حوادث

آغاز موج بازگشت زوار اربعین/ تصادفات جاده‌ای کاهشی است

یومیر/کرمانشاه رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار اربعین گفت: موج بازگشت زوار اربعین روزهای دوم و سوم شهریور به اوج خود می‌رسد.

سردار سید تیمور حسینی، امروز (۳۰ مرداد) در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار یومیر با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار اربعین از دو روز گذشته، گفت: در روزهای دوم و سوم شهریور موج بازگشت زوار به اوج خود رسیده و تا ۴۸ ساعت بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

وی محورهای منتهی به مرزهای مهران، خسروی و شلمچه را همچنان پر ازدحام‌ترین و پر ترددترین محورهای کشور عنوان کرد و افزود: این محورها همچنان پر تردد هستند و در کنار موج بازگشت همچنان شاهد موج رفت زوار هم هستیم.

وی افزود: آمار خروج و ورود زوار در مرز مهران امروز تقریبا برابر است، اما در مرز خسروی همچنان میزان خروج زوار ۴۰ درصد بیش از ورود زوار است.

حسینی با اشاره به تردد روان زوار در تمام محورهای اربعینی کشور، گفت: خوشبختانه امسال نیز همانند سال گذشته هیچ گره ترافیکی که منجر به اعمال محدودیت برای تردد زوار شود در هیچ یک از محورهای منتهی به مرزهای کشور نداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز تردد زوار بدون هیچ گونه مشکل و محدودیتی در تمام مرزهای اربعینی کشور در جریان است.

حسینی دغدغه اصلی پلیس راهور در موج بازگشت زوار را افزایش تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: در همین راستا از زوار درخواست داریم حتما پیش از حرکت به قدر کافی استراحت کرده و در طول مسیر هم در موکب‌های بین راهی توقف داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش آمار استفاده از خودروهای شخصی در اربعین امسال گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد تردد زوار توسط خودروهای شخصی و مابقی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به این شرایط در موج بازگشت شاهد ازدحام بیش از پیش در مسیرهای برگشت خواهیم بود، به همین جهت توصیه اکید این است که زوار حتما رعایت قوانین را داشته و از سرعت و سبقت غیر مجاز به طور جد خودداری کنند.

به گفته حسینی تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای در اربعین امسال نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به فراهم سازی مطلوب پارکینگ‌ها در تمامی مرزهای اربعینی کشور، گفت: همین امر موجب شده امسال هیچ مشکلی از نظر پارکینگ نداشته باشیم.

وی به امکانات خوب مرز خسروی هم اشاره و تصریح کرد: در این مرز هم پارکینگ‌ها به میزان مناسب فراهم شده و هیچ مشکلی برای تردد و پارک خودروها وجود ندارد.

وی افزود: مرز خسروی نزدیکترین مرز به دو پایتخت کشورهای ایران و عراق است، بنابراین بسیاری زوار از استان‌های مرکزی به راحتی می‌توانند از این مرز تردد کنند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا