عمومیکسب و کار ایرانی

راهنمای کامل تجهیز و راه اندازی قنادی

راهنمای کامل و جامع راه اندازی یک کارگاه قنادی

هر شخصی که قصد راه اندازی  مجموعه تولیدی شیرینی که تحت عنوان قنادی و یا شیرینی فروشی شناخته میشود را داشته باشد ،تعداد زیادی مشغله و چالش  را باید پشت سر بگذراند از این رو مجموعه فریمان قصد دارد این چالش ها  و دغدغه ها را با بیانی ساده مطرح کند تا این دسته از عزیزان  با پشتوانه ی اطلاعاتی قوی تر و دقیق تر وارد این حوزه شوند.

شرایط راه اندازی قنادی چیست؟

صنعت شیرینی پی با تولید مواد غذایی غنی از شکر و کربوهیدرات سرو کار دارد که البته بسیار خوشمزه و هیجان انگیز است. از آنجایی که میل برای مصرف این خوراکی ها وجود دارد، لذا همیشه در خیابان های شهر یا به صورت آنلاین، به شیرینی پزی نیاز است. اما شرایط راه اندازی قنادی چیست؟

شرایط راه اندازی قنادی به پیچیدگی راه اندازی سایر کسب و کارها نیست. مثلا شاید تصور کنید که برای راه اندازی این شغل، باید حتما مدرک فنی حرفه ای داشته باشید. خیر، شما با داشتن مدارک آموزشگاهی معتبر در این زمینه نیز می توانید کار خود را آغاز کنید. در ابتدا شما باید مجوزهای لازم را برای انجام این کار دریافت نمایید.

قنادی‌ها فراتر از مکان‌هایی برای فروش دسرها و شیرینی‌ها هستند. آنها مکان‌هایی اند که خلاقیت و عشق به آشپزی تبدیل به اثر هنری می‌شوند. آیا شما هم به دنبال راه‌اندازی یک قنادی با افکاری نو و طعمی منحصر به فرد هستید؟ آیا می‌خواهید دنیای خود را با رنگ‌ها و طعم‌های جدید تزئین کنید؟

در این مسیر شیرینی‌پزی و قنادی، ما در کنار شما خواهیم بود. ما آماده‌ایم تا به شما در انتخاب تجهیزات، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم برای راه‌اندازی و موفقیت در این عالم شیرین کمک کنیم. از انتخاب تجهیزات تا تکنیک‌های شیرینی‌پزی، از مشاوره‌های بازاریابی تا ایجاد یک برند منحصر به فرد، ما همراه شما خواهیم بود.

مجوزهای لازم برای راه اندازی قنادی

به منظور دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی قنادی، باید به اداره بهداشت و اماکن مراجعه نمایید تا بتوانید مجوز آغاز کسب و کار خود را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که برای دریافت این مجوز، شما باید تجربه و مهارت کافی داشته باشید، یعنی الزامی به داشتن مدرک فنی و حرفه ای نیست. مدارک فنی حرفه ای، دانشگاه و مدارک معتبر آموشگاهی می توانند گواه تجربه و مهارت شما برای دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی قنادی باشند.

تحصیلات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

همان طور که گفتیم، تحصیلات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی می تواند مدارک فنی حرفه ای، مدارک معتبر آموشگاهی و یا دانشگاهی باشد. البته در صورتی که در واقع تحصیلات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی باید نشان دهنده میان مهارت و آموزش های شما در این زمینه باشد. در غیر این صورت مجوز برای شما صادر نخواهد شد.

دو مدل  قنادی وجود دارد :
دسته اول مجموعه هایی که کارگاه و فروشگاه در یک مکان بوده   و دسته یدوم که کارگاه و فروشگاه از یکدیگر فاصله زیادی داشته  .
در هر  دو دسته ب دلایلی که عرض خواهم کرد مکان بسیار حائز اهمیت میباشد.
دسته اول:
این دسته حتی المقدور بایستی مکانی را جهت انجام کار انتخاب کنند  که مرکز شهر باشد و از رفت و آمد زیادی برخوردار باشد  زیرا هنگام پخت شیرینی جات با فر قنادی ،بوی  بسیار دلپذیری متصاعد شده که عقل از هوش برده و هر سیری را گرسنه کرده  . در ثانی بایستی محلی قرار گیرد که علاوه بر  رفت و آمد زیاد ،محل پارک برای خودرو هم داشته باشد.
ثالثا ؛ چه فروشگاه و کارگاه در یک محل باشد و چه نباشد ،حتی المقدور بایستی  محل قرار گیری کارگاه به صورتی باشد که  ماشین آلات  شامل فر قنادی گردان و خمیر گیر و میکسر و ….. به راحتی وارد و خارج شوند تا از ایجاد هزینه های گزاف دمونتاژ در محل جلوگیری شود.
چالش دوم :
انتخاب فر قنادی
فر قنادی به دلیل اینکه اکثر  محصولات نهایی یک کارگاه قنادی از این دستگاه بوده و بعد از خروج محصول از فر قنادی مستقیما به دست مصرف کننده میرسد ، یک ابزار و دستگاه کلیدی و مهم  در کارگاه قنادی به حساب می آید؛ پس با من همراه باشید تا  نکات کلیدی در انتخاب شایسته و درست یک فر قنادی گردان را به شما آموزش دهم.
1-منبع حرارتی فر قنادی بایستی الزاما از جنس استیل ضد مغناطیس(آهن ربا جذب نکند) باشد .هر جنس دیگری اعم از فولاد،چدن، آهن و…. که باشد عدم شناخت تولید کننده نسبت به فر قنادی تولید شده توسط شرکتش را رسانده و از نظره بنده اگر شرکتی منبع حرارتی(کوره) را از جنس های فوق الذکر ساخته باشد؛ غیر قابل اعتماد میباشد.
پس ابتدا جنس منبع حرارتی دستگاه را با یک آهنربا تست کنید.

همانطور که می دانید برای راه اندازی مغازه قنادی نیاز به  آشنایی با تجهیزات راه اندازی قنادی دارید. هرچه تجهیزات قنادی پیشرفته تر باشد، مطمئنا کار راحت تر خواهد بود. البته باید به این نکته نیز دقت داشت که استفاده از تجهیزات نادرست نیز ممکن است ضربه بزرگی به نتیجه کار بزند. برخی از تجهیزات مورد نیاز برای تهیه شیرینی خشک عبارتند از:

يخچال قنادي

میزکار

كولر دوتیکه

چرخ کن قنادی 32

شكر ساب

داغ زن

فرقنادی

خمیر پهن کن

وان ظرفشويي

ابچکان

ميكسر

خمیرگیر صنعتي

پاتیل بزرگ چرخدار

پاتیل کوچک با پایه چرخدار

پاتیل میکسر

دستگاه بامیه

اجاق گاز

مايكروويو

نرده

ترازو دیس استیل قالب کارگ گاهي

نرده افقي

فنجوني-پايه سيب-و…

دیس کوتاه

دیس بزرگ

ظروف استیل مخزن آرد

همه موارد گفته شده در بالا برای یک قنادی مورد نیاز است. اما برای داشتن اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی بهتر، باید به یک فرد باتجربه در این زمینه مراجعه کرد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید و بهترین مشاوره را دریافت کرده و سرمایه خود را هدر ندهید.

راه اندازی خط تولید شیرینی فروشی یک کار پر سود است . اگر قصد انجام این کار را دارید همانطور که گفتیم ابتدا مشاوره های لازم را دریافت کنید تا در نیمه راه به مشکل نخورید. از دیگر اقدامات مهم در زمینه راه اندازی خط تولید انتخاب تجهیزات است. تجهیزات شامل فر‌ها، دیس‌ها، میکسرها و دستگاه‌های دیگر مورد نیاز برای تهیه دسرها و شیرینی‌ها است. انتخاب تجهیزات با کیفیت و مناسب بسیار اهمیت دارد. فروشگاه فریمان بزرگترین عرضه کننده تجهیزات کافه بیکری و قنادی میباشد.

دکمه بازگشت به بالا