استان ها

اجلاسیه ۱۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یومیر/کهگیلویه و بویراحمد دومین شب از اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین اجلاسیه ۱۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح این استان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و محلی در دهکده دفاع مقدس یاسوج دوشنبه شب برگزار شد.

دومین شب از اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین اجلاسیه ۱۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح این استان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و محلی در دهکده دفاع مقدس یاسوج دوشنبه شب برگزار شد. 

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه راه شهدا را نباید فراموش کنیم، گفت: شهدا برای ارزش‌های اسلامی به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی شاخ آمریکا را شکست و بر زمین زد و این مسأله به برکت خون شهداست.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: عزت، شکوه، عظمت و اقتدار تنها راهش ادامه راه شهداست.

حسینی تصریح کرد: نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر ما حاکم شود، مساله حجاب و عفاف باید جدی گرفته شود و مسأله بدحجابی و ولنگاری را دست کم نگیریم.

وی ادامه داد: دشمن در برخی از جبهه‌ها از ما جلوتر است و کار می‌کند و شهدا برای آرامش ما به میدان آمدند ‌و اگر به راه شهدا توجه نکنیم راه این عزیزان گم خواهد شد و دشمن در برخی مواقع و موارد کار کرده که گاهی برخی‌ها نبوت و امامت را انکار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که در مسیر درست شهدا قرار نگیرند در نقطه مقابل خواهند ایستاد.

همچنین سردار حسن حکمتیان، فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این اجلاسیه گفت: تیپ ظفرمند ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ماحصل همه رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها، پایمردی‌ها وجوانمردی‌های استان در دوران دفاع مقدس و مرزبانی و مرزداری از هشت هزار و ۷۳۱کیلومتر محیط جغرافیای ایران اسلامی است.

وی افزود: این تیپ به‌عنوان یگان خط شکن در عملیات‌های آزادسازی و تعقیب و تنبیه متجاوز و عملیات‌های آفندی و پدافندی حضور فعال داشته است.

سردار حکمتیان اظهار کرد: تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد سالیان سال در مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران اسلامی شامل ۱۲۰۶ کیلومتر در مرز با کشور ترکمنستان،۴۰ کیلومتر آذربایجان، ۴۸۸ کیلومتر ترکیه، ۱۶۴۹ عراق، ۹۴۵ پاکستان، ۱۹۴۵کیلومتر افغانستان، ۱۲۵۷ کیلومتر مرز خلیج فارس، ۷۵۷ کیلومتر مرز دریای عمان و ۶۵۰ کیلومتر مرز مازندران شبانه روز در آفند و پدافند با گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب، با سوداگران مرگ، اخلال گران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر هستیم و نگذاشتیم جزیره امن ایران اسلامی نام امن شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمت و صاحب انقلاب اند و همه قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند و ولی فقیه صاحب کشتی انقلاب استو ما بعنوان سربازان این ملت باید حب و پوستی بین ولی و مردم را برقرار کنیم و در حوادث و عرصه‌های مختلف هر جا که نیاز به حضور تیپ مستقل ۴۸ فتح استان باشد حضور داریم.

سردار حکمتیان با بیان اینکه تا آخرین قطره خون در مسیر شهدا، آرمان و اهدافشان قدم بر خواهیم داشت، تصریح کرد: باید قدردان شهدا باشیم که وقتی شیپور جنگ نواخته شد به ندای رهبر خود لبیک گفتند و سر و جان دادند تا ایران عزیز برای همیشه سرافراز و ایران پاینده باشد و نگذاشتند خاک کشور به دست دشمنان‌مان بیفتد.

به گزارش یومیر، وی بیان کرد: امروز تکریم شهدا بر ما تکلیف است، گرامی بداریم یاد و خاطره شهدا را، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم و شهدا را به‌عنوان یک الگو معرفی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا