استان ها

۱۳۳ واحد مسکونی در بجنورد طعمه آتش شد

مجید گریوانی در مصاحبه با یومیر گفت: اتصالات برق ، مایعات قابل اشتعال ، شعله های مستقیم و آتش پنهان از دلایل این آتش سوزی ها بود.
وی افزود: نصب سنسور دود ، نگه داشتن تجهیزات لازم برای اطفا حریق ، خاموش كردن اجاق گاز یا شمع هنگام خروج از منزل و در دسترس قرار ندادن تجهیزات توسعه حرارت برای كودكان از اساسی ترین نكات ایمنی برای پیشگیری از آتش است كه می توان آن را انجام داد. در خانه.
گریوانی همچنین در مورد جلوگیری از آتش سوزی ناشی از اتصالات الکتریکی در خانه ها گفت: “هرگز سیم کشی وسایل برقی را به صورت شلوغ نصب نکنید. این نوع سیم ها نباید در زیر فرش ، روی میخ ها و یا در مسیرهایی که رفت و آمد زیاد است قرار داده شود.”
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد درباره عملیات انجام شده گفت: از مجموع 1335 عملیات اطفا حریق در این مدت 736 مورد مربوط به عملیات اطفا حریق و 599 مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.
گریوانی ادامه داد: بیشترین فعالیت اطفا حریق مربوط به آتش سوزی علف های هرز 224 مورد ، 136 منطقه سبز و پارک جنگلی ، 133 خانه و 66 وسیله نقلیه است.
وی افزود: حیوانات مزاحم و حبس به ترتیب با 175 و 157 مورد مرتبط ترین عملیات نجات هستند.
نیروهای آتش نشانی گریوانی گفت: در این عملیات 355 غیرنظامی توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافتند و 51 مجروح نیز تحویل نیروهای اورژانس شدند.
به گفته وی ، در صورت بروز حادثه ، شهروندان باید آرام باشند و با تماس با شماره 125 در کمترین زمان ممکن آدرس و نوع دقیق حادثه را اطلاع دهند.

48

دکمه بازگشت به بالا