عمومی

بهترین گوشی های میان رده شیائومی

شیائومی نوت ۱۰ دارای دوربین پنج گانه و دو فلش در قاب پشتی می باشد که سنسورهای دوربین آن به ترتیب شامل، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱.۷/f و لرزشگیر اپتیکال که عکس هایی با کیفیت و جزئیات را برای شما ثبت می کند، دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم ۲.۰/f که بهترین دوربین برای ثبت عکس های پرتره می باشد.

دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۲.۰/f دارای لرزشگیر اپتیکال و توانایی زوم دیجیتال ۵۰ برابر، زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم هیبرید ۱۰ برابر می باشد. دوربین چهارم ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم ۲.۲/f است و دوربین پنجم ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم ۲.۴/f که دارای توانایی عکاسی از سوژه های نزدیک را دارد. کیفیت دوربین های این گوشی بسیار بالا هستند و عکس هایی که بوسیله دوربین های این گوشی ثبت شده است دارای جزئیات بالایی می باشند.

گوشی Poco F2 Pro

گوشی Poco F2 Pro که در می 2020 به بازار معرفی شد، جانشین گوشی هایی مانند Pocophone F1 و Mi 9T Pro می باشد. این گوشی با وزن 219 گرم، از یک باتری بزرگ با ظرفیت بالا و همچنین یک صفحه نمایش بزرگ برخوردار است.

اگر چه نرخ رفرش نمایشگر 60 هرتز است، اما در مقایسه با برخی رقبا عملکرد نرم تری را دریافت خواهید نمود. میزان روشنایی بالا بوده، رنگ ها جلوه خوبی دارند و برای دوربین جلو، هیچ گونه سوراخ یا ناچی در نظر گرفته نشده، بلکه این دوربین به صورت پاپ آپ طراحی شده است.

دوربین های عقب گوشی روی ماژول دایره ای شکلی قرار گرفته و ویدئوهایی با کیفیت 8K ضبط می نمایند. باتری 4700 میلی امپر ساعتی پوکو اف 2 پرو از عمر طولانی برخوردار بوده و از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می نماید. با وجود تراشه اسنپدراگون 865 و واحد پردازنده گرافیکی Adreno 650، می توانید عملکرد فوق العاده ای را از این گوشی هوشمند انتظار داشته باشید.

مهمترین برگ برنده این میانرده، بعد از سیستم عامل اندروید 10، رابط کاربری MIUI 12 است. این گوشی، دومین موبایل هوشمندی است که به صورت پیشفرض به این رابط کاربری مجهز شده و در دسترس قرار گرفته است.

در این رابط کاربری شاهد انیمیشن های جدید، روش حفظ حریم خصوصی، تصاویر پس زمینه فوق العاده و منوی برنامه کاملا جدید هست. البته تفاوت اساسی بین MIUI 12 و MIUI 11 دیده نمی شود؛ بیشتر تغییرات، به تغییرات ظاهری محدوده شده است.

گوشی Poco X3 pro

این گوشی، به پردازنده Snapdragon 732G مجهز شده که پوکو دوست دارد آن را قدرتمندترین پردازنده 4G در سری 700 بنامد. Adreno 618 پردازنده گرافیکی گوشی پوکو ایکس 3 بوده که در کنار پردازنده مرکزی، می توانیم ادعا کنیم این گوشی، یکی از قوی ترین میان رده ها از لحاظ بازده فنی است.
این گوشی در دو نسخه با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 54 و 128 گیگابابت ارائه شده که پیرو استاندارد UFS 2.1 است. همانطور که می دانید قیمت گوشی شیائومی نسبت به رقبای هم طرازش در سایر برند ها بسیار ارزان است بنابران اگر قصد تهیه یکی را دارید در فروشگاه های آنلاین کشور می توانید با کمترین قیمت یکی را مورد نظر قرار دهید.

گوشی Poco F3

دوربین عقب مهمترین اتفاقی است که سبب شده قیمت این موبایل کم باقی بماند. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 5 مگاپیکسلی مکرو با بهرهمندی از تکنولوژی فوکوس خودکار، در این بخش حضور دارند.

در نقطه سیاه رنگ بالای نمایشگر نیز شاهد حضور دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستیم که قطعاً در حد و اندازه دوربین جلو پرچمداران نیست ولی ضعیف هم نخواهد بود.
جزو اولین گوشی هایی است که از نمونه پیشرفته تر اسنپدراگون 865 یعنی اسنپدراگون 870 بهره می برد. گفته می شود که این چیپست به میزان 10 درصد سریعتر می باشد. به جهت هماهنگ شدن این قطعات با نمایشگر 1080p، چنین سخت افزاری قادر خواهد بود بسیاری از فعالیت های سنگین از جمله کارهای گرافیکی را به راحتی هر چه تمام تر انجام دهد.

پوکو اف 3 در جعبه ای قرار دارد که مطابق معمول روی آن عبارت Poco حک شده است. محتویات درون این جعبه نیز همان هایی هستند که همراه با گوشی های شیائومی در اختیار می گیریم. از جمله این موارد هم می توانیم به شارژر سریع 33 واتی، کابل 3 آمپری USB-A به USB-C و قاب ژله ای اشاره کنیم.

در قسمتی از قاب ژله ای که روی پورت شارژر قرار میگ یرد، یک تکه پلاستیک اضافه تعبیه شده است که اگرچه باعث محافظت بیشتر از موبایل می شود ولی وقتی می خواهید به سرعت هدفون یا کابل شارژر را وصل کنید، آزاردهنده خواهد شد.
حال که صحبت از هدفون شد بد نیست بگوییم که پوکو اف 3 جک هدفون 3.5 میلیمتری ندارد و به همین خاطر شرکت سازنده یک کابل مبدل 3.5 میلی متری به USB-C را در جعبه قرار داده است.
در نهایت، اگر طرفدار پرو پا قرص پوکو هستید، می توانید از استیکرهایی که در جعبه جای گرفته اند نیز بهره ببرید و آنها را روی هر چیزی که دوست دارید بچسبانید.

دکمه بازگشت به بالا