اقتصادی

مشاغلی که موجب ابتلا به کووید و آنفلوآنزا می‌شوند؟

یومیر / خراسان رضوی طبق تحقیقات جدید ، شغل شما ممکن است خطر ابتلا به آنفولانزا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و عواقب بالقوه ای در گسترش سایر بیماری های عفونی از جمله Covid-19 داشته باشد.

به طور متوسط ​​، افراد مبتلا به آنفولانزا 35 درصد بیشتر بیکار هستند ، اما تجزیه و تحلیل داده های فدرال ایالات متحده تفاوت قابل توجهی بین مشاغل خاص و صنایع را نشان می دهد.

هرچه افراد بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنند ، خطر ابتلا به آنفولانزا بیشتر می شود. به عنوان مثال ، افرادی که در فروش کار می کنند 41 درصد بیشتر کشاورزان هستند و کسانی که در آموزش و پرورش ، بهداشت و خدمات اجتماعی کار می کنند 52 درصد بیشتر از معدنچیان در معرض خطر هستند.

این یافته ها شامل خصوصیات فردی مانند واکسیناسیون و بیمه درمانی است.

طبق تحقیق پذیرفته شده برای چاپ در ژورنال اقتصاد عمومی ، این تعداد در سالهای اپیدمی آنفلوآنزا بیشتر است و همچنین از نظر اندازه شرکت ، تعداد مشاغل و ساعات کار متفاوت است.

محققان گفتند که یافته های آنها می تواند سیاست های دولت را در طیف وسیعی از مسائل شرکت های خصوصی تحت تأثیر قرار دهد ، از طراحی و مدیریت مناطق کار فیزیکی گرفته تا عدم بیماری و سیاست های سیاست از راه دور.

دانگیا کوه ، استادیار اقتصاد در دانشگاه آرکانزاس و کالج بازرگانی سام والتون گفت: “این یافته ها نباید کسی را متعجب کند.” امیدواریم که آنها در درک شیوع آنفلوانزا و سایر بیماری های عفونی منتقل شده از طریق قطرات تنفسی یا بیماری های ناشی از تماس نزدیک انسان با یکدیگر از جمله SARS و Covid موثر باشند.

کوه گفت: “این نتایج راهی برای ارزیابی سیاست های غیر دارویی برای مبارزه با انتقال و احتمالاً همه گیری ها فراهم می کند.”

وی افزود: در این راستا ، ما معتقدیم که این نتایج زمینه ای برای سیاست های سازمانی فراهم می کند که هم از کارگران محافظت می کند و هم تولید و کارایی را بهینه می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا