اقتصادی

«دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» – یومیر

کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» نوشته محققان دانشگاه آکسفورد با ترجمه عباس رضایی ثمرین (روزنامه نگار) و رسول صفر آهنگ (پژوهشگر علوم سیاسی) منتشر شد.

به گزارش یومیر، این کتاب در 366 صفحه با شمارگان 300 نسخه و قیمت 75 هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی ناشر کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» آمده است: به استفاده از فرآیندهای خودکار و حساب های جعلی می پردازد.

در این پروژه، محققان کشورهای مختلف روند دستکاری رسانه های اجتماعی را در 9 کشور مختلف بررسی کرده و در مورد هر کشور مقالات جداگانه ای نوشته اند. در هر یک از این مقالات، فضای کلی شبکه های اجتماعی، گروه های فعال و ذینفع، جریان های دروغین و در نهایت تاثیر این جریان ها بر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشورهای هدف مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، آمریکا و چین کشورهایی هستند که این کتاب با رصد فضای شبکه های اجتماعی و بررسی رویدادهای سیاسی و اجتماعی خاص، فرآیند «محاسبه تبلیغات» را بررسی می کند. تبلیغات رایانه ای اصطلاحی است که در این کتاب برای دستکاری افکار عمومی در اینترنت و شبکه های اجتماعی به کار می رود. این نوع تبلیغات به استفاده از الگوریتم ها، فرآیندهای خودکار و عوامل انسانی برای کنترل فضای کلی رسانه های اجتماعی یا توزیع اطلاعات گمراه کننده از طریق این پلتفرم ها اشاره دارد. به عنوان بخشی از این فرآیند، نرم افزارهای خودکار مانند ربات ها برای دستکاری افکار عمومی در انواع پلتفرم ها و شبکه ها در اینترنت استفاده می شوند. این نرم افزار با شرکت در چت های آنلاین یا پاسخ به سایر کاربران، در واقع رفتار کاربران واقعی را تقلید می کند. به این ترتیب از آنها در رسانه های اجتماعی برای تقویت یا سرکوب پیام های سیاسی خاص استفاده می شود.

در این کتاب که یکی از مهم ترین کتاب ها در زمینه مطالعات رسانه های اجتماعی در جهان است، به روند دخالت قدرت های داخلی و خارجی از طریق تبلیغات رایانه ای در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات 2016 آمریکا، انقلاب یوروویژن اوکراین پرداخته شده است. ، پرونده فساد بزرگ دولتی در برزیل “فساد کارواش” و چندین پرونده دیگر بررسی شده است.

ساموئل سی وولی و فیلیپ ان. هاوارد، نویسندگان مشترک دستکاری رسانه‌های اجتماعی، از محققان برجسته در مطالعات اینترنت و هوش مصنوعی هستند که قبلاً مقالات و کتاب‌های متعددی در این زمینه منتشر کرده‌اند. مترجمان این کتاب عباس رضایی ثمرین روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه و رسول صفر آهنگ پژوهشگر علوم سیاسی هستند. رضایی ثمارین پیش از این دو کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» و «ارتباطات بحران در شبکه های اجتماعی» را که توسط انتشارات سنه منتشر شده، ترجمه کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا