کسب و کار ایرانی

راهنمای کامل خرید ورق استیل دکوراتیو

راهنمای کامل خرید ورق استیل دکوراتیو

انجمن آنلاین فلزات برای ارتقای دانش فنی قبل از خرید ورق صنعتی و تزئینی برای انتخاب بهترین ورق، راهنمای خرید ورق فلزی ایجاد کرده است. این ورق ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین اطلاع از قیمت ورق فلز برای تخمین درست ارزش کار مهم است. با مهفا همراه باشید.

آنچه باید قبل از خرید ورق فولادی بدانید

ورق فولادی در دو نوع صنعتی و تزئینی تولید و در بازار موجود می باشد. در ابتدای راهنمای خرید ورق به بررسی این ورق ها، آلیاژهای مربوطه و کاربرد هر کدام می پردازیم.

تجزیه و تحلیل ورق های فولادی صنعتی و آلیاژهای مرتبط

ورق استنلس استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی یکی از پرکاربردترین ورق های مهندسی می باشد. مقدار کمی کروم، مثلاً 5 درصد، مقاومت به خوردگی آهن را افزایش می دهد، اما برای به دست آوردن صفحه فولادی ضد زنگ، حداقل 10.5 درصد کروم مورد نیاز است.

304: برای ذخیره آب سخت، هوای فشرده، تجهیزات و وسایل نقلیه موتوری.

316: برای سیستم های تانک، دارو، مواد غذایی و صنایع شیمیایی.

317: برای مخازن آب دریا.

ورق های فولادی صنعتی در بازار ایران شامل دسته های زیر می باشد:

این آلیاژها بسته به ضخامت مورد استفاده به صورت کویل یا ورق موجود می باشند. این ورق ها در دو لایه (2 بار پولیش شده) و یک لایه (فقط اسیدشویی) موجود هستند که به همه آنها مات می گویند.

رول ها معمولا در عرض های 1/22، 1/25، 1/5 و 2 متری موجود هستند. از 2.5 تا 10 تن وزن بسته به ضخامت ورق موجود.

در آلیاژهای 301، 304، 316 که فنری و نرم هستند برای ساخت وسایل مخصوص مثلاً در ماهیگیری و ساخت ماشین آلات آرد. آنها در 0.05-1 میلیون در دسترس هستند. در ضخامت در رول با عرض 20، 30 و 40 سانتی متر.

ورق ها یا پارچه (برش کارخانه) یا برش (برش کارخانه) هستند. ابعاد کلی آنها در زیر آورده شده است (همه واحدها بر حسب متر).

۶*۲، ۶*۱.۵، ۳*۱/۵، ۲/۵*۱.۲۵، ۱*۲، ۲/۴۴*۱/۲۲

آلیاژ 420 که عمدتاً در ساخت چاقو مورد استفاده قرار می‌گیرد، عمدتاً در ورقه‌های 1*2 و 1.25*2.5 با ضخامت‌های 1.5 تا 4 میل موجود است که در بازار ایران و عمدتاً از چین و هند موجود می‌باشد. و وارد تایوان شد.

در راهنمای خرید فلزات زیر، 430 ورق آلیاژی موجود در ضخامت های 0.5 تا 15 میل را ارائه می دهیم که عمدتاً برای ساخت سازه های خودرویی که در معرض رطوبت نیستند و عمدتاً از چین و هند وارد می شوند استفاده می شود.

صفحات 304، 304 و 316 لیتر در ضخامت های 0.5 تا 70 میل، ورق و کلاف (از 0.5 تا 12 میلی متر ضخامت)، بیشتر در چین (کارخانه تیسکو)، کره جنوبی (پوسکو)، هند (جیندل) تولید می شوند. اسپانیا (Acerinox) و آفریقای جنوبی (Colombes). آلیاژهای 304 و 304L برای ماشین آلات صنعتی، مخازن آب و مخازن پتروشیمی با محیط خنثی استفاده می شوند، در حالی که آلیاژ 316L بیشتر در مخازن پتروشیمی و اسید استفاده می شود.

آلیاژ 321 به دلیل وجود تیتانیوم از مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایش برخوردار است، بنابراین در اگزوز خودروهای سنگین و دیزلی، سوپرهیترها، دیگ های ریخته گری و سایر کاربردها استفاده می شود. در ضخامت های 0.5 تا 60 میلی متر در بازار ایران عرضه می شود.

آلیاژ 309S, 310S, 4841 در بازار ایران عمدتاً به صورت دیواره یا تشت کوره در صنایع سیمان و فولادسازی و پتروشیمی با ضخامت 0.8 تا 70 میلی متر به صورت ( رول از 0.8 تا 0.8 میلی متر) استفاده می شود. . در 10 میل) و مقالات، که عمدتا از کشورهای هند (جیندل)، آفریقای جنوبی (کلمبوس)، اسپانیا (Acerinox)، فنلاند (Autocampo). فروش این اقلام به شرح زیر است: از هزار ورق تا کمتر از 1 تن ورق و با کیفیت بالا و به مقدار زیاد به کیلو.

راهنمای کامل خرید ورق استیل دکوراتیو
راهنمای کامل خرید ورق استیل دکوراتیو

بازرسی ورق فلزی تزئینی

این دسته عمدتاً برای نما، تولید اقلام تزئینی و ظروف آشپزخانه کاربرد دارد، ورق ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شود:

گروه اول: برگ های براق و براق.

گروه دوم: ملحفه های رنگی و طرح دار.

صفحات براق

این ورق ها در آلیاژهای 201، 430 و 304 موجود می باشند. در ضخامت های 0.3 تا 2 میلی متر و به صورت ورق های پارچه ای یا برش خورده و رول شده در بازار موجود می باشند.

ابعاد استاندارد آنها 2*1، 2/44*1/2، 2/5*1/25 متر و عرض 1، 1/22 و 1/25 می باشد.

کاغذ براق به صورت رول بدون پوشش PVC و پارچه ممکن است در دسترس نباشد. ورق ها و رول ها با PVC پوشیده شده اند.

ورق رنگارنگ و طرح دار

این نوع روکش عمدتاً برای گنبد مساجد و تابلوها استفاده می شود. همانطور که در بالا در آلیاژهای 201، 430 و 304 وارداتی از ضخامت 0.5 تا 1.5 میلی متر در ابعاد معمولی 1.22 x 2.44 متر تولید می شوند.

از این دسته می توان به عنوان مثال انواع لیوان (لیوان نقره ای و طلایی) و ورق طرح دار (گندمی و طرح دار) را برشمرد. توجه داشته باشید که اکثر کشورهای صادر کننده این پلاک ها از کشورهای تایوان و چین به ایران هستند و این محصول به صورت پلاکی معامله می شود.

آنچه باید قبل از خرید اینترنتی ورق استیل بدانید

در راهنمای خرید بعدی ورق استیل به نحوه خرید اینترنتی این محصول از آهن می پردازیم. قبل از انجام معامله، متخصص مربوطه یک پیش فاکتور با اطلاعات دقیق خرید تهیه و برای مشتری ارسال می کند. کارشناس بخش فولاد پس از تایید پیش فاکتور مربوطه توسط مشتری، پیش فاکتور بعدی را که شامل اطلاعاتی مانند محل بارگیری، نحوه پرداخت و زمان بارگیری می باشد، برای مشتری ارسال می کند. لازم است محل بارگیری، زمان بارگیری مشخص شود. و نحوه پرداخت.

در جاهایی که ورق فولادی صنعتی و تزئینی وارد می شود، معمولاً از بنادر تهران و بندرعباس حمل می شود.

بارگیری ورق ها و تزیینات فولادی صنعتی معمولاً توسط لیفتراک انجام می شود، اما گاهی ممکن است این محصول در سوله باشد، بنابراین برای بارگیری از جرثقیل سقفی استفاده می کنند.

سوالات متداول

در زیر به برخی از سوالات مطرح شده در این زمینه در راهنمای خرید ورق فولادی خود پاسخ می دهیم، اگر در این قسمت سوال مورد نیاز خود را پیدا نکردید می توانید با شماره 02154712 با ما تماس بگیرید.

وزن قبض چقدر است؟

وزن خالص به معنای وزن محصول است که در کارخانه تولیدی اندازه‌گیری می‌شود و هنگام خروج از کارخانه به دو صورت در بالای پایه ورق اعمال می‌شود:

وزن ناخالص خالص: به معنای وزن کالا از جمله بسته بندی کالا است.

وزن خالص: وزن خالص محصول فقط بدون قاب و پوشش محافظ.

وزن هر مقاله چگونه محاسبه می شود؟

اگر کاغذ شما دستمال کاغذی است، وزن خالص بسته بر تعداد ورق های بسته تقسیم می شود و اگر ورق برش خورده باشد، وزن خالص رول بر تعداد ورق های دریافتی تقسیم می شود.

ضخامت ورق پولیش دوم چقدر است؟

در واقع 2 پل تا 3 مایل در بازار موجود است اما گاهی تا 6 مایل نیز موجود است که استاندارد بازار نیست.

ورق های استیلی اروپایی و چینی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

دو تفاوت عمده بین این دو ورق وجود دارد:

روش تولید و میزان مواد مصرفی در آن اولاً تکنولوژی تولید محصولات اروپایی بالاتر است و ثانیاً میزان عناصر مهمی مانند کروم و نیکل در فرآیند تولید متفاوت است. در واقع، مقادیر درصد عناصر در ورق های چینی نزدیک به انتهای پایین محدوده و در ورق های اروپایی نزدیک به انتهای بالایی آن است.

ضخامت کالاهای اروپایی دارای تحمل ضخامت افزایش یافته است. کالاهای چینی و آسیایی تحمل نزولی دارند.

پهنای رول های موجود در بازار چقدر است؟

1-1.25-1.5 متر عرض معمولی است.

ورق های استیلی صنعتی چه اندازه هایی موجود است؟

1*2-1،25*2،5-1،5*3-1،5*6

تفاوت بین 304 و 304L چیست؟

L به این معنی است که محتوای کربن آن کاهش یافته و زیر 0.03٪ است.

ذغال شدن کم ورق ها چه تفاوتی در شرایط مکانیکی آنها دارد؟

این امر منجر به جوش پذیری بهتر ورق ها و در نتیجه نسبت خمشی بهتر به دلیل کاهش کربن و سفتی ورق می شود.

آلیاژ 1.4841 به چه دمایی واکنش نشان می دهد؟

تقریبا 1200 درجه سانتیگراد.

آیا آلیاژ 310S دماهای بالاتر را تحمل می کند یا آلیاژ 1.4841؟

۱۴۸۴۱

چرا تکه های آینه طلا سیاه می شوند؟

بله، آلیاژ 304 به مرور زمان درخشندگی خود را از دست نمی دهد.

آیا صفحات کمتر از 1 میلی متر هستند؟

بله برخی از این ورق ها در ایران خراشیده و برخی دارای خراش پارچه ای هستند.

ضخامت ورق فلزی غیرآهنی چقدر می تواند باشد؟

1.5 میلی متر.

دکمه بازگشت به بالا