اقتصادی

جف‌بزوس، ماه آینده از مدیرعاملی آمازون کنار می‌رود

جف بزوس در 5 جولای از سمت مدیرعاملی آمازون استعفا داد و اندی جاسی ، مدیرعامل آمازون ابر رایانه ، این شرکت را بر عهده گرفت.

به گزارش یومیر ، بزوس در جلسه سالانه سهامداران آمازون گفت: “ما این تاریخ را انتخاب کردیم زیرا برای من احساسی است و 27 سال پیش ، در همین روز ، آمازون رسماً به یک شرکت تبدیل شد.”

آمازون در ماه فوریه اعلام کرد که بزوس امسال از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد. بزوس رئیس هیئت اجرایی آمازون خواهد بود و زمان بیشتری را صرف ابتکاراتی مانند صندوق بزوس لند ، واشنگتن پست و صندوق آمازون دیوان خواهد کرد.

به گفته بلومبرگ ، آمازون س successال موفقیت مدیر عامل را مخفی نگه داشته بود ، اما حدس زده می شد که یا جسی یا جف ویلک ، که در ماه اوت گذشته به عنوان مدیر تجارت جهانی مصرف کننده آمازون بازنشسته شد ، جانشینان احتمالی بزوس خواهند بود.

پس از فارغ التحصیلی از هاروارد ، جسی در سال 1997 به آمازون پیوست و در اوایل کار خود به عنوان اولین مشاور فنی بزوس ، نوعی مدیر منابع انسانی خدمت کرد که به او اجازه می داد در تمام جلسات مدیریت ارشد شرکت کند. درباره موضوعات مختلف نظر دهید

همکاران فعلی و سابق جاسی می گویند او سایه بزوس است و از نظر ماهیت و تجربه از نظر رئیس شباهت دارد.

جسی فردی دقیق است و می تواند جزئیات جزئی از جلساتی را که مدتها پیش برگزار شده است به خاطر بسپارد.

او نیز مانند بزوس به مدیریت پروژه هایی که به آن علاقه دارد شهرت دارد و چالش وی به عنوان مدیرعامل درک بخش تدارکات مصرف کننده و تجارت است. سرویس های وب آمازون به سرپرستی اندی جاسی ، با ارائه خدمات آنلاین به آنها ، روش خرید فناوری را ساده كرده و خدمات رایانه ای را ساده می كنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا