برگزاری نشست ملی منطقه‌ای برای رفع چالش‌های تالاب صالحیه

برگزاری نشست ملی منطقه‌ای برای رفع چالش‌های تالاب صالحیه

به گزارش یومیر از کرج، مجید درگی، مدیرکل محیط زیست استان البرز، امروز در حاشیه بازید از تالاب صالحیه که با حضور دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دفتر توسعه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفت، با بیان اینکه موضوع تالاب صالحیه در سطح ملی به عنوان یک چالش ملی مطرح شده است، گفت: طی ۲ جلسه اخیری که در خصوص مسئله تولید گرد و غبار تالاب صالحیه برگزار شد، مصوباتی در راستای احیای چالش‌های تالاب صالحیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره‌ به اینکه سه چالش مهم در تالاب صالحیه مطرح است، اضافه کرد: مسئله شترهای سرگردان، خشک شدن تالاب و گرد و غبار ناشی از جمله آن‌ها است.

درگی بیان کرد: طی آخرین پیگیری که توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد بحث حساس شدن و ورود سازمان ملل متعهد به موضوع حل مشکلات و معضلات تالاب صالحیه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: امروز در بازدیدی که با حضور نمایندگان سازمان ملل و مدیران ستادی سازمان حفاظت زیست صورت گرفت مسائل و مشکلات را مشاهد کردند.

وی با بیان اینکه قطعا تلاش می‌کنیم این مسیر به نتیجه برسد و با حمایت‌های بین الملی مصوبات ستاد ملی مقابله با گرد و غبار را اجرایی کنیم، افزود: هدف از این بازدید مشاهد چالش‌ها و معضلات از نزدیک بود.

درگی با بیان اینکه در هر دو بخش هم استفاده از تجربیات بین الملی که در بحث حل مسائل و مشکلات جاهای مثل تالاب صالحیه در خواست کمک کردیم و هم در بخش کمک‌های بین الملی مالی که ردیف‌های اعتباری در سطح بین الملل وجود دارد، گفت: نیاز است بازدید میدانی انجام شود و اگر به جمع بندی برسند قطعا وارد فاز کمک‌های مالی هم خواهند شد.

وی افزود: در تلاش هستیم یک نشست ملی و منطقه‌ای زیر نظر سازمان ملل در شهریورماه امسال برگزار کنیم در واقع بازیدها مقدمات نشست منطقه‌ای است و به میزبانی کشور عزیزمان ایران برگزار می‌شود.

46

دکمه بازگشت به بالا