عمومی

بهترین ورزش ها برای رسیدن به تناسب اندام در کمترین زمان

ورزش و تاثیر آن بر تناسب اندام

تناسب اندام یکی از آرزوهای همه خصوصاً نزدیک عید است. افراد تمایل دارند سریع وزن کم کنند. بنابراین آنها برای رسیدن به تناسب اندام انواع ورزش ها را امتحان می کنند. در وهله اول، برای داشتن تناسب اندام، باید از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشید تا بتوانید با سایر ورزش ها کنار بیایید. شما احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند تناسب اندام خود را حفظ کنند، چربی شکم را به حداقل برسانند و اندامی متناسب بدست آورند، اما به دنبال ساده ترین راه هستید. اگر می خواهید با ورزش و رژیم غذایی به تناسب اندام برسید، به صبر و مهمتر از همه قدرت اراده قوی نیاز دارید، کاهش سریع وزن با ورزش و رژیم غذایی بسیار دشوار است.

با استفاده از دستگاه اسلیم فیت که توسط شرکت ماداریا تولید شده است، نه تنها نیازی به رژیم سخت و انجام ورزش های سنگین نیست بلکه به سرعت نتیجه مطلوب را مشاهده خواهید کرد. دستگاه Slim Fit با فرم دادن به عضلات، بدنی متناسب به ارمغان می آورد و همچنین در درمان سلولیت در بدن زنان نیز کمک می کند. در این مقاله، علاوه بر معرفی یک وسیله مناسب برای تناسب اندام، تمرینات و نکات مهمی که به حفظ تناسب اندام و همچنین سلامت جسمی شما کمک می کند، بیان شده است.

نکات مهم در ایجاد و حفظ تناسب اندام

به گفته کارشناسان، یک برنامه موثر برای تناسب اندام دارای 5 جز است که همه آنها را می توانید در خانه انجام دهید:

  • گرم شدن بدن
  • تمرینات هوازی (ایروبیک)
  • برخی از تمرینات قدرتی
  • انعطاف پذیری و حرکات کششی
  • خنک کردن بدن

گرم شدن را می توان از طریق یک پیاده روی ساده در بیرون از خانه یا با تردمیل یا دوچرخه ثابت انجام داد. برای قسمت ورزش های هوازی، به سادگی سریعتر رکاب بزنید یا سریعتر راه بروید، طنابها را بکشید و هر ورزشی را که ضربان قلب شما را افزایش می دهد انجام دهید. اسکات، شنا و دراز و نشست تمرینات قدرتی خوبی هستند. یا می توانید از دمبل یا وزنه های کوچک استفاده کنید.

با استفاده از تمرینات کششی یا یوگا انعطاف پذیری خود را افزایش دهید. مرحله خنک سازی مشابه مرحله گرم شدن است. شما می توانید تمرینات قدرتی مشابه تمرینات هوازی و ایروبیک را انجام دهید. حتماً هر زمان که ورزش می کنید بدن خود را گرم کرده و پس از اتمام تمرینات خنک کننده را انجام دهید. اگر وقت کمی دارید، شدت حرکات را افزایش دهید.

انواع ورزش های ساده برای رسیدن به تناسب اندام و حفظ آن

  • پیاده روی

چرا پیاده روی؟ زیرا این تمرین را می توان در هر مکان و هر زمان (روی تردمیل یا خیابان) انجام داد و تمام آنچه شما نیاز دارید کفش های ورزشی مناسب است. چطور؟ اگر تازه پیاده روی را شروع کرده اید، با 10 دقیقه شروع کنید و به تدریج زمان پیاده روی را به 30 دقیقه افزایش دهید. قبل از سرعت بخشیدن به پیاده روی، ابتدا سعی کنید مدت زمان را افزایش دهید. روزانه دو ساعت و نیم پیاده روی داشته باشید تا کالری بیشتری بسوزانید.

  • حرکت پلانک

به نظر می رسد این ورزش هیچ تاثیری روی بدن ندارد و بر خلاف تصور عمومی، این ورزش بسیار موثر است و تأثیر شگرفی روی شکم و کمر دارد که باعث تقویت عضلات این ناحیه می شود و همچنین لازم به ذکر است که باعث کمر درد می شود.

  • حرکت اسکات

حرکت اسکات یکی از مهمترین و مفیدترین حرکات برای بدن است زیرا باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات و ایجاد متابولیسم چربی در باسن و همچنین ران ها می شود. حرکت اسکات مانع از آسیب دیدن شخص در هنگام پریدن در زمانهای دیگر می شود.

  • طناب زدن

طناب ها عضلات بیشتری را درگیر می کنند و به شما کمک می کنند تا چربی بدن را سریعتر از دست دهید، یا به عبارتی به سوخت و ساز کلی بدن کمک می کند. توجه داشته باشید که هنگام ورزش با پریدن و پایین رفتن با طناب احساس گرسنگی کمتری در ما ایجاد می کند و در مدت زمان کمتری به تناسب اندام عالی دست می یابیم. ما می توانیم از طناب نه تنها به عنوان یک ورزش برای تناسب اندام استفاده کنیم بلکه می توانیم از آن به عنوان یک سرگرمی با استفاده از تکنیک ها و حرکات مختلف استفاده کنیم.

  • دوچرخه سواری

ما برای کاهش وزن و تناسب اندام از دوچرخه سواری استفاده می کنیم. ما می توانیم از دوچرخه ثابت استفاده کنیم یا می توانیم از دوچرخه معمولی استفاده کنیم که با افزایش ضربان قلب و همچنین میزان تنفس به سوخت و ساز بدن کمک می کند. رشد می کند

  • ایروبیک

ورزش ایروبیک یکی از محبوب ترین تمرینات است. این یک ورزش کاملا هوازی است که کل بدن را درگیر می کند. علاوه بر این، کالری می سوزاند و تناسب اندام باعث می شود فرد هماهنگی عصبی عضلانی داشته باشد.

کاهش وزن با ورزش و مدت زمان آن

متأسفانه، رفتن به باشگاه و ورزش چند روز قبل از عروسی یا هر مناسبت دیگر باعث تراشیدن شما نمی شود. دیدن کاهش وزن از طریق ورزش زمان بر است. این به میزان وزنی که می خواهید از دست دهید بستگی دارد و کاهش وزن ممکن است پس از چند هفته روی ترازو قابل مشاهده باشد. بعد از چند هفته، شما نباید انتظار سیکس پک را داشته باشید، دیدن تغییرات عضلانی و کاهش چربی بیش از 6 هفته طول می کشد. با این حال، انجام هر نوع ورزش حتی بدون دیدن کاهش وزن برای سلامتی بدن مفید است. اگر بعد از چند هفته ورزش و درست غذا خوردن، متوجه کاهش شدید وزن شدید، باید این عادت خوب را ادامه دهید. در غیر این صورت، به گذشته باز خواهید گشت.

کاهش وزن در یکی دو هفته اول می تواند به دلیل کاهش وزن باشد. ورزش همراه با یک رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا به جای از دست دادن عضله، چربی بسوزانید. عضلات در زمان استراحت شروع به رشد می کنند. بنابراین باید ورزش و غذا خوردن را متعادل کنید تا به ماهیچه های خود برسید و خود را آرام کنید. اگر برای یک هدف خاص مانند کاهش فشار خون، افزایش حساسیت به انسولین یا بهبود کلسترول خون ورزش می کنید، باید حداقل 12 هفته یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. اگر می خواهید بر کاهش وزن، رشد عضلات، تناسب اندام و سایر شاخص های سلامتی تأثیر مثبت بگذارید، باید ورزش را با یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و تسکین استرس ترکیب کنید.

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/سرگرمی-و-فراغت/ورزش-و-تناسب-اندام

دکمه بازگشت به بالا