هزینه تعمیر گیربکس لیفان X50
درباره لیفان X50
لیفان ایکس ۵۰ از جمله خودروهای هاچبک موجود در بازار کشورمان است که بهواسطه یک سری ترفندهای ظاهری و اندکی افزایش ارتفاع سعی دارد خود را وارد کلاس کراساوورها کرده و در قالب یک شاسیبلند کوچک شهری به پارکینگ منازل مشتریان راه پیدا کند.
در اوایل تابستان 1394 که بازار ایران بهشدت تشنه ورود محصولات اقتصادی جدید بود، لیفان X50 پیش از ورود محصولات مشابه همچون رنو ساندرو، دانگ فنگ اچ 30 کراس، ام وی ام ایکس 22 و… به بازار ایران، مهمان خط تولید شرکت خودروسازی کرمان موتور شد. این خودرو که محصول سال ۲۰۱۴ شرکت چینی لیفان بهحساب میآید، در بدو عرضه با استقبال مناسب مشتریان ایرانی روبرو شد اما پس از مدتی میزان فروش آن به دلایل مختلف از جمله دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک در کشورمان کاهش یافت.
مشخصات لیفان X50
لیفان X50 از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم 1.5 لیتر، نیرویی برابر با 102 اسب بخار و 133 نیوتنمتر گشتاور دریافت میکند. این میزان نیرو بهواسطه یک جعبهدنده اتوماتیک CVT یا گیربکس 5 سرعته دستی بهسوی چرخهای جلو ارسال میشود. حدود ۱۱ ثانیه زمان نیاز است تا ایکس ۵۰ دندهای از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ حداکثر سرعت و مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز برابر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود.
میزان شتاب، بیشینه سرعت و مصرف سوخت ترکیبی نسخه اتوماتیک لیفان ایکس ۵۰ نیز به ترتیب برابر با ۱۲ ثانیه، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با توجه به آمار ارائهشده نباید انتظارات خارقالعادهای نسبت به چالاکی و هیجان رانندگی با لیفان ایکس ۵۰ داشته باشید و صرفا میتوانید در بحث مصارف عادی و خانوادگی از رانندگی با این خودرو لذت کافی را ببرید.
جدول مشخصات فنی لیفان X50
نام خودرو لیفان X50
کشور سازنده چین
سال (طراحی) ۲۰۱۵
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۹۸ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۳ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT یا 5 سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ –
حداکثر سرعت
۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۱۷۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۱۰۰ طول – ۱۷۲۲ عرض – ۱۵۴۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۵۰ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۲ لیتر
ترمز و پایداری سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – سیستم ترمز ضد قفل ABS – سیستم ترمز کمکی BAS
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
دیگر تجهیزات دارای 4 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
مجهز به سیستم ISOFIX – سنسور دنده عقب – صندلی چرمی – کامپیوتر سفری – رینگ آلومینیومی – Day Light – تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو – شیشه های جلو و عقب برقی – سان روف – رینگ 15 اینچ آلومینیومی
هزینه تعمیر گیربکس لیفان X50
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50 یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو است. واقعیت این است که هزینه تعمیرات چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر مشکل بسیار جدی باشد، باید گیربکس به طور کامل پیاده شده و فرآیند تعمیر – البته پس از تایید شما – آغاز شود. تمام تلاش متخصصان ما تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما در سریع ترین زمان ممکن با کم ترین هزینه ممکن است.
تلاش میکنیم تا حد امکان اگر قطعه ای نیاز به تعویض ندارد، تعویض نکنیم و تنها با سرویس قطعه مشکل گیربکس را رفع کنیم. به طور کلی باید برای تعیین قیمت و دستمزد تعمیرات، گیربکس خودروی شما باید توسط دستگاه تست شود و پس از تعیین مشکل اصلی، پس از تایید شما، فرآیند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز میشود. شما میتوانید برای تعیین وقت مراجعه حضوری با ما در پاورگیربکس تماس حاصل فرمایید.
تعمیر گیربکس لیفان X50
تعمیر گیربکس لیفان X50 که جزء محصولات وارداتی شرکت کرمان موتور محسوب میشود با یک موتور 1500سی سی،16 سوپاپ وارد کشورمان شد.این خودرو در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک(CVT) به بازار عرضه شد.
لیفان معمولی یا لیفان اتوماتیک
مدل گیربکس دستی یا معمولی خودروی لیفان ایکس50(Lifan x50) جزءکم خرج ترین مدل های خودروهای چینی در بازار کشورمان محسوب می شود،در طرف مقابل لیفان ایکس50 با گیربکسCVT به دلیل ضعف در استفاده از متریال و نیز عدم توازن قدرت و کشش موتور و گیربکس بعنوان یکی از پر هزینه ترین گیربکس های خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می شود.
مدل گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی لیفان X50
گیربکس نصب شده بر روی لیفان اتوماتیک از نوع CVT با شماره فنیRDC15-FB می باشد که ساخت کشور چین است و در واقع یک کپی صنعتی بی کیفیت از روی گیربکس اتوماتیک نیسان جوک است.
با توجه به طراحی همه ی گیربکس های cvt انتقال قدرت توسط دو عدد پولی ورودی و خروجی و زنجیر انتقال نیرو(زنجیرCVT) که جنس فلزی دارد با تغییر پیوسته ی قطر پولی های ورودی و خروجی انتقال قدرت به چرخ ها صورت می گیرد. حال ضعف عمده ای که در گیربکس اتوماتیک(CVT)خودروی لیفان ایکس50(lifan x50)وجود دارد بریده شدن پولی های ورودی یا خروجی گیربکس به دلیل ضعف در متریال ساخت قطعات می باشد.
علائم خرابی گیربکس اتوماتیک لیفان X50
در صورت بریده شدن شفت گیربکس لیفان ایکس50(lifan x50)چراغCVT روشن شده و خودرو حرکتی به جلو و عقب ندارد و در صورت گاز دادن بیش از حد گیربکس و در نتیجه خودرو شروع به لرزش شدید می کند. در این حالت باید خودرو توسط یدک کش به تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک منتقل شود و گیربکس بطور کامل دمونتاژ شده و شفت خروجی اورهال و ترمیم و یا تعویض شود.
آیا ترمیم و بازسازی شفت خروجی لیفان ایکس50 (lifan x50) به صرفه و مقاوم است؟
با توجه به اصلاحاتی که بعداز ترمیم شفت های گیربکس اتوماتیک یا CVTلیفان ایکس50(x50)صورت میگیرد شفت ترمیمی بسیار مقاومتر از شفت اولیه بوده و درصد خرابی دوباره ی آن به مراتب کمتر از شفت اولیه می باشد. ما در مجموعه ی تهران گیربکس بعنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس های اتوماتیک و CVT در غرب تهران سرویس کامل گیربکس اتوماتیک لیفان ایکس50(lifan x50)را با ضمانت نامه ی کتبی 12 ماهه انجام می دهیم.
تعمیر گیربکس لیفان LIFAN
تعمیر گیربکس لیفان یکی از پر چالش ترین گیربکس ها در خودرو های چینی میباشد .تعمیرات غیر اصولی گیربکس اتوماتیک لیفان باعث میشود تا هم شما مجبور شوید هزینه های باز و بست و مونتاژ و دمونتاژ گیربکس را مجددا پرداخت نمایید و هم خرابی قطعه ای که بصورت غیر اصولی تعمیر شده به سایر قطعات آسیب وارد نماید. مراقب باشیم که تعمیرات خودرویمان را به چه کسی میسپاریم.
مجموعه تهران گیربکس متخصص در تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو های چینی مفتخر است اعلام کند بیش از 80 درصد خودروهای تعمیر شده در این مجموعه خودروهای چینی بوده و با بیش از 20 شهر در ایران در حال همکاری میباشد .فرقی نمیکند که شما بنز آلمانی کلاس اس یا تخت روان سلطان جاده ها را سوار باشید یا خودروی چینی لیفان و… اگر گیربکس خودروی شما اتوماتیک است آموزش زیر میتواند عمر گیربکس خودروی شما را به شدت افزایش دهد:
برای شروع حرکت، پس از روشن نمودن خودرو، ابتدا پدال ترمز را فشرده، ترمز دستی را خلاص کرده سپس دنده را در حالت دی قرار دهیم. اکنون آرام پدال را رها نموده خودرو که کمی حرکت کرد اقدام به گاز دادن میکنیم. در هنگام توقف و پس از توقف کامل خودرو، ابتدا دنده را در حالت ان یا خلاص قرار داده و ترمز دستی را فعال میکنیم. اکنون پدال ترمز را رها نموده اجازه میدهیم خودرو ثابت شود. اکنون دنده را در حالت پی یاپارک قرار میدهیم.
رفع شوک یا تقه در گیربکس لیفان
وقتی که دنده را از حالت ان به دی یا آر قرار میدهیم نباید شوک یا تقه ای احساس شود. اگر این اتفاق رخ داد آموزش به حذف تقه کمک میکند.
اول : خودرو خاموش و دنده را در حالت ان قرار دهید.
دوم: پدال گاز و ترمز را همزمان فشرده و سوییچ را باز کنید.
سوم: پس از روشن ماندن و ثابت شدن چراغ سی وی تی، پدال گاز را رها کرده اما پدال ترمز همچنان فشرده باشد.
چهارم: در همین حالت خودرو را روشن کنید و دنده را از ان به دی و بالعکس چندین بار تغییر دهید تا بیشترین شوک -تقه- احساس شود.
پنجم: پدال ترمز را سه بار فشار دهید تا چراغ سی وی تی خاموش شود.
ششم: چندین بار دنده را از ان به دی تغییر داده و این عمل را تا از بین رفتن تقه ادامه دهید.
هفتم: دنده را به موقعیت پارک برده و خودرو را خاموش کنید.
هشتم: خودرو را روشن کرده و تقه گیربکس را در جابجایی دنده از ان به دی بررسی کنید. در این حالت مشاهده میکنیم که تقه کاملا از بین رفته است.
نهم: اگر تغییر موقعیت لیور دنده از ان به آر هم دارای تقه است، مراحل فوق را مجددا در جابجای ان به آر تکرار نمایید.
لیفان X50 | لیفان ایکس 50
یک کراس اوور شهری کوچک است که از سال نود و چهار تا سال نود و هفت بر روی خط تولید شرکت کرمان موتور قرار داشت. این خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک روانه بازار شد که نمونه اتوماتیک از تکنولوژی سی وی تی بهره می برد. گیربکس_سی_وی_تی نوعی گیربکس اتوماتیک است که در آن از مکانیزم تسمه و پولی برای تبدیل گشتاور موتور و انتقال آن به چرخ ها استفاده شده است.
چهره لیفان ایکس 50 کاملا بروز و داخل اتاق حس یک خودرو اسپرت را به راننده می دهد به همین دلیل این خودرو در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد. تنها مشکلی که در این خودرو وجود دارد که ضعف گیربکس اتوماتیک آن است که شرکت دانش بنیان بهسازان اکسپاد تحت نظارت کارشناسان شرکت بم خودرو توانستند این گیربکس را ارتقا داده و آن را به گونه ای بهینه ای نمایند تا مشکلات آن بصورت کامل حل شود.
نگهداری صحیح از لیفان x50
لیفان ایکس ۵۰ یک خودروی کراس اوور کوچک شهریه و مدل اتوماتیک اون به دلیل وجود گیربکس نسبتا ضعیف، برای استفاده در جاده های کوهستانی مناسب نیست. اگر از این خودرو برای درست استفاده کنیم قطعا هزینه های نگهداری به شدت کاهش پیدا میکنه.
مخصوصا این روزها که به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، مشکل تامین قطعات یدکی وجود داره. همونطوری که گفتیم گیربکس این ماشین ضعیفه و وقتی ماشین مثلا به دلیل سوار شدن پنج نفر بزرگسال، سنگین باشه یا توی جاده کوهستانی با شیب و فشار زیاد در حرکت باشیم، فشار زیادی به گیربکس وارد میشه.لیفان ایکس پنجاه ماشین خیلی خوبیه به شرطی در شرایط سخت کار نکنه و سرویس هاش رو به موقع انجام دهید.