اقتصادی

برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس نداریم

وزیر دارایی اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ برنامه ای برای معرفی مالیات بر سود سرمایه در بازار سرمایه ندارد.

در ابتدای این جلسه ، فرهاد دژپسند ، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس گفتگوی بخش خصوصی دولت ، به تأثیر اپیدمی کورون ویروس بر اقتصاد جهانی اشاره کرد. بازار سرمایه وجود ندارد. در مدت زمان کوتاهی توانستیم با وجود نیاز شدید به واردات برخی از کالاهای ضد عفونی کننده ، صادر کننده این کالاها باشیم. این موضوع پیام مهمی دارد و نشان می دهد که ظرفیت اقتصادی ایران با مراقبت و پشتیبانی مؤثر در حال پیشرفت است.

وزیر دارایی همچنین با اشاره به شرایط مطلوب در بازار سرمایه و نگاه دولت در این بازار و تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که عرضه سهام در بازار سرمایه به طور مستمر ادامه یابد که باقی مانده پیشنهاد سهام عمومی در شرکت های دولتی به صورت صندوق های مشترک است. معاملات بورس اوراق بهادار (ETF) نمونه ای از این سیاست است.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از برگزاری جلسات با بیش از 30 شرکت بزرگ خصوصی خبر داد و افزود: ما از این شرکت ها خواسته ایم تا برای تأمین اعتبار خود از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

وزیر دارایی با اشاره به راه‌اندازی تجارت تک پنجره در اتاق بازرگانی تهران ، اعلام کرد که موافقتنامه اصلی دادگاههای ویژه اقتصادی نهایی شده است و یادآور شد: موضوع دادگاه ویژه اقتصادی که آن نیز مورد استقبال قرار گرفت قوه قضاییه ، اواخر ماه مه تکمیل خواهد شد.

به گفته وزارت اقتصاد ، دژپسند در بخش دیگری از این جلسه و در جریان بررسی دستور کار گفتگوی دولت – بخش خصوصی ، دژپسند پیشنهاد کرده است که جلسات ویژه ای با نمایندگان آژانس ها برگزار شود تا الگوی مناسبی برای بازگشت صادرات ارز به چرخه اقتصادی کشور. مناسب و پس از دستیابی به راه حل های اجرایی و مناسب ، نتیجه در شورای گفتگو ارائه خواهد شد.

فرهاد دژپسند در پایان سخنان خود تأکید کرد که ادامه جلسات شورای دولتی – بخش خصوصی باید همچنان مورد توجه قرار گیرد. Corona در صورت شیوع بیماری قابل مشاهده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا