فرهنگ و هنر

از قصه‌گویی شهرزاد تا پرواز سیمرغ ایران در دبی

غرفه ایران با روایتی از داستان نویس شهرزاد و با شعار “ایران ؛ تمدن کهن و قوی ، تنوع قومیت ها و میزبان ملت ها” در نمایشگاه دبی افتتاح شد.

به گزارش یومیر ، نمایشگاه دبی که با قیمت 42 میلیارد دلار به عنوان یکی از گران ترین نمایشگاه های جهان شناخته می شود و انتظار حداقل 20 میلیون بازدید کننده و گردشگر را دارد ، از 29 اکتبر به مدت شش ماه کار خود را آغاز کرد. نمایشگاه Expo یکی از بزرگترین رویدادها پس از المپیک و جام جهانی فوتبال است که فرهنگ ملل را با نگاه به زندگی آینده معرفی می کند و امسال با شعار “اتصال ذهنها ، ایجاد آینده” با مشارکت 192 کشور

ایران همچنین در منطقه ای به مساحت 2014 متر مربع از سایت اکسپو با معماری سنتی و معاصر ، با الهام از داستانهای هزار و یک شب شهرزاد ، و جنبه هایی از اقتصاد ، توسعه اجتماعی و فرهنگ ایران بر اساس تمدن باستانی و سنت ها ، آداب و رسوم و مردم. همزیستی مسالمت آمیز را نشان می دهد و به آن اشاره می کند. به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات ، تاکنون حدود 9 میلیون دلار برای تهیه غرفه هزینه شده است.

12 سالن در این غرفه به گردشگری ، فرش های دستباف ، تئاتر ، صنعت ، خانه معدن ، بخش فناوری پیشرفته ، تجاری ، رستوران ایرانی متشکل از فضای ایرانی و نوشیدنی های سنتی ایرانی اختصاص دارد.

مجله طراحی معماری ، غرفه ایرانی را یکی از هشت غرفه برتر نمایشگاه امسال معرفی کرده است. علاوه بر این ، غرفه ایران در ورودی سایت اکسپو ، نزدیک فرانسه و شیلی واقع شده است و فرصت خوبی را برای جذب بازدیدکنندگان فراهم می کند.

غرفه ایران روز شنبه 31 اکتبر با حضور وزیر گردشگری امارات و معاون گردشگری ایران با پیام مجازی وزیر صنعت ، معدن و تجارت افتتاح شد. علی اصغر شلبافیان ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه گفتگو کرد.

همزمان با شروع فعالیت در پاویون ایران ، سیمرغ ، پرنده اسطوره ای فردوسی شاهنامه که برند توریستی ایران است نیز با فناوری روز پرواز می کند تا از طریق تلفن های هوشمند قابل مشاهده باشد.

بازدیدکنندگان غرفه ایرانی ضمن گوش دادن به موسیقی ایرانی هر روز در بافت فرش های ایرانی نیز شرکت خواهند کرد.

غرفه غرفه همچنین قرار است هر پنج روز یکبار یکی از استانهای ایران را با محتوای بصری معرفی کند و دهانه های یادآور شهر فرنگ هر روز ضمن استشمام رایحه های آشنا ایران ، هفت میراث طبیعی و تاریخی ایران را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان برای تجربه حضور واقعی در محیط می آیند. علاوه بر این ، هر روز گوشه ای از داستانهای شهرزاد با تصویر و صدا روایت می شود. همچنین در این تالار ، مدلهای آثار تاریخی ایران با محوریت نقوش و حکاکی های دوران هخامنشی و ایران باستان به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این ، انتظار می رود بازدیدکنندگان از این سالن با معماری سقف ها و تصاویر ایرانی آشنا شوند.

غرفه ایران همزمان با نمایشگاه دبی تا آوریل 1401 برگزار می شود. بخش گردشگری ایران امیدوار است پس از دو سال ممنوعیت ، تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را برای سفر به ایران ترغیب و جذب کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا