اجتماعی

انتقال تجربه سازمان جهانی هواشناسی به ایران برای ارتقای سامانه هشدار سیل

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان جهانی هواشناسی در این برنامه به ایران کمک می‌کند تا نیازها و راهکارهای عملیاتی و فنی برای تقویت ظرفیت‌های موجود سامانه های هشدار سیل در ایران محقق شود.

به گزارش یومیر  صادق ضیائیان صبح امروز در حاشیه بازدید جمعی از کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی از ظرفیت‌های عملیاتی سازمان هواشناسی اظهارکرد: در این برنامه قرار است دانش و تجربیات موفق بین‌المللی در حوزه هشدار سیل با ایران به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: در این جهت یک تیم کارشناسی از سازمان جهانی هواشناسی برای پیشبرد این برنامه به ایران اعزام شده است تا ضمن ارزیابی وضعیت کنونی سامانه‌های هشدار سیل کشور اقدامات بعدی انجام شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان جهانی هواشناسی در این برنامه به ایران کمک می‌کند تا نیازها و راهکارهای عملیاتی و فنی برای تقویت ظرفیت‌های موجود سامانه های هشدار سیل در ایران انجام شود.

ضیائیان تصریح کرد:در این برنامه خلاهای موجود در طول زنجیره سامانه هشدار سیل شناسایی و راهکارهای اجرایی برای ارتقای خدمات ارائه می‌شود.

وی همچنین گفت: در این پروژه مشترک شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو نیز مشارکت دارد.

بر اساس این گزارش نشست دو روزه مدیران دائم کمیته خدمات آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی نیز در تهران آغاز شده است. بهاره اعرابی  – رئیس امور بین الملل سازمان هواشناسی کشور – در این باره گفت: نشست دو روزه مدیران دائم کمیته خدمات آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی برای پیشبرد برنامه مشترک WMO در حوزه ارتقای سامانه هشدار سیل در ایران آغاز شد.

وی افزود: در این نشست موضوعات مرتبط با سیل، زیرساخت‌های هشدار سیل در ایران و ریسک وقوع سیل بررسی شده و در بخشی از این نشست به موضوع تغییر اقلیم و اثرات آن بر افزایش رخدادهای سیل، خسارت های جانی و مالی سیل و سایر پیامدهای این پدیده اشاره شده است.

رئیس امور بین الملل سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این نشست با حضور سحر تاجبخش – معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، یوری سیمونوف – رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی»، مارسلو کویرنو – معاون «کمیته دائم خدمات آبشناسی» – و رامش تریپاتی – مسئول «برنامه مدیریت سیل بخش آبشناسی و مدیریت منابع آب» سازمان جهانی هواشناسی – در حال برگزاری است.

اعرابی خاطر نشان کرد: در این نشست دوره مدیران و کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو نیز حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این نشست، مدیران و کارشناسان اعزامی سازمان جهانی هواشناسی از برخی واحدهای عملیاتی سازمان و سامانه‌های هشدار سیل کشور بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا