بین الملل

حماس: دشمن جز با شروط مقاومت نمی‌تواند اسرای خود را آزاد کند

یکی از رهبران جنبش حماس با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جز با شروط مقاومت نمی‌تواند اسرای خود را آزاد کند، گفت: رژیم اشغالگر برای ۲۳۴امین روز متوالی به جنگ و حملات وحشیانه خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش یومیر، «اسامه حمدان» نماینده جنبش حماس در بیروت اعلام کرد رژیم صهیونیستی بیش از ۳۶ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۸۱ هزار نفر دیگر را هم مجروح کرده است.

حمدان خاطرنشان کرد آخرین جنایت این رژیم بمباران و آتش زدن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح بود.

وی تصریح کرد کشتار اخیر در رفح بخشی از روند نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد کشتارهای دو روز گذشته ارتش رژیم اشغالگر بیانگر سرکشی و سرپیچی این رژیم در برابر حکم اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی (توقف جنگ در رفح) است.

اسامه حمدان ادامه داد ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر وجود افراد مسلح در محل جنایت رفح در زمان حمله، ادعایی کذب و بی‌اساس است.

حمدان خاطرنشان کرد جنایت دشمن صهیونیستی در رفح دلیل واضحی بر بی ‌احترامی این رژیم به قوانین بین‌المللی است.

وی همچنین گفت: ما دولت آمریکا و جو بایدن را مسئول کامل کشتار اخیر در رفح می‌دانیم. دشمن نازی صهیونیستی طی ۲۳۴ روز جنگ نتوانسته جز نسل‌کشی و کشتار غیرنظامیان هیچ هدفی را محقق کند.

حمدان اضافه کرد: عملیات‌های قهرمانانه قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت کذب ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر ضربه به مقاومت یا ایجاد بازدارندگی در برابر آن را ثابت کرد.

وی ادامه داد: دشمن جز با شروط مقاومت که به طرف‌های واسطه مصری و قطری ارائه شده، نخواهد توانست اسرای خود را از غزه بازگرداند.

عضو ارشد حماس تأکید کرد ادامه تعلل و بمباران‌های دشمن شاید به این معنی است که اسرای صهیونیست تنها به عنوان جسد بازخواهند گشت و شاید هم هرگز باز نگردند.

اسامه حمدان تصریح کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم قطعنامه‌های سازمان ملل و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را اجرا کرده و رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

حمدان افزود اکنون صهیونیسم مترادف با نازیسم شده است و باید رژیم غاصب را به عنوان یک رژیم صهیونیستی نازیستی تعریف کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد گذرگاه رفح گذرگاهی مصری فلسطینی است و ما مجدداً از برادران مصری خود می‌خواهیم رژیم اشغالگر را به بازگشایی این گذرگاه وادار نمایند.

عضو ارشد حماس بار دیگر از جبهه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق به خاطر پشتیبانی از غزه تقدیر کرد و نقش آنها را بسیار مهم خواند.

اسامه حمدان عنوان کرد تا این لحظه از طرف واسطه‌ها هیچ چیزی در مورد توافق مبادله اسرا به ما ابلاغ نشده و هیچ مسئله جدی تا این لحظه وجود ندارد.

حمدان تأکید کرد قبل از توقف کامل جنگ علیه غزه موضوع مبادله اسرا بررسی نخواهد شد.

وی گفت: قرارداد مبادله اسرا باید در چارچوب توافقی گسترده‌تر برای توقف جنگ، بازگشت ساکنان غزه به خانه‌های خود و بازسازی این باریکه مطرح شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا