اقتصادی

ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر سنندج با بهره مندی از طرح آبرسانی خبر داد و گفت: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج پروژه بزرگی است. در دو سال گذشته آغاز شد که تقریبا تا ابتدای دولت به طول انجامید و در سال سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت اما با شروع به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر. . انرژی، این پروژه در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید.

به گزارش یومیر، به نقل از وزارت نیرو، محمد فرهاد با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی در سنندج اظهار کرد: از جمله مشکلات تامین آب شرب مردم سنندج از سد قشلاق، راه برداشت آب بود. از آن، به طوری که فقط می توان از 115 میلیون کرون کرون استفاده کرد. از مخزن سد تا تصفیه خانه مترمکعب فاصله بود و اگر مشکلی برای تونل آب وجود داشت شهر با تنش آبی مواجه می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی تامین آب سنندج از سد قشلاق، افزود: در زمینه ارتقای کیفیت آب سد قشلاق در سال های اخیر اقداماتی انجام شده است، اما بررسی ها برای حل مشکل کیفیت آب در سنندج همچنان ادامه دارد. دریافتند که نتیجه نهایی تغییر منبع آب است. با این شرایط موضوع آبرسانی به سنندج به نفع سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی در این خصوص اظهار داشت: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج از دو سال پیش پروژه بزرگی راه اندازی شد که تقریباً تا ابتدای دولت سیزدهم 20 درصد توسعه یافت. این هدف در مدت کوتاهی

توزیع آب شرب با کیفیت از 29 آبان ماه در سنندج
فرهاد یادآور شد: در مسیر انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم، مسیر اختصاصی 27 کیلومتری جهت هدایت آب به تصفیه خانه های شماره یک و دو شهر سنندج ایجاد شد و 8 آبان ماه آب شرب از این مسیر به تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت 1000 لیتر ایجاد شد و دومی وارد و در شبکه توزیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طعم و بوی نامطبوع آب شرب در محدوده مرکزی شهر سنندج با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر کاهش چشمگیری پیدا کرد.

100 درصد آب مورد نیاز ساکنان سنندجی از سد آزاد تامین می شود

وی یادآور شد: طرح آبرسانی فاز دوم با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه در راه است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این مهم محقق شود. در این صورت 100 درصد آب مورد نیاز شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می شود.

فرهاد درباره افزایش ظرفیت پالایشگاه های سنندج گفت: ارتقای این امر مستلزم فراهم شدن زیرساخت های لازم است که در این راستا برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی پالایشگاه شماره سه انجام شده و هم اکنون مطالعات برای تحقق این امر در حال انجام است. انجام شود.

پالایشگاه شماره 3 سنندج راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان را تسریع در راه اندازی پالایشگاه شماره 3 شهر سنندج عنوان کرد و گفت: امید است با تکمیل مطالعات انجام شود. و با اخذ مجوزهای لازم، روند عملیاتی تأسیس این بخش نیز آغاز خواهد شد.»

وی همچنین به نظرسنجی روزانه از شهروندان سنندجی در خصوص دریافت بازخورد در خصوص ارتقای کمی و کیفی آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: آب توزیع شده در شبکه مرکزی شهر ترکیبی از آب سد آزاد است. (1200 لیتر در ثانیه) و قشلاق – سد (400 لیتر در ثانیه) با توجه به اینکه حجم فرم از آب بدون سد تشکیل شده است، تأثیر بسزایی در کیفیت آب شرب داشته است. با بررسی های انجام شده، اکثر مردم این شهر به بهبود کیفیت آب آشامیدنی پی برده اند.

وی همچنین به راه اندازی فاز دوم این پروژه با تلاش شرکت آب و برق با در نظر گرفتن نیاز فعلی شهروندان سنندجی به 2000 لیتر آب شرب اشاره کرد و گفت: آب با کیفیت در سطح شهر توزیع شده است. شهر سنندج از 8 آبان ماه با سرعت 200 لیتر در ثانیه و امروز این رقم به 1000 لیتر در ثانیه رسیده است که با بهره مندی از تصفیه خانه شماره دو این نیاز به طور کامل برآورده می شود.

فرهاد خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی آب، همزمان با پیشرفت این پروژه، شستشوی مخازن تصفیه خانه، سطح شهر و شبکه انجام می شود که حدود 100 هزار متر مکعب مخزن آب در داخل شهر وجود دارد. سنندج و فرآیند نظافت این مخازن بر اساس استانداردهای لازم انجام می شود و این امر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا