اقتصادی

بالاخره اثری از وانت‌ ۴ ستاره در ارزیابی‌های کیفی دیده شد

در حالی که آخرین بار در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی یک وانت با سطح کیفی چهار ستاره در اردیبهشت ماه امسال مشاهده شد و پس از آن نیز همین روال با سه ستاره و متأسفانه یک ستاره ادامه یافت; در حال حاضر ، وانت Photon Diesel New Pickup در ارزیابی چرخ دستی های تولید شده در ماه سپتامبر ، بار دیگر چهار ستاره از پنج ستاره با کیفیت را کسب کرده است.

به گزارش یومیر، علیرغم اینکه در چند سال اخیر برای اولین بار در اسفند 1395 و آخرین بار در اردیبهشت ماه، 1400 دستگاه وانت در سطح کیفی چهار ستاره تولید شد، اما به نظر می رسد که این سطح کیفی دو برابر بوده است. خانواده ون ستاره کیفی برای گزارش ها باز شد تا اینکه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از کیفیت خودروهای تولید شده در شهریور ماه پس از چهار ماه دوباره شامل یک وانت با کیفیت چهار ستاره شد.

در آخرین ارزیابی از وضعیت کیفی گروه وانت های تولید داخل در ششمین ماه سال جاری تا سطح یک قیمت، پیکاپ جدید فوتون دیزل (ایران خودرو دیزل) بدنه وانت چهار ستاره کیفی است. و بنابراین در همان سطح قیمت (سروپ دیزل پایه) سه ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده است.

در گروه قیمتی دوم وانت سایپا 151 (سایپا بنارو)، وانت کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و کارا 2000 وانت دو کابین تیپ 3 (بهمن موتور) توانستند سه ستاره کیفی کسب کنند.

طبق روال سال های اخیر کمترین سطح کیفی در تولید وانت متعلق به وانت نیسان تک سوز اختیاری و وانت دوگانه سوز نیسان (تولید گروه خودروسازی زامیاد) در سطح دوم قیمتی است که متاسفانه تنها یکی از پنج ستاره با کیفیت

البته اتفاق بسیار خوبی است که تولید وانت زامیاد تک ستاره که اولین نسخه آن حداقل 45 سال پیش در ایران آغاز شد، کاهش یافته و تا پایان از خط تولید خارج می شود. سال است و با محصولات جدید جایگزین خواهد شد. این وانت های تک ستاره در پارکینگ این خودرو باید مجهز به استاندارد یورو 5 باشند تا شماره گذاری شوند; بنابراین بسیاری از این خودروها همانطور که شنیده می شود همچنان در پارکینگ ها نگهداری می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا