عمومیکسب و کار ایرانی

مزایا و معایب چاپ دیجیتال چیست؟

همه چیز درباره چاپ دیجیتال

مزایا و معایب چاپ دیجیتال را در این مقاله بخوانید!

مشتریانی که به دنبال مشاوره چاپ هستند اغلب از ما در مورد تفاوت بین چاپ دیجیتال و چاپ صفحه می‌پرسند، بنابراین ما این راهنمای مفید و بحث در مورد دو روش چاپ را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد بهترین راه برای کار چاپ خاص خود کمک کند. ارزانترین پرینت رنگی شبانه روزی در چاپ دیجیتال بصورت آنلاین فعالیت می کند.

درباره چاپ روی صفحه

چاپ روی صفحه یک تکنیک چاپ سنتی است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیند چاپ روی صفحه، یک نوع طرح شابلون بر روی توری ریز یا پارچه پلی استر ایجاد می شود که چندین لایه جوهر از طریق این طرح شابلون بر روی سطح مواد چاپی فشار داده می شود. تمام رنگ‌های جوهر مختلف با استفاده از استنسیل صفحه نمایش متفاوت برای ایجاد جلوه چاپی نهایی اعمال می‌شوند. مناطقی از مواد چاپی که باید شفاف باقی بمانند با یک ماده غیرقابل نفوذ پوشیده شده اند تا از آلودگی جوهر جلوگیری شود.

اگر نیاز دارید که قسمت های مختلف نسخه چاپی را مثلا برای کمپین های بازاریابی آنلاین مختلف سفارشی سازی کنید دستگاه های چاپ ديجيتال با داده های متغیر بهترین گزینه از نظر سرعت و قیمت گذاری هستند.در ادامه به صورت مفصل به مزایا چاپ دیجیتال می پردازیم:

1. مقرون به صرفه برای چاپ های کوچک:

چاپ دیجیتال امکان تولید مقرون به صرفه چاپ های کوچک را فراهم می کند. بر خلاف چاپ سیلک که نیاز به ایجاد صفحه نمایش برای هر رنگ دارد، چاپ دیجیتال چنین هزینه های راه اندازی را ندارد و برای چاپ با تیراژ کمتر، بسیار مقرون به صرفه است.

2. چاپ با سرعت بالا:

یکی از مزایای قابل توجه چاپ دیجیتال سرعت استثنایی آن است. چاپگرهای دیجیتال می‌توانند به سرعت چاپ کنند و برای پروژه‌هایی با سرعت بالا و زمان محدود و  یا نیازهای چاپ با حجم بالا ایده‌آل هستند.چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع را فراهم می کند و آن را به یک راه حل ایده آل برای مشاغلی تبدیل می کند که به خدمات چاپ سریع نیاز دارند. با چاپ دیجیتال، می توانید به جای چند روز یا چند هفته، چاپ های با کیفیت بالا را در عرض چند ساعت تولید کنید.

3. سفارشی سازی و شخصی سازی:

چاپ دیجیتال در سفارشی سازی و شخصی سازی برتری دارد. گنجاندن داده‌های متغیر را امکان‌پذیر می‌سازد و عناصر منحصربه‌فردی مانند نام‌ها، آدرس‌ها یا تصاویر شخصی‌سازی شده را در هر چاپ ممکن می‌سازد. این ویژگی به ویژه برای کمپین های بازاریابی هدفمند یا هدایای شخصی مفید است.چاپ دیجیتال درجه بالایی از سفارشی‌سازی را امکان‌پذیر می‌کند و تولید چاپ با طرح‌ها، رنگ‌ها و پرداخت‌های منحصربه‌فرد را آسان می‌کند. مرکز کپی شیراز یک سرویس پرینت و کپی آنلاین است که از سال 1398 فعالیت خود را در جهت بهینه سازی هزینه های چاپ و پرینت تا 90 درصد آغاز نمود. شما قادر خواهید بود از طریق وب سایت سنترکپی یا شبکه های اجتماعی سفارش خود را ثبت کنید سپس جزوه یا فایل خود را در قسمت مربوطه آپلود نمایید و با بالاترین کیفیت و سرعت جزوه خود را پرینت و درب منزل دریافت کنید.

4. دقت رنگ پیشرفته:

با چاپ دیجیتال، دقت رنگ به طور قابل توجهی بالا است. این فناوری تضمین می کند که خروجی چاپ شده با فایل دیجیتال اصلی مطابقت دارد و رنگ های زنده و واقعی را ارائه می دهد. چاپ دیجیتال چاپ های باکیفیت بالا، با رنگ های تیز و پر جنب و جوش تولید می کند که آن را به گزینه ای عالی برای چاپ مواد بازاریابی مانند بروشور، کاتالوگ و کارت ویزیت تبدیل می کند.

دکمه بازگشت به بالا