عمومی

ایلان ماسک افسردگی دارد و دارو مصرف می‌کند

وال استریت ژورنال:

وال استریت ژورنال نوشت: «ایلان ماسک» ثروتمندترین مرد جهان برای درمان افسردگی‌اش از دارو استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وب‌سایت نشریه فوربس در گزارشی به نقل از وال استریت ژورنال از افسردگی «ایلان ماسک» خبر داده و نوشت: خود ماسک به دیگران گفته که از دُز پایین داروی «کتامین» برای درمان افسردگی‌اش استفاده می‌کند.

 

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از افراد مطلع که شاهد مصرف این دارو توسط ایلان ماسک بوده‌اند، عنوان کرد که او در رویداد‌های اجتماعی و مهمانی‌ها، دُزهای بالاتری از این دارو را مصرف می‌کند.

 

ماسک در توییتی که اندکی پس از انتشار این گزارش منتشر شد، نوشت: «کتامین» که گاهی اوقات مصرف می‌شود، گزینه بهتری نسبت به دارو‌های سنتی برای افسردگی است.

 

ماسک همچنین نوشت: افسردگی در آمریکا بیش از حد تشخیص داده می‌شود، اما برای برخی افراد واقعاً یک مشکل شیمیایی در مغز است. اما زامبی‌کردن افراد با SSRIs (دارو‌های ضدافسردگی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه در دوستانم دیده‌ام، مصرف گاه و بیگاه «کتامین» گزینه بهتری است.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۹ با استناد به آزمایش‌های بالینی، نمونه قابل استنشاق «کتامین» را برای درمان افسردگی مقاوم به درمان تأیید کرد، اما استفاده تفریحی از «کتامین» غیرقانونی است.

 

این دارو به عنوان بیهوش‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده از آن در دُزهای پایین‌تر می‌تواند باعث ایجاد توهم شود.

 

وال استریت ژورنال همچنین خبر داد که ایلان ماسک در استفاده از چنین موادی در میان میلیاردر‌های دنیای فناوری تنها نیست؛ «سرگئی برین» بنیانگذار گوگل هم ظاهراً از «قارچ سیلوسایبین» یا یا همان مجیک ماشروم استفاده می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا