اقتصادی

دلار باز هم عقب رفت

شاخص دلار برای دومین روز متوالی سقوط کرد.

گزارشی از اتاق بازرگانی ایالات متحده عواقب افزایش تنش با چین را بررسی کرده و هشدار داده است که افزایش مالیات تجاری بر واردات چین سرمایه گذاران آمریکایی را مجبور به برداشت دارایی های خود از چین می کند. در یک سناریوی بدبینانه ، اقتصاد ایالات متحده متحمل ضرر نیم تریلیون دلار خواهد شد. پیش از این ، بلومبرگ ادعا کرده بود که اقتصاد ایالات متحده تا سال 2020 بین 134 تا 160 میلیارد دلار در نتیجه جنگ تجاری با چین ضرر کرده است ، معادل 0.3 تا 0.7 درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده.

بازار کار ایالات متحده تحت تأثیر تاج قرار دارد ، با توجه به آمار وزارت کار ، تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی مزایای بیکاری در اواسط فوریه به 848000 نفر می رسند ، که دومین افزایش هفتگی متوالی 96،000 بیش از حد انتظار است. . محدودیت های کرون همچنان بر کیفیت بخش بزرگی از شرکت های کشور تأثیر می گذارد و فرصت های شغلی کارمندان ایالات متحده را به خطر می اندازد.

اعتماد سرمایه گذاران به رشد اقتصادی ایالات متحده هنوز به طور کامل جبران نشده است. اطلاعات جدید نشان می دهد که در ماه دسامبر ، میزان خروج سرمایه از ایالات متحده 0.6 میلیارد دلار بیشتر از میزان خروج سرمایه به کشور بوده است. دارندگان اوراق قرضه دلار نیز در این ماه حدود 20.7 میلیارد دلار فروختند. با این حال ، خبر امیدوارکننده ای برای رشد اقتصادی ایالات متحده ممکن است این باشد که رشد در بخش خرده فروشی در ماه جاری نسبت به ماه قبل دوباره افزایش یافته است ، که به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

وقوع یک سری طوفان برفی و سرماخوردگی بی سابقه در تعدادی از ایالت های آمریکا می تواند فعالیت اقتصادی را در ماه فوریه بار دیگر کاهش دهد و بازگشت اقتصاد را به سطوح بالاتر به تأخیر بیندازد. وضعیت اضطراری در تگزاس ، اورگان و می سی سی پی اعلام شده و به ساکنان 19 ایالت نیز وضعیت اضطراری اعطا شده است. بارش شدید برف باعث اختلال در برق ، ایجاد اختلال در حمل و نقل عمومی و پروازها و ایجاد اختلال در زنجیره حمل و نقل شده و برخی از مشاغل را موقتاً متوقف کرده است.

ماریو دراگی – رئیس جمهور سابق بانک مرکزی اروپا با اعتماد به پارلمان ایتالیا نخست وزیر جدید ایتالیا می شود. انتصاب یک بانکدار در کشوری که یکی از شدیدترین بحران های بدهی در قاره سبز را دارد ، می تواند تا حدی به تجار اطمینان بیشتری نسبت به آینده سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بدهد. وی به عنوان چهره ای قدرتمند در مدیریت بحران بدهی شناخته می شود که این نیز جدی ترین مشکل در اقتصاد ایتالیا است. بسیاری از پستهای کلیدی ، مانند وزیران دفاع و امور خارجه ، حفظ شده اند و تیم دراگی از نظر اقتصادی فعالیت بیشتری خواهد داشت.

رشد اقتصادی سال گذشته در بسیاری از کشورها بسیار ضعیف بود. مرکز آماری انگلستان در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد تا سال 2020 9.9 درصد کاهش یافته است ، عملکردی که از سال 1709 دیده نشده است. رشد اقتصادی در بسیاری دیگر از اقتصادهای مهم اروپا ، از جمله فرانسه و ایتالیا ، از هم اکنون به کمترین میزان رسیده است. با توجه به ادامه مسافرت و محدودیت های تجاری در بسیاری از کشورها ، انتظار می رود بهبود اقتصادی جهانی طولانی تر از آنچه تصور می شد ، باشد و رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری در بیشتر کشورها کمتر از حد انتظار است.

وادار کردن دولت ها به تزریق مقدار زیادی نقدینگی و اجرای بسته های محرک با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی تاج ، هم اکنون خود را در افزایش قیمت ها نشان می دهد. در بزرگترین اقتصاد اروپا ، تورم آلمان در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل به شدت افزایش یافت ، اگرچه هنوز از هدف 2٪ فاصله داشت. طبق آمار مرکز آمار کشور ، میانگین قیمت مثبت مصرف کننده یک درصد بوده است که 1.1 درصد بالاتر از رقم ثبت شده در ماه گذشته و 0.2 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این بالاترین تورم در هفت ماه گذشته در این کشور است.

طبق گزارش دفتر کنترل بودجه ، کسری دولت ایالات متحده در ژانویه به شدت افزایش یافت و به 163 میلیارد دلار رسید ، که 140 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشت. به گفته کارشناسان ، اگر روند کمک های دولتی به بخشهای مختلف تحت تأثیر کرونا ادامه یابد ، باید منتظر موارد جدید در کسری بودجه عمومی دولت باشیم. قبل از افتتاح بایدن ، دولت 900 میلیارد دلار برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد اختصاص داده بود و دولت بایدن بسته 2 تریلیون دلاری دیگر را نیز پیشنهاد داده است.

دلار به طور متوسط ​​تقریباً از دست داد. 7 درصد نسبت به سبد ارزی بزرگتر جهانی ، اما با بهبود چشم انداز اقتصادی ایالات متحده و تیم جدید مدیریت وزارت خزانه داری با تضعیف دلار ، روزهای بهتری برای دلار پیش بینی می شود. تبدیل می شود. احتمالاً فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد نگه می دارد ، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نرخ بهره در انگلیس می تواند به سطح منفی برسد. بانک انگلیس پیش بینی رشد منفی 4 درصدی در سه ماهه اول سال جاری را دارد و روند بهبودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تاکنون بیش از 111 میلیون و 95 هزار و 358 مورد تاج گزارش شده است که 2 میلیون و 458 هزار و 686 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 506،750 ، برزیل با 243،610 ، مکزیک با 178،108 ، هند با 156،237 و انگلستان با 119،920 بوده است.

استراتژی های ارزی ING در یادداشتی نوشتند: “نتیجه وضعیت فعلی نشان می دهد که هیچ تغییری اساسی و سریع در سیاست فدرال رزرو آمریکا ایجاد نخواهد شد.” نرخ های بهره واقعی منفی یا حدود صفر باقی می مانند و تغییرات در سیاست های فعلی ما را ملزم می کند که اقتصاد را تا پایان سه ماهه دوم سال بهبود یافته و به سطح قبل از تاج برگردانیم. در حال حاضر چنین دیدگاهی چندان محتمل نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با کاهش 0.21 درصدی در 90407 بسته شد. نرخ ارز فرانک سوئیس 1111 دلار اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند ، پوند 0.3 درصد نسبت به روز گذشته به 1401 دلار معامله شد. یورو در کانال 1.21 با 0.21 درصد رشد به 1221 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با کاهش 0.07 درصدی به 105.615 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1،271 دلار معامله شد. نرخ دلار برابر با 6،482 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا