اقتصادی

بهبود محیط کسب‌وکار با کنارکشیدن دولت از تصدی‌گری اقتصادی

وزیر دارایی و دارایی تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث بهبود فضای کسب و کار می شود ، خروج دولت از اداره اقتصادی است که از طریق ارز حاصل می شود “”

یومیر با بیان اینکه فرهاد دژپسند به یک برنامه رادیویی گفت: بسته اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “سیاستهای اقتصاد مقاومتی” یک بسته بندی دقیق و جامع است. در این بسته ، مدیر کل شرایط مختلفی را برای تغییر در اقتصاد در نظر می گیرد.

وی در ادامه گفت: با وجود قانونی شدن بسیاری از انواع شکنجه در سراسر کشور ، حجم تجارت خارجی در سال 1998 و 1997 تفاوت چندانی ندارد و ما هنوز هم می توانیم 43 تا 44 میلیارد دلار وارد کنیم. دلار ” از کل واردات ، 85 درصد تجارت عادلانه ، املاک و مستغلات و مواد اولیه هستند.

دژپسند افزود: این کشور علیرغم فشار و فشار بین المللی ، موفق به ارسال بیش از 41 میلیارد دلار صادرات بدون نفت است که این نشان دهنده پتانسیل اقتصادی ایران است “” بخش کشاورزی کشور علیرغم همه مشکلات ، در سالهای اخیر شاهد رشد مداوم بوده است. بدیهی است که قبل از دستیابی ، دستیابی به ثبات و رشد اقتصادی مسیری طولانی وجود دارد ، اما این سیستم باعث شده است که برخی از نیازهای این کشور برآورده شود رشد اقتصادی

تخریب نیاز به بهبود فضای کسب و کار دارد

وزیر دارایی و دارایی به موضوع بهبود فضای کسب و کار در کشور پرداخت و گفت: استعفا یکی از مؤلفه های بهبود فضای کسب و کار است. کاهش دخالت دولت در امور تجاری عامل مهم دیگری در این زمینه است. خوشبختانه در سالهای اخیر تلاش های خوبی در کشور برای تنظیم و تسهیل اعطای مجوز برای شروع مشاغل انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پلاک ملی (G4B.ir) شامل 52 درصد مجوزها است و متقاضیان مشاغل دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند. به عبارت دیگر ، تمام اشکال بصورت الکترونیکی ساخته می شوند. یکی دیگر از جنبه های بهبود فضای کسب و کار ، حذف دولت از کنترل اقتصادی است که می توان با بهره برداری از آن استفاده کرد. نمونه ها و روش های زیادی برای اختصاص دارایی وجود دارد.

وزیر اقتصاد گفت: دارایی های دولت به طور موقت به نقطه فروش منتقل شده و پولشویی زیادی صورت گرفته است. خوشبختانه ، تغییر اساسی در نحوه انتقال دارایی ها اتفاق افتاد. این امر باعث می شود تا آنجا که ممکن است به بازار سهام تبدیل شود زیرا روند تقسیم ، محیطی شفاف ، کریستالی شفاف و بسیار رقابتی است.

دژپسند گفت: “جدا از این ، استراتژی های سرمایه گذاری مانند سرمایه گذاری ETF طراحی و اجرا می شوند.” این شامل تعادل مجدد ETFs است که اخیراً در سراسر کشور آغاز شده است. بقیه دولت در بانکهای ملت ، تجار و صادرات ، شرکتهای بیمه البرز و امین تکیه تحت اعلامیه ها به نوع بورس اوراق بهادار منتقل می شوند.

وی ادامه داد: نکته خوب در مورد این روش این است که همه اعضای جامعه می توانند در ایجاد وقت مشارکت داشته باشند این نوع ترجمه همان ارتقاء اقتصاد است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. برای سیاست امنیت اقتصادی مهم است. ” وقتی این پول طراحی شد ، بودجه ملی به روز نبود.

دژپسند اضافه کرد: “اگر دولت منابع مالی را وارد می کرد ، مجبور بود مناطق خود را در بلوک ها پس بگیرد ، اما در این روش ، کاهش هایی برای مردم به وجود می آید.” سال گذشته به واحدهای دولتی دیگر بلوک هایی در کارخانه و بیمه البرز داده شد. بنابراین لزوم واگذاری مالکیت عمومی به صندوق ، به معنای روش دیگر امسال. این قانون به دولت اجازه تولید 61 هزار میلیارد تن تولید و درآمد حاصل از انتقال را داده است ، که برای بسیاری از ساختارها و بودجه ها هزینه می شود.

وی افزود: اقدام دولت در ارائه اوراق بهادار از نوع سرمایه گذاری (ETF) هیچ اهمیتی به پول و درآمد ندارد و باعث رشد اقتصادی ، توزیع ثروت و کاهش آن خواهد شد امپراتوری

تأثیر عملکرد بازار سهام

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق عمومی این دادگاه اشاره کرد و گفت: “آزادی عدالت از دو جنبه از نظر فعلی مهم است.” از طرف دیگر ، این موضوع می تواند منجر به بازارهای عمیق و موفق سرمایه شود که با باز کردن حدود 400 سهام عدالت ، ارزش سهام بورس را افزایش داده است. هزار میلیارد دلار

وی افزود: انتشار چنین داوری اجازه می دهد تا سهامداران سهام خود را که این سهام را به دست آورده اند تا به امروز انجام دهند ، اما قبل از کنترل آنها می توان زمین را به گونه ای تهیه کرد که آن را محدود کند. آنها سهام خود را نیز کنترل می کنند. ” خوشبختانه مردم نه تنها در مغازه ها بلکه در مالکیت در اقتصاد ملی مشارکت می کنند.

مزایای انتشار چنین سهمی در زندگی مردم و بازاریابی

دژپسند ادامه داد: پرده برداری از چنین کارآزمایی در یکی از بهترین زمانها صورت گرفته است زیرا ویروس تاج بر زندگی بخشهای مختلف جامعه تأثیر گذاشته است.

وزیر امور اقتصادی اظهار داشت: به غیر از این داده های حکم دادگاه ، بازار نیز عمیق است. وقتی عدالت اجتماعی پذیرفته شود ، آنگاه همه می دانند که بازار تا چه اندازه عمیق خواهد بود.

دژپسند در خاتمه اظهارات خود خاطرنشان كرد كه بهترين “خصوصي سازي” خصوصي سازي است نه مبتني بر بودجه ، بلكه كارآمدترين و راحت ترين راه مردم است. مدیریت اقتصادی ، که دارایی های بخش دولتی و خصوصی را تأمین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا