عمومی

توزیع ۲۱ هزار تن قیر رایگان بین شهرهای مازندران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرهاد عسکری صبح شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان این که ۳۳۱ نفر اعضای شورای شهرهای استان را تشکیل می‌دهند، افزود: طبق قانون شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر دارای شورای شهر پنج نفره و شهرهای بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر دارای هفت عضو شورا هستند.

وی با بیان این که ۵۴ شهر دارای شورای پنج نفره و پنج شهر شورای هفت نفره دارند، گفت: جمعیت شهرهای استان بالغ یک میلیون و ۹۱۲ هزار نفر است و ۵۸ درصد جمعیت شهری است و طی دو سال پنج شهر به استان اضافه شده است.

عسکری با اظهار این که چتر حمایتی دولت در شهرهای تازه تأسیس و جدید گسترده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک شده است و در سال قبل تا انتهای دی ماه هزار و هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

وی با اشاره به این که در برخی از شهرها مبلغ واریزی دولت افزایش یافت، گفت: در زمینه قیر در ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار و ۹۱۵ هزار تن و در سال قبل ۲۱ هزار تن به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان کمک شده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران با اشاره به وضعیت اعتباری پسماند استان گفت: کارخانه زباله سوز ساری پیشرفت فیزیکی آن قبل از ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما اکنون ابنیه آن بیش از ۹۵ درصد و تجهیزات ۸۳ درصد پیشرفت داشته است.

عسگری با اظهار این که ۵۵۰ میلیارد تومان به مدیریت پسماند استان کمک شده است، گفت: ۸۰ درصد زباله استان تا پایان سال آینده ساماندهی می‌شود ودر حالت عادی سه هزار تن اما در تعطیلات و نوروز و تابستان میزان تولید زباله به شش تا ۹ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی تبدیل وضعیت نیروها را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: ۱۴ هزار نیرو در شهرداری‌ها وجود دارند که تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگری شدند و تا پایان سال نیز ۵۰۰ نفر دیگر تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان میزان بودجه شهرداری‌ها است و ۸ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی شهری هزینه می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا