عمومیکسب و کار ایرانی

روتین پوستی برای پوست حساس

روتین پوست حساس از مباحث داغ و موضوعات جالب و چالشی در زمینه مراقبت از پوست است. مراقبت‌های تخصصی از پوست حساس، علائم شناسایی آن و نیز عوامل تحریک کننده چنین پوستی، بیشتر مورد توجه افرادی است که با این عارضه درگیر بوده و از حساسیت بالای پوست خود رنج می‌برند. در این مطلب به بیان نکاتی شنیدنی در این مورد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

روتین پوست حساس: از شناسایی تا مراقبت!

پوست گسترده‌ترین عضو بدن با پوشش سراسری در همه جای بدن است. توجه به کیفیت و حفظ سلامت و بهداشت آن نیز از همین جهت بیشترین اهمیت را داراست، به‌ویژه در بخش صورت و دست‌ها که بیشتر در معرض عوامل آسیب‌رسان و حساسیت‌زا قرار دارند. این موارد درباره روتین پوست حساس به‌مراتب اساسی‌تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. تا جایی که افراد دارای چنین پوست‌هایی ملزم به رعایت نکات بسیار بیشتری در جنبه‌های مختلف برای حفظ سلامتی پوست خود هستند. از رعایت بهداشت فردی تا انتخاب هوشمندانه لوازم بهداشتی محصولات بیز هر یک به‌نوعی در این مورد سهم دارند. اما پیش از هر چیز لازم است این نوع پوست شناسایی شده و روتین پوست حساس و مراقبت‌های لازم درباره آن اعمال شود.

۱- ژل شستشو صورت پوست حساس کامان  شوینده صورت مناسب پوست حساس کامان برای پاک کردن آلودگی‌ها از روی پوست عالی عمل می‌کند. قدرت پاک کنندکی این ژل شستشو بالا است و در عین حال رطوبت پوست را حفظ می‌کند و مانع از خشکی آن خواهد شد. این شوینده دارای هیالورونیک اسید است که به جوانسازی پوست منجر می‌شود و در مدت زمان یک هفته می‌تواند رطوبت پوست را تا 98 درصد بالا ببرد. شوینده صورت مناسب پوست حساس کامان دارای ترکیبات بسیار ملایم است که برای دور چشم نیز می‌توان از آن استفاده نمود.  استفاده روزانه از ژل شستشوی صورت کامان توصیه می‌شود زیرا این محصول فاقد ترکیبات صابونی است و برای پوست‌های حساس و حتی خشک بسیار مناسب است.

۲- تونر پاک کننده صورت سویتینگ سیمپل  تونر پاک کننده صورت سویتینگ سیمپل دارای مواد گیاهی و طبیعی بوده که باعث پاکسازی پوست شده و با داشتن میزان اسیدیته مناسب پوست، مانع از خشک شدن آن می‌شود. هم‌چنین دارای انواع ویتامین‌ها بوده که به تسکین و نرم شدن بافت پوست کمک کرده و منافذ پوست را تقویت و سفت می‌کند. این محصول جادویی باعث آبرسانی مناسب پوست شده و مانع از ایجاد حساسیت و آسیب در بافت صورتتان می‌شود. این محصول جادویی تمامی آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از پوست پاک کرده و سلول‌های مرده را نیز از بین می‌برد.

۳- لوسیون پاک کننده آرایش پوست حساس میسلار کلینزینگ واتر گارنیه  این لوسیون آرایش پوست نوعی پاک‌کننده و تمیزکننده است که ظاهری شبیه به آب دارد. کلینزینگ واتر نیاز به شستشو ندارد و بر خلاف بقیه لوسیون‌ها آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند و به صورت معجزه آسایی به شادابی صورت شما کمک می‌کند. شما می‌توانید از لوسیون پاک‌کننده آرایش کلینزینگ واتر برای انواع پوست‌های مختلط، خشک، معمولی، چرب و حساس استفاده کرده و پوستی شاداب داشته باشید. به جای آن که مجددا تمام صورت خود را بشویید، می‌توانید با استفاده از لوسیون پاک‌کننده آرایش پوست میسلار کلینزینگ واتر اشکالات آرایش خود را رفع کرده و در عین حال به طراوت آن کمک کنید.

۴- کرم ضد آفتاب کودک SPF۵۰ مای  کرم ضد آفتاب کودک مای SPF۵۰ از پوست کودکان در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همان طور که می‌دانید پوست کودکان نیز مانند بزرگسالان نیاز به محافظت دارد. حتی پوست کودکان به دلیل نازک تر بودن به محافظت بیشتری در مقابل خورشید نیاز دارد. بازی کردن زیر نور آفتاب سبب اثری گذاری اشعه‌های مضر خورشید روی پوست شده و منجر به ایجاد لک، تیرگی و حتی حساسیت پوستی می‌گردد. کرم ضد آفتاب کودک مای SPF۵۰ دارای روغن جوجوبا است که خواص نرم کنندگی پوست را دارد و به تغذیه و تقویت پوست کمک می‌کند.

۵- کرم مرطوب کننده پوست خشک و حساس بیول  این روغن که از میوه یا آجیل ماکادمیا به دست‌‌‌‌‌ می‌آید با مقابله با چین و چروک پوست به سبب محتوای آنتی اکسیدانی موجود در آنُ باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود. همچنین این محصول مرطوب کننده طبیعی پوست است و در عین حال باعث درمان سریع جوش‌‌‌‌‌‌های صورت می‌شود. همچنین به نوعی در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر استِ چراکه به سبب مقادیر بالای پالمیتولئیک اسید موجود در آن، به آبرسانی پوست کمک کرده و آفتاب سوختگی و سوزش و قرمزی ناشی از آن را درمان‌‌‌‌‌ می‌کند.

۶- کرم بمب آبرسان هیالورونیک اسید و عسل کامان  کرم بمب آبرسان پوست حساس کامان دارای مواد مغذی و تقویت کننده پوست است که برای پوست‌های حساس و آسیب دیده طراحی و تولید شده است. برند کامان با تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب توانسته است در بین مصرف کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی از محبوبیت زیادی برخوردار شود. کرم بمب آبرسان کامان دارای ترکیبات فوق العاده برای آبرسانی و حفظ سلامتی پوست است.  کرم بمب آبرسان حاوی هیالورونیک اسید و عسل مناسب پوست حساس کامان مرطوب کننده‌ای قوی است و به آبرسانی پوست کمک می‌کند.  قیمت ضد آفتاب ویتابلا بسیار پایین است .

۷- پن کرم دار پوست های خشک و حساس فولیکا  پن کرم دار مناسب پوست های خشک و حساس فولیکا جهت شستشوی صورت و پاکسازی آن تولید شده است. شستشوی صورت و تمیزی پوست در زیبایی چهره نقش بسزایی دارد. مواد شوینده ای مانند صابون، پن، ژل و … جهت پاکسازی پوست تولید شده اند که در استفاده از پن‌ها توسط متخصصان پوست بیشتر توصیه شده است. زیرا صابون دارای ماهیتی قلیایی است و در کنار تمیز کردن پوست، چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برد و سبب خشک شدن پوست می شود.  قیمت ژل شستشو ویتابلا نسبت به محصولات مشابه خود بسیار مقرون به صرفه میباشد .

۸- صابون آرایش پاکن گلیسرینه آرگان بیول پاکسازی آرایش صورت‌‌‌‌‌‌، امری مهم و ضروری در حفظ سلامت پوست و به خصوص پوست‌‌‌‌‌‌‌های خشک و حساس است. صابون آرایش پاک کن گلیسرینه آرگان‌‌‌‌‌‌، مخصوص پوست‌‌‌‌‌‌‌های خشک و حساس‌‌‌‌‌‌، محصول دیگری از برند بیول است که به سبب محتویات خود علاوه بر پاک سازی آرایش پوست صورت‌‌‌‌‌‌، موجب نرمی و تقویت آن‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود. در تولید این محصول آرایشی- بهداشتی از روغن گلیسیرین و آرگان استفاده شده است. گلیسیرین‌‌‌‌‌‌، رطوبت را در سطح پوست نگه‌‌‌‌‌‌‌ می‌دارد. علاوه بر این مانع چین و چروک و پیری زودرس پوست‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود و در بین بردن آکنه و جوش‌‌‌‌‌‌‌ها نیز بسیار موثر است. از این ماده طبیعی ضدعفونی کننده‌‌‌‌‌‌، برای پاک سازی و روشن کردن پوست هم استفاده‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود.

۹- ماسک صورت حاوی عصاره جو و گوجی بری اوریفلیم  این ماسک صورت حاوی عصاره‌ی طبیعی جو و گوجی بری است که بافت غنی و کره ای دارد و همچون یک معجزه برای پوست تان عمل می‌کند. این محصول همچنین توسط متخصصین پوست تایید شده و فرمولاسیون آن عاری از الکل و پارابن است. جو دو سر یک ماده‌ی خارق العاده برای مراقبت از پوست است! عصاره جو دو سر با توانایی شگفت انگیزی که در آبرسانی پوست دارد، به نرم کردن پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی لطیف تر و انعطاف پذیرتر داشته باشید.

۱۰- ماسک صورت هیالورونیک اسید ایمجز هیالورونیک اسید به واسطه ساختار شیمیایی پیچیده و پیوند هایی که دارد با افزایش کلاژن سازی موجب جوانسازی پوست صورت شما می شود . این ماده بی نظیر به صورت ارگانیک در پوست ما وجود دارد اما دلایل متفاوت من جمله پیری می تواند غلظت و اندازه آن را کم کند . ماسک صورت هیالورونیک اسید علاوه بر جوانسازی با تحریک رندگدانه های زیر پوستی باعث می شود تا پوستی روشن تر نیز داشته باشد . اگر از این ماسک به صورت مداوم استفاده کنید حتی می تواند آکنه ها و اسکار های شما را نیز از بین ببرد و چهره ای بسیار زیبا به شما هدیه بدهد .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا