بین الملل

رزمایش نظامی سئول در نزدیکی مرز دو کره

طبق گزارش منابع رسانه‌ای، کره‌جنوبی در اقدامی تنش‌آمیز، رزمایش نیروهای تفنگداران دریایی خود را در نزدیکی مرز دریایی دو کره برگزار کرده است.

به گزارش یومیر، سپاه تفنگداران دریایی کره‌جنوبی امروز در دو جزیره نزدیک به مرز دریایی دو کره، با استفاده از مهمات جنگی رزمایش تازه‌ای برگزار کرد. این دومین رزمایش برگزار شده توسط کره‌جنوبی پس از به تعلیق در آمدن پیمان نظامی بین‌کره‌ای توسط سئول بوده است. این پیمان در سال ۲۰۱۸ در راستای کاهش تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول منعقد شده بود.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی به نقل از مقامات دفاعی این کشور نوشت: «این رزمایش که ماهیت دفاعی دارد، شامل هویتزرهای خودکششی K-۹ و راکت‌اندازهای چندگانه چونمو است و در مجموع ۳۹۰ گلوله شلیک شد.»

این رزمایش که یک ساعت به طول انجامید، در جزایر «یون پیونگدو» و «بائنگنیونگدو» واقع در دریای زرد، در جنوب مرز دریایی (NLL) که توسط کره شمالی به رسمیت شناخته نمی شود، برگزار شد. پیونگ‌یانگ می‌گوید این مرز به طور یکجانبه توسط سئول و تحت حمایت آمریکا پس از پایان جنگ کره ۱۹۵۰-۱۹۵۳ ترسیم شده است.

سپاه تفنگداران دریایی کره‌جنوبی به خبرنگاران یونهاپ اعلام کرد که به انجام تمرینات شلیک دریایی منظم در این منطقه ادامه خواهد داد. هدف از این اقدام، افزایش قابلیت‌های عملیات توپخانه‌ای سئول و حفظ وضعیت آمادگی نظامی اعلام شده است.

همانطور که پیشتر گزارش شد، این رزمایش دومین از نوع خود پس از به تعلیق درآورده شدن پیمان دو کره برای کاهش تنش در تاریخ ۴ ژوئیه است. سئول علت به تعلیق درآوردن این پیمان را «عملیات زباله کره‌شمالی» اعلام کرده است.

این پیمان ایجاد یک منطقه حائل دریایی و ممنوعیت تمرینات نظامی را در تلاش برای کاهش تنش‌های فرامرزی شامل می‌شد.

از طرفی اخیرا کره شمالی با حضور رهبر این کشور از یک مدل جدید پهپاد انتحاری رونمایی کرد که قابلیت برخورد آن به اهدافی در ارتش کره جنوبی مورد آزمایش قرار گرفت.

تصاویر منتشر شده از این آزمایش، یک پهپاد سفید رنگ با دم و بال «ایکس» شکل را نشان می‌دهد که به یک هدف شبیه‌سازی‌شده از تانک «کی-۲»( K-۲) کره جنوبی برخورد و آن را تخریب می‌کند.

رزمایش نظامی سئول در نزدیکی مرز دو کره
رونمایی از پهپاد انتحاری جدید کره شمالی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی

خبرگزاری مرکزی کره شمالی، درباره آزمایش این پهپاد جدید نوشت که در این آزمایش از مدل‌های مختلف پهپادهای ساخته‌شده برای حمله به اهداف دشمن در زمین و دریا استفاده شده بود. پس از این آزمایش، رهبر کره شمالی وعده داد که تولید و توسعه پهپادهایی که درجا منفجر می‌شوند، عملیات اکتشافی انجام می‌دهند و به اهدافی زیر آب حمله می‌کنند، برای افزایش آمادگی جنگی کشور افزایش پیدا کند.

او گفت: ارتش کره شمالی باید هرچه زودتر مجهز به پهپادهای پیشرفته شود.

این آزمایش پهپادی در پی رزمایش گسترده نظامی آمریکا و کره جنوبی موسوم به «سپر آزادی» انجام شد. این رزمایش بر ارتقای آمادگی آن‌ها در مقابل پهپادهای کره شمالی متمرکز بود و شامل مانور نظامی شبیه‌سازی‌شده رایانه‌ای و مانورهایی با استفاده از مهمات جنگی بود که در آن رزمایش هوایی مشترکی با مشارکت ۶۰ جنگنده انجام گرفت.

برخی تحلیلگران به شباهت پهپادهای جدید کره شمالی به پهپاد مدل «زالا لنست-۳»( Zala Lancet-۳) ساخت روسیه اشاره کرده‌اند و سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت که کره جنوبی در حال بررسی احتمال کمک روسیه به کره شمالی برای کسب توانمندی‌های پهپادی است.

رزمایش‌های اخیر کره‌جنوبی، به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره دامن زده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا