بین الملل

اقدام داعش در آزمایش سلاح‌های شیمیایی روی زندانیان عراقی

کارشناسان سازمان ملل متحد از آزمایش سلاح های شیمیایی بر روی اسرای عراقی که توسط داعش انجام شده گزارش می دهند

به گزارش یومیر ، به نقل از شبکه الحرا ، کارشناسان وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی فاش کردند که گروه تروریستی داعش سلاح های شیمیایی را آزمایش کرده است تا از میزان تأثیر آنها بر اسرای عراقی مطلع شود.

گزارش ها در مورد استفاده داعش از سلاح های شیمیایی در اوایل سال 2015 منتشر شد و مقامات اطلاعاتی آمریکا و عراق در آن زمان ابراز نگرانی جدی کردند که داعش به طور فعال به دنبال تولید چنین سلاح هایی است.

براساس این گزارش ، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که داعش پس از کنترل این گروه در شهر موصل در سال 2014 ، آزمایشاتی را بر روی گروگان های عراقی انجام داده و بازداشت کرده است ، که قبلاً به آن اشاره نشده بود.

به گفته کمیته شورای امنیت ، تحقیقات از آنجا آغاز شد که داعش از دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیق و آزمایش انواع جدید سلاح های شیمیایی استفاده کرد. عملی که منجر به مرگ برخی از زندانیان عراقی در نتیجه این آزمایشات شد.

در ادامه این گزارش آمده است كه كارشناسان گزارش های زندانیان در معرض تالیوم و همچنین نیكوتین را بررسی كردند. دو ماده ای که در دوزهای بالا استفاده شود کشنده است.

در این گزارش ها همچنین به تلاش های داعش برای تولید کلر و گاز خردل اشاره شده است که در جنگ جهانی اول برای کشته شدن و معلول کردن هزاران سرباز مورد استفاده قرار گرفت.

براساس این گزارش ، با بررسی رایانه ها و تلفن های همراه عناصر داعش که کشته یا دستگیر شده بودند ، شواهد جدیدی از استفاده این گروه تروریستی از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان فاش شد. شواهد نشان می دهد که داعش مواد بیولوژیکی و شیمیایی را آزمایش کرده و آزمایشاتی را بر روی زندانیان انجام داده و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده است.

در این گزارش همچنین گفته شد که داعش تعدادی دانشمند و مهندس را که در کارخانه های تأسیس شده توسط رژیم صدام کار می کردند استخدام کرد تا با استفاده از آزمایشگاه های دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیقاتی ، در تولید گاز خردل به این گروه کمک کنند.

کارشناسان بین المللی و وابسته به سازمان ملل تأکید کرده اند که داعش تا حدی موفق به تولید گاز خردل بی کیفیت برای استفاده در توپ های خود شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا