علمی و پزشکیعمومیکسب و کار ایرانی

آیا مو های کنده شده از ریشه دوباره رشد میکنند؟

همانطور که می دانید داشتن موهای زیبا و پر پشت را می توان یکی از نشانه های جذابیت در افراد دانست. به همین دلیل ریزش و نازک شدن مو می تواند ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار دهد و اعتماد به نفس آنها را کاهش دهد. ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی مانند طاسی یا طاسی ایجاد شود.

شاید در مورد مشکل ریزش مو شنیده باشید. در این حالت، افراد هنگام استرس یا مضطرب، مو یا ابروهای خود را بیرون می‌آورند. ریزش مو به هر دلیلی اتفاق می افتد. مردم ممکن است نگران باشند و تعجب کنند که آیا موهای برداشته شده دوباره رشد خواهند کرد. در این مقاله نحوه رشد مجدد موها پس از کوتاه کردن آنها توضیح داده شده است. لطفا برای داستان بعدی با ما همراه باشید.

ریزش مو

نوعی اختلال روانی که در آن فرد تحت استرس و اضطراب شدید موها یا ابروهای خود را می کشد، اختلال کشیدن مو یا تریکوتیلومانیا نامیده می شود. اگر این عمل تکرار شود می تواند باعث ریزش قسمت زیادی از پوست سر یا موهای ابرو شود.

درمان ریزش مو

اگر فردی دارای اختلال در کشیدن مو باشد. تا زمانی که به دنبال درمان بیماری خود نباشد، نمی تواند امیدوار باشد که موهایی که برداشته شده دوباره رشد کنند. بنابراین مهم است که به محض مشاهده علائم این بیماری به دنبال درمان و مراجعه به پزشک باشید. اگر مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازید، درمان دشوارتر خواهد شد. درمان اختلال به روش زیر انجام می شود.

رفتار درمانی

یکی از درمان هایی که می تواند به بهبود ریزش مو کمک کند؛ این رفتار درمانی است. این روش با آموزش رفتار مخالف انجام می شود. بنابراین، زمانی که در موقعیت استرس زا قرار گرفتید، کشیدن مو را با رفتارهای دیگری مانند گرفتن دست، فشردن اجسام نرم و غیره جایگزین کنید.

روان درمانی

شناخت و ریشه یابی این اختلال توسط روان درمانگر نقش بسیار مهمی در درمان آن دارد. بنابراین، مهم است که در انتخاب روان درمانگر خود دقت کنید.

درمان گران قیمت

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو که پیش نیاز رشد مجدد موهای برداشته شده است، درمان دارویی است. در بسیاری از موارد تجویز داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب در درمان این اختلال بسیار کمک کننده است. به یاد داشته باشید که برای اثربخشی داروها و درمان نهایی باید داروها را به طور منظم و طبق توصیه های روانپزشک مصرف کنید.

رشد مجدد مو بعد از اصلاح

پس از درمان بیماری ها یا شرایطی که ممکن است باعث ریزش مو شوند، باید به دنبال رشد مجدد موهای از دست رفته باشیم. خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و ویتامین ها می تواند به رشد مجدد مو کمک کند. علاوه بر این، امروزه با پیشرفت علم، درمان های زیادی برای رشد مجدد موهای کوتاه شده وجود دارد. این روش ها شامل داروهای گیاهی و خانگی و سنتی است.

درمان های دارویی برای رشد مو

استفاده از برخی داروها یا انجام اقدامات خاص در کلینیک های زیبایی می تواند باعث رشد مو شود. البته یادتان باشد از خوددرمانی پرهیز کنید و قبل از هر اقدامی با متخصص پوست مشورت کنید و با کمک آنها بهترین روش را انتخاب کنید. در زیر به چند روش برای رشد مو می پردازیم.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل نوعی داروی محرک رشد مو است که می توان آن را بدون نسخه به اشکال مختلف مانند مایع، کف و شامپو در داروخانه ها تهیه کرد. به طور معمول، شش ماه پس از شروع استفاده از این محصول، موها دوباره رشد می کنند. عوارض جانبی احتمالی استفاده از ماینوکسیدیل رشد موهای بدن، تحریک پوست سر و ریزش مو پس از قطع مصرف است.

فیناستراید

یکی از داروهایی که برای رشد مو در مردان تجویز می شود، فیناستراید است. در این روش فرد برای رشد مو مجبور است به مدت چند ماه روزی یک قرص مصرف کند. از عوارض این دارو می توان به کاهش میل جنسی و سرطان پروستات اشاره کرد.

مزوتراپی

با پیشرفت علم و فناوری برای رشد مجدد مو، یکی از روش های پرکاربرد امروزه مزوتراپی مو است. این روش روشی مطمئن و موثر برای رشد مجدد مو در نظر گرفته می شود. فرآیند تزریق مواد مغذی و دارو به پوست سر مزوتراپی نامیده می شود. در این روش مواد مغذی مورد نیاز به فولیکول های مو داده می شود و به این ترتیب مو دوباره رشد می کند.

مصرف مکمل های مخصوص مو

مو برای رشد به چندین ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. اگر این مواد به مقدار کافی از طریق تغذیه تامین نشود. پزشک با تجویز مواد مغذی مورد نیاز بیمار به رشد مو کمک می کند. ویتامین هایی مانند ویتامین D، B، E، A و چیزهایی مانند آهن، روی و غیره. به سلامت و رشد مو کمک می کند.

درمان های خانگی برای رشد مو

علاوه بر درمان‌های دارویی، درمان‌های خانگی با روغن‌های مختلف، گیاهان و محصولات طبیعی می‌توانند به ترمیم مو کمک کنند. در زیر به برخی از روش ها و سبک های ساخت و ساز می پردازیم.

آب پیاز

پیاز به عنوان منبعی غنی از گوگرد به ترمیم موهای از دست رفته کمک می کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. همراه با استفاده از آب پیاز و مالیدن آن به پوست سر، مصرف منظم پیاز و سیر می تواند به ترمیم مو کمک کند. یک پیاز بزرگ را بمالید، آب آن را بگیرید و پوست سر را ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه موهای خود را بشویید.

رشد مجدد مو با سیر

سیر همچنین منبع غنی گوگرد است. استفاده موضعی و مصرف آن می تواند منجر به رشد مجدد موهای کنده شده شود. با له کردن چند حبه سیر و مخلوط کردن آنها با روغن نارگیل می توانید محلولی برای مالیدن روی پوست سر خود تهیه کنید. نیم ساعت صبر کنید سپس موهای خود را بشویید.

ماسک شیر و جو

همانطور که می دانید شیر حاوی مواد ضروری برای بدن است. جو همچنین با وجود ویتامین B به رشد مو کمک می کند، مالیدن این دو ماده با هم روی پوست سر در رشد مو موثر است.

زرده تخم مرغ موها را تقویت می کند

زرده تخم مرغ حاوی بسیاری از ویتامین های مورد نیاز مو است. بعد از جدا کردن زرده از سفیده، آن را مستقیماً روی سر بمالید و بعد از 20 دقیقه سر خود را با آب سرد بشویید.

رشد موی حنا

استفاده از حنا یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین روش ها برای داشتن موهایی سالم و پرپشت است. شنبلیله را می توان با روغن خردل مخلوط کرد و آب پز کرد. سپس صاف می شود و وقتی خنک شد محلول را روی سر می مالند.

دکمه بازگشت به بالا