بین الملل

آمریکا ۱۲ سایت نظامی را به کره جنوبی برگرداند

ارتش آمریكا موافقت كرده است كه 12 مكان نظامی را به كره جنوبی بازگرداند ، از جمله تعدادی در مركز سئول ، و زمینه را برای پروژه های عمرانی غیرنظامی پس از سالها مذاكره هموار كرد.

به گزارش رویترز ، سربازان آمریکایی از زمان جنگ کره 1950 تا 1953 در کره جنوبی بوده اند ، اما در سال های اخیر دو کشور در مورد هزینه نگهداری و نگهداری 28500 پرسنل آمریکایی در پایگاه های مختلف با یکدیگر اختلاف داشتند. .

دوازده تأسیسات نظامی از جمله 80 تاسیساتی است که نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی موافقت کردند تا در سال 2002 کنترل آن را برای توسعه مجدد به سئول واگذار کنند ، اما به دلیل مذاکرات در مورد هزینه های دفاع این روند به تأخیر افتاد.

آژانس های دولتی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کردند که سرانجام دو طرف طرحی را برای انتقال کنترل 12 سایت نظامی به شرط ادامه گفتگو در مورد هزینه ها نهایی کردند.

چوی چانگ وون ، معاون وزیر هماهنگی پلیس دولت کره جنوبی گفت: “ما با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی در جوامع به دلیل تأخیر و تقاضای آنها برای بازگشت سریع ، به این تصمیم جامع رسیدیم.”

ساکنان برخی مناطق سالهاست که برای بازگرداندن این سایتها برای استفاده غیرنظامی معترض هستند و می گویند امکانات ایالات متحده توسعه این مناطق را تحت الشعاع قرار داده و قیمت ملک را پایین آورده است.

در میان 12 سایت ، شش سایت در سئول ، پایتخت واقع شده است ، از جمله دو مورد در پادگان یونگسان ، پایگاه نظامی ایالات متحده در کره جنوبی ، تا اینکه در سال 2018 به کمپ همفریز در جنوب سئول منتقل شدند.

دولت سئول قصد دارد سایت های ساختمانی را بازسازی کند و امکانات تجاری و مسکونی ایجاد کند تا از نوسانات قیمت آپارتمان در منطقه جلوگیری کند.

وزارت بهداشت کره جنوبی و مقامات دولتی در سئول همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت بیمارستان تخصصی بیماری های عفونی در محلی در پایتخت هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا