت الکترونیک برای افزایش فروش است. جستجو یا ترافیک ارگانیک یکی از بهترین کیفیت های موجود در وب است زیرا جستجوگر هدف خاصی را از طریق درخواست خود بیان کرده است و زمانی که آن هدف با محصول یا نام تجاری ارائه شده توسط فروشگاه وب مطابقت دارد. نرخ تبدیل اغلب بسیار بالا است.

سئو برندینگ

یک اپلیکیشن سئو کمتر شناخته شده اما قدرتمند، برندسازی است. وبلاگ‌ها، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتوا، سایت‌های خبری، و اکثر کهن‌تایپ‌های انتشار وب ارزش زیادی در این امر پیدا کرده‌اند.

سئو برای نفوذ ایدئولوژیک

برای کسانی که به دنبال تغییر افکار عمومی (یا خصوصی) در مورد یک موضوع خاص هستند، سئو می تواند ابزار قدرتمندی باشد. با تبلیغ ایده ها یا محتوای خود در نتایج جستجو به سؤالاتی که افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع هستند ممکن است بپرسند، می توانید بر درک یک گروه بسیار بزرگ تأثیر بگذارید. سیاستمداران و گروه های سیاسی محتمل ترین کارفرمایان این تکنیک هستند، اما مطمئناً می توان از آن برای هر چیزی از شفاهی گرفته تا فنی یا مدنی استفاده کرد.

انواع سئو بر اساس نوع فعالیت

بسته به نوع فعالیتی که برای وب سایت خود انجام می دهید، سئو به سه دسته کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری طبقه بندی می شود. همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید سئو کلاه سفید مورد تایید گوگل است و برعکس گوگل سئو کلاه سیاه را دوست ندارد و وبسایت شما را جریمه می کند. سئو کلاه خاکستری ترکیبی از دو روش اول است.

سئو کلاه سفید: فرزند طلایی گوگل!

سئو کلاه سفید، بهینه سازی موتورهای جستجو را همان طور که گوگل می خواهد انجام می دهد. از دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کند و برنامه‌ای بلندمدت ایجاد می‌کند که در برابر هر به‌روزرسانی گوگل مقاومت می‌کند و مانع از دست دادن رتبه سایت در نتیجه به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل می‌شود. اگر می خواهید به کلاه سفید بروید، محتوای با کیفیت اولین چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. اگر محتوایی نداشته باشید که مردم بخوانند و به اشتراک بگذارند، رتبه خوبی نخواهید داشت.

در دنیای ایده‌آل گوگل، شما می‌توانید محتوای خوب و مفیدی ایجاد کنید که از تمام دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کند و برای بهینه‌سازی تنها به پاسخ مخاطبان تکیه می‌کند. مردم را وادار کنید تا محتوای شما را بخوانند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر محتوای مفیدی تولید نمی کنید، فقط برای موتورهای جستجو می نویسید، و برایتان مهم نیست که مخاطبانتان چه می خواهند، کلاه سفید نیستید، حتی اگر هیچ یک از قوانین گوگل را زیر پا نگذارید.

تجربه کاربری نیز در این دسته قرار می گیرد. اگر خواندن مطالب شما سخت است (مثلاً کاربران شما موبایل هستند و محتوای شما برای موبایل مناسب نیست) یا اگر بارگذاری آن برای همیشه طول بکشد، تجربه کاربری خوبی ایجاد نمی کند و کیفیت و رتبه شما را پایین می آورد. این در موتورهای جستجوی برتر پایین خواهد آمد.

سئو کلاه سیاه: تلاش برای فریب دادن گوگل

سئو کلاه سیاه سایت شما را برخلاف قوانین گوگل بهینه می کند. اگرچه این رویکرد ممکن است در کوتاه مدت کارساز باشد، اما قطعا یک استراتژی کوتاه مدت و در بلندمدت پرهزینه است. گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز می کند. می‌دانی که هر کاری که انجام می‌دهی، در نهایت دچار مشکل می‌شوی و احتمالاً این کار را خواهی کرد. بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه دیگر جواب نمی دهند و انجام آنها فقط به شانس شما برای رتبه آسیب می رساند. اما گاهی اوقات خوب است بدانید چه کاری را نباید انجام دهید.

رایج‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه شامل پنهان کردن متن پنهان در صفحات وب‌سایت، سرقت محتوا و محتوای تکراری، بازنویسی خودکار محتوا، مزارع لینک و خرید لینک و سئو منفی (لینک دادن به سایت‌های رقیب که توسط گوگل تأیید نشده‌اند) است. به روز رسانی شده است. شاید چند سال پیش با استفاده از این روش‌ها می‌توانستید در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، اما به یاد داشته باشید که گوگل دست‌های سئو کلاه سیاه را خوانده و الگوریتم‌هایی ایجاد کرده است که این اقدامات و وب‌سایت نامعتبر را تشخیص می‌دهد. جریمه و مجازات.

سئو کلاه خاکستری: کمی سیاه و کمی سفید!

کلاه خاکستری اساساً هر استراتژی سئوی است که لزوماً در حوزه سئو کلاه سفید قرار نمی گیرد، اما لزوماً در حوزه سئو کلاه سیاه نیز قرار نمی گیرد. آنچه که سئو کلاه خاکستری شامل می شود ممکن است به افرادی که با آنها صحبت می کنید بستگی دارد. گوگل نمی گوید که نوشتن مقاله برای وب سایت های دیگر ممنوع است. با این حال، اگر برای یک وب سایت می نویسید و تعداد زیادی از لینک های خود را در آن قرار می دهید، وارد حوزه سئو کلاه خاکستری شده اید. گری تکنیک های SEO دارد که تا حدودی مبهم هستند و از شرایط و ضوابط موتورهای جستجو پیروی نمی کنند یا در تضاد هستند. سئو خاکستری در دراز مدت به سئو کلاه سیاه تبدیل می شود.

طبقه بندی عمومی سئو

به طور کلی برخی از سئوکاران به دو نوع سئو داخلی و سئو خارج از صفحه تقسیم می شوند و معتقدند مشکلات فنی صفحه نیز بخشی از اقدامات انجام شده برای بهینه سازی صفحه است. اما برخی دیگر از کارشناسان این حوزه سئوی فنی را به صورت جداگانه در تقسیم بندی خود در نظر می گیرند. با این فرض می توان گفت:

سئو داخلی (در صفحه):

سئوی داخلی کاملا مرتبط با محتوایی است که در سایت خود منتشر می کنید، سعی کنید آن را بهینه کنید. به طور کلی، تمام محتوای هر صفحه از سایت شما باید بهینه شود. این دسته شامل تحقیقات کلمات کلیدی، تولید محتوا، بهینه سازی کلمات کلیدی و به طور کلی تمام فعالیت هایی است که به مخاطبان شما کمک می کند تا شما را به عنوان یک منبع محتوای خوب شناسایی کنند و به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

سئو خارجی (غیر صفحه ای):

سئو خارج از سایت مجموعه ای از فعالیت هایی است که حضور، نفوذ، اثربخشی، نفوذ و ارتباط شما را در سایر وب سایت ها افزایش می دهد. در این دسته فعالیت‌هایی مانند میزبانی یا فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی است که در خارج از وب‌سایت خود انجام می‌دهید تا مخاطبان خود را به وب‌سایت خود بیاورید.

سئو فنی:

اما همه اقدامات مربوط به حوزه محتوا نیست، باید تعدادی از نکات فنی مانند افزایش سرعت سایت، طراحی موبایل محور و واکنش گرا، بهبود خزیدن، بهبود امنیت، ایجاد داده های ساختاریافته، نقشه های سایت و ساختار سایت وجود داشته باشد. همچنین شامل

سئوی محتوا

سئوی محتوا به معنای ایجاد محتوایی است که هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد. از دیدگاه کاربر، محتوای جذاب محتوایی است که به سوالات او پاسخ دهد و برای او ارزش آفرینی کند. محتوای جذاب از نظر موتورهای جستجو محتوایی است که قوانین و اصول سئو را رعایت کرده و توسط ربات های بازنشسته قابل خواندن و تجزیه و تحلیل باشد.

دکمه بازگشت به بالا