اجتماعی

نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی در پایان سال/ با اخلال‌گران بازار برخورد می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خواستار نظارت بر قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال شد و گفت: از تمام ظرفیت ها برای جلوگیری از کمبود کالا و گران فروشی استفاده می کنیم.

به گزارش یومیر، محسن کوشش تبار امروز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار استان های تهران و البرز که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: و گران فروشی نکنید.

وی بر لزوم تلاش فوری و هماهنگ با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نهاده های تولیدی واحدهای تولیدی دام و طیور تاکید کرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور همچنین اقدامات و هماهنگی های لازم را در زمینه عرضه مستقیم میوه از طریق مراکز عرضه دائمی، موقت و مناطق میوه و تره بار در استان ها تصریح کرد.

رد تعصب در تولید کالاهای اساسی از دیگر مواردی بود که با تلاش نزول در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

وی همچنین استفاده کامل از ظرفیت نظارت و بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های بازرگانی و اصناف، سازمان‌های حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و بازرسان بسیج برای کنترل قیمت‌ها، جلوگیری از احتکار و عرضه خارج از شبکه را خواستار شد. .

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به ابلاغیه اخیر رئیس قوه قضائیه به دادستان های استان برای همکاری و اقدام قانونی لازم در صورت وقوع تخلفات عمده و زنجیره ای، تصریح کرد:

وی خواستار تشکیل جلسات مستمر کارگروه تنظیم بازار استان و کمیته اقدام مشترک در پایان سال شد و گفت: برنامه ریزی برای ذخیره، تحویل و توزیع کالاهای اساسی و نظارت مستمر بر موجودی کالا ضروری است. کالاهای اساسی در استان».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی بر لزوم هماهنگی با دستگاه های اجرایی ذیربط برای تسهیل و تسریع در روند ارسال کالاهای اساسی تا قبل از پایان سال تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا