بین المللکسب و کار ایرانی

ثبت شرکت در کانادا: بررسی الزامات قانونی و مدارک لازم

داشتن شرکت در کانادا یک برنامه نیست، بلکه روشی برای سرمایه‌گذاری است که تحت برنامه‌های مختلف انجام می‌شود. این روش یکی از سریع‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور می‌باشد. روش‌های مختلف ثبت شرکت در کانادا شامل زیر مجموعه‌های برنامه IMP، ویزای کارآفرینی، ویزای استارتاپ و ویزای خود اشتغالی است. در این مقاله تمام برنامه‌های ثبت شرکت در کانادا، هزینه، شرایط و … را در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما تحت بهترین روش مهاجرتی شرکت خود را در کانادا ثبت کنید.

وقتی درباره ثبت شرکت در کانادا حرف می‌زنیم الزاما به شرکت‌های بزرگ و خاص اشاره نداریم و واحدهای تجاری (با کمتر از 10 نفر کارمند یا کارگر) هم شرکت محسوب می‌شوند. برای مثال یک پمپ بنزین، یک هتل، یک مرکز تعمیر وسایل برقی و حتی یک قنادی هم به اندازه یک شرکت تولید محصولات غذایی، شرکت محسوب می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که اغلب برنامه‌های ثبت شرکت کانادا مناسب کسانی است که در کشور خود مدیر یک کسب و کار هستند و می‌توانند یک بیزینس پلن قوی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. این افراد می‌توانند با ثبت بیزینس خود در کانادا از طریق برنامه‌های مختلف مانند برنامه C11، IMP، استارتارپ و … ویزای کار دریافت کنند و همراه با همسر و فرزندان وابسته به کانادا مهاجرت کنند. در ادامه شرایط هر کدام از برنامه‌های ثبت شرکت در کانادا را بررسی می‌کنیم. ولی قبل از پرداختن به این موارد لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که وقتی در ایران صحبت از ثبت شرکت در کانادا می‌شود، معمولا ویزای C11 بیشتر از سایر برنامه‌ها مد نظر است.

این شیوه مانند ثبت شرکت به روش سهامی عام یا خاص در ایران است. در این روش، بیزینس در کانادا ثبت و فرد متقاضی به عنوان یک شخصیت حقوقی تلقی می‌شود. بنابراین مسئولیت کارها به شرکت واگذار می‌شود نه به فرد متقاضی. متقاضیان مسئولیت کمی در شرکت دارند و اگر شرکت دچار خسارت شود، تنها به اندازه سهم خود جبران خسارت می‌کنند. شرکت‌های سهامی می‌توانند به صورت استانی یا کشوری فعالیت کنند و طرفداران زیادی در این کشور دارند. این شرکت‌ها نیاز به تمدید ندارند. Sole proprietorship یکی از آسان‌ترین شیوه‌های ثبت شرکت در کانادا است.

در این روش، کار آزاد به اسم یک نفر ثبت می‌شود و او مسئولیت کلیه بدهی‌ها و سوددهی‌ها را به عهده دارد. ایراد این شیوه در این است که درآمد حاصل از آن با درآمد شخصی شما جمع می‌شود و مالیات پرداختی را افزایش می‌دهد. همچنین، مسئولیت کامل آن بر عهده خود شماست و اگر ورشکست شوید، ممکن است کل دارایی خود را از دست بدهید. این می‌تواند تاثیر بدی بر سوابق کاری شما بگذارد. چرا که سابقه ورشکستگی در کانادا بین 5 تا 7 سال در پرونده تجاری ورشکسته ثبت می‌شود. از مزایای این نوع شرکت‌ها این است که کل مقدار سود متعلق به شخص حقیقی است و همچنین ثبت آن هزینه کمتری دارد.

برنامه International Mobility Program (IMP) به معنای برنامه پویای بین المللی است که به کارفرمایان کانادا اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیروهای کاری خارجی را با مجوز کار موقت استخدام کنند. عدم نیاز به LMIA باعث می‌شود فرایند استخدام ساده‌تر و سریع‌تر پیش رود. برنامه پویای بین المللی در خدمت منافع گسترده‌تر اقتصادی و فرهنگی کانادا است. ویزای IMP کانادا در دو نوع کلوز ورک پرمیت (close work Permit) و اوپن ورک پرمیت (Open work Permit) صادر می‌شود. مهم‌ترین تفاوت بین ورک پرمیت و اوپن ورک پرمیت این است که ورک پرمیت به پیشنهاد کار نیاز دارد اما برای دریافت اوپن ورک پرمیت نیاز به ارائه پیشنهاد کاری نیست.

اما در هر صورت هیچکدام از این دو نوع ویزا نیاز به تاییدیه LMIA ندارند. مسیرهای مختلفی تحت برنامه IMP کار دارند که مهم‌ترین آنها ویزای C11، ویزای (C12) ICT و ویزای C10 کانادا است. این مسیرها که جزو بهترین برنامه‌های ثبت شرکت در کانادا هستند، در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند. ثبت شرکت در کانادا به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم نشده و متقاضی باید از طریق استارت آپ یا همان نوآفرینی و یا روش های کارآفرینی اقدام نماید. ارزان ترین ایالت از نظر هزینه ثبت شرکت در کانادا، ایالت آلبرتا با 123 دلار و گران ترین ایالت نیز کبک با سرمایه 356 دلار است.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت بدون سرمایه غیر ممکن است اما شرایطی ویژه برای درخواست وام از بانک های کانادایی در این روش در نظر گرفته شده است. همچنین اقامتی که افراد از طریق این روش کسب می نمایند اقامتی موقت است و فرد می بایست پس از ورود، از طریق برنامه های اقامتی دیگر، اقامت دائم کانادا را کسب کند. در این مقاله سعی شده است شرایط ثبت Corporations Canada به صورت کامل بررسی و پوشش داده شود تا اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت را دارید از شرایط و همچنین مزایا و معایب آن نیز اطلاع یابید.

شرایط و هزینه ثبت شرکت در کانادا

کشور کانادا با کسب نهمین جایگاه قدرت اقتصادی در جهان یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و تاسیس بیزینس است. با ثبت شرکت در کانادا، شما به یک جامعه کسب‌و‌کار پویا پیوسته و در بین شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی قرار می‌گیرید. این کشور، بازاری گسترده و پربازده برای محصولات و خدمات شما فراهم می‌کند و فرصتی مناسب برای رشد و توسعه شرکت شماست. با سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در کانادا و دریافت ویزای کار، منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور پس از گذشت 5 سال خواهید شد. کارشناسان آتلانتیک 724 با در اختیار قرار دادن اطلاعات اعم از انواع ثبت شرکت‌ در کانادا و بررسی هزینه‌ها و مدارک لازم، به‌صورت 24 ساعته شما را همراهی خواهد کرد. تجربه مهاجرتی آسان با آتلانتیک 724!

ویزای c11 کانادا یک نوع ویزای کاری موقت کانادا است که تحت برنامه IMP قرار می‌گیرد و به کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی اجازه می‌دهد به عنوان افراد خوداشتغال، مجوز کار در کانادا دریافت کنند. معمولا مجوز کار اولیه معمولا برای دو سال صادر می‌شود و مشروط بر اینکه کسب و کار شما در کانادا فعال باشد، می‌تواند چند بار تمدید شود. تحت ویزای C11 می‌توانید یک بیزینس در کانادا راه‌اندازی کنید و یا یک بیزینس فعال بخرید. توجه داشته باشید که بیزینس که قصد راه‌اندازی آن را دارید، باید در قالب خود اشتغالی باشد؛ یعنی خودتان آن را انجام دهید. ویزای کار اصلی C11 به فرد کارآفرین داده می‌شود و وی باید در همان حوزه‌ای که به اداره مهاجرت اعلام کرده است بیزینس خود را راه‌اندازی کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا