اقتصادی

حدادی: قوانین و آئین‌نامه‌هایی که مانع مسیر تولید است باید اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها تأکید کرد: ما باید از صنعت ، کشاورزی و بخش گردشگری توسعه محور در جهت حمایت و رفع موانع تولید داشته باشیم.

علی حدادی در گفت وگو با یومیر ، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام ارشد اجرایی به عنوان “تولید ؛ پشتیبانی و سپر” ، در مورد راه های دستیابی به آن اظهار داشت: متاسفانه امروز کارآفرینان و تولیدکنندگان ما در پیچ و خم اداری هستند بوروکراسی متوقف شده است ، بنابراین یکی از اقداماتی که امسال ، هم توسط این دولت و هم از دولت بعدی باید دنبال شود ، اصلاح اساسنامه و بخشنامه ها برای جلوگیری از مسیر تولید است.

وی افزود: صدور مجوز یکی از مهمترین فرایندهای تسهیل پشتیبانی و رفع موانع تولید است. متأسفانه تعداد زیادی از کارگاه ها و محصولات امروز کشور یا تعطیل هستند یا تعطیل. اصلاح ساختاری و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان نیز می تواند گامی م effectiveثر در جهت ایجاد شغل باشد.

نماینده مردم طالقان و ساویبوله در مجلس گفت: قسمت دیگری از رفع موانع تولید به مجلس برمی گردد که تغییر قانون باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. قانونی که مانع مسیر تولید است باید تغییر کند. ما باید با نگاه به توسعه جامع و پایدار پیش برویم. برای حمایت و رفع موانع تولید باید از صنعت ، کشاورزی و بخش گردشگری توسعه گرا داشته باشیم.

سرانجام حدادی تأکید کرد: از طرف دیگر ما باید به مشاغل دانش بنیان توجه کنیم. متأسفانه در طول سالها دانشگاهها و تحقیقات علمی آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته اند. اگر تولید به تحقیقات علمی مرتبط باشد ، کیفیت تولید افزایش می یابد و ما می توانیم با تکیه بر توانمندی ها و دانش داخلی خود در جهت حمایت از تولید و رفع موانع آن گام برداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا