بحرانی دیگر در بحرانِ انفجار بندرعباس!
محمد خلدی که معتقد است وقتی بحران رخ می دهد همیشه یک بحران جدید به نام “بحران اطلاعات” در قلب این بحران وجود دارد و می گوید رسانه ها نباید بعد از حدود دو هفته توسط انفجار بندر شهید رجائی برجسته شوند: “متأسفانه هیچ کس در مورد صحبت نمی کند. کار رسانه ها شروع به تجزیه و تحلیل علت تصادف کرده اند.

محمد خادادی مدیر سابق مدیریت ایرنا و معاون راهنمایی در دولت دوازدهم در مصاحبه ای با یومیر در مورد آنچه رسانه ها باید دو هفته پس از حادثه انفجار برجسته شوند: رسانه ها محل انتقال اطلاعات و اطلاعات به خودی خود نیستند. اطلاعات و دسترسی به اطلاعات برای حاکمیت در دسترس است. بنابراین قبل از رسیدن به رسانه ها ابتدا باید به حاکمیت برویم زیرا این حاکمیت است که در مواقع بحران مدیریت بحران دارد.
بحران
خمدی به بحران اطلاعات در مواقع بحران اشاره کرد: بحرانی که اکنون داریم یک بحران است. یعنی هنگامی که یک بحران رخ می دهد بحران در یک بحران جدید به نام بحران اطلاعات شکل می گیرد. مختصات این بحران این است که آنها هیچ سرپرست واحدی ندارند همه درگیر آن هستند و در غیر این صورت با توجه به مدیریت بحران اطلاعات مهارت ندارند. زیرا مهمتر از همه نه اینکه با یکدیگر یا همه سکوت صحبت کنیم. یعنی هرکسی که فعالیت را در یک بحران انجام دهد اظهار نظر نمی کند. آتش نشان آنها تخصص و توانایی وی در خاموش کردن آتش است و می تواند محدود به این کار تخصص وی در انتقال آسیب باشد و نمی تواند علت انفجار و غیره را مشخص کند. همه این اجساد بخشی از بحران است اما یک بحران در قلب این بحران است که به افراد اعتماد می کند تصمیم گیری تصمیم گیری تصمیم گیری تقسیم کار مدیریت اطلاعات و غیره و غیره و غیره برای داشتن مهارت های اطلاعاتی بحران دیگری دسترسی به اطلاعات و مهمتر از آن تمرکز و تمرکز اطلاعات.
در مورد این بخوانید:
اخبار انفجار بندر عباس در مصاحبه یومیر با صدای سیاسی ایران
ما هنوز یاد نگرفته ایم که عکسی از انفجار منتشر نکنیم!
آیا پلاسکو و متروپول انفجار بندر عباس را تجربه کردند؟
ما همچنین مهارت های اطلاعاتی را تشخیص می دهیم
خمدی توضیح داد که از آنجا که ما مهارت خاموش کردن آتش را داریم باید توانایی اطلاعات را نیز بشناسیم و توضیح دهیم: متخصصان اطلاعات ما عملاً در مدیریت بحران اطلاعات درگیر هستند و بنابراین روند اطلاعات برای دست همه افراد است. از نماینده مجلس گرفته تا مقامات آژانس های مختلف اما وقتی می خواهند آتش را خاموش کنند آتش نشانان فقط آتش را خاموش می کنند اما وقتی می خواهیم به همه اطلاع دهیم همه مطلع می شوند. ما باید مهارت های اطلاعاتی را تشخیص دهیم زیرا مهارت خاموش کردن آتش را داریم.
کلانشهر آبادان
یا همه صحبت می کنند یا هیچ کس صحبت نمی کند
مدیر رسانه که مسئولیت اطلاعات و آموزش کارکنان ملی Corona را در پیشینه خود بر عهده دارد درباره جریان اطلاعات در زمان بحران گفت: در فرآیند اطلاعات انتقال اطلاعات طبقه بندی اطلاعات انجمن اطلاعات حتی مهارت های مدیریت و بیان زمان و غیره همه برای افرادی که تخصص دارند لازم است. وقتی به یک بحران رسیدیم آنها یا با یکدیگر صحبت می کنند یا هیچ کس صحبت نمی کند. یا همه برای بیان عملکرد خود با یکدیگر شروع می کنند. در حالی که واحدهای واحدها برای کسی مهم نیستند نتیجه برای آنها مهم است و به هر حال زیرا همه صحبت می کنند نه خاص نه مرتبط با افراد مرتبط و نه -افراد مرتبط با آن صحبت می کنند. این این است که هیچ مدیر واحد در اطلاعات وجود ندارد. آیا می بینید دفتر مرکزی بحران در بندر شهید رجائی ساکت است یا صدای او به هیچ کس نمی آید زیرا همه اظهار نظر می کنند و جالب تر صدای آمریکا خواستار یک پارلمانی است که هیچ اطلاعاتی در مورد این حادثه ندارد و شخص دیگری دعوت شده است و علت تصادف! چرا کسی که مدیر شغل است بلکه نماینده مجلس است که اطلاعاتی را از او گرفته است؟! خروجی این داستان چیست؟ این برای اطلاع رسانی تضادها است. بسیاری از کلماتی که گفته می شود اطلاعات شبه حدس و گمان و برداشت این حادثه است.
وی افزود: اگرچه آمار صدمات زخمی ها و مردگان لزوماً این اطلاعات در دسترس همه نیست اما شما هر دقیقه را می بینید که همه چیزی می گویند. ” حتی وقتی به نقطه ای برسیم که انتظار داریم اکنون افراد اضافی تبلیغ شوند علت این حادثه یا میزان جراحات است. در حالی که زمان کافی برای آن لازم است. مگر اینکه آتش سوزی رخ دهد علت این حادثه در آن لحظه یافت می شود.
چرا ما در رویدادها تبلیغ نمی کنیم؟
خمدی سپس می پرسد که چرا ما با انتشار پیام در رویدادها اطلاعاتی ارائه نمی دهیم؟ وی گفت: “ما اغلب مصاحبه های شفاهی انجام می دهیم که این یک اشتباه است.” صدای و انواع رسانه ها شروع به صحبت با اضطراری آتش نشانان فرمانداران و غیره می کنند اما این مورد نیست اما این سؤال برای سؤالاتی که متناسب با تخصص و مسئولیت آنها هستند مهم است. همراه با این گزارش ها از مشاهدات روزنامه نگاران و از زوایای مختلف این است که تصمیم گیری راهنمایی و مهارت روزنامه نگاران توسط مدیران رسانه ای جدی گرفته می شود.

رویداد Plasco
روزنامه نگاران ما تلفن هستند نه
خمدی با اشاره به بحران رسانه ها در کشور گفت: “ما اکنون پنج آژانس خبری داریم! ما مکانهای خوبی را در ایران می شناسیم در حالی که خبرگزاری رسانه ای برای رسانه ها است. از طرف دیگر عملکرد ما در حادثه موضوعی نیست ؛ بندر رجائی چه موردی است سال است چه کسی مسئول آن نیست و بسیاری از اطلاعات موجود در آن وجود دارد و چه چیزی از افراد موجود است و چه چیزی از افراد موجود است و چه چیزی از افراد موجود است و چه چیزی از افراد موجود است و افراد چه چیزی در آنجا وجود دارد و چه چیزی در آنجا وجود دارد و چه مواردی از این افراد وجود دارد و چه مواردی از این افراد وجود دارد و چه مواردی از این افراد وجود دارد و چه مواردی از این افراد وجود دارد و چه چیزی در آنجا وجود دارد.
این فعال رسانه ای گفت: من بارها دیده ام که حتی رادیو گزارش می دهد که رسانه های بین المللی از غزه از متن به این حادثه می دهند. در حالی که روزنامه نگاران ما درباره درک دیگران و مقامات اطلاعات بیشتری کسب می کنند. بیشتر از مسئولین گزارش شده است. اگر گزارشگر بودم با آتش نشانان صحبت می کردم نه رهبر آتش. من با امدادگران امدادگران رانندگان آمبولانس تکنسین های اضطراری با خلبانان بسیجی ها جهادی ها و کسانی که روی زمین بودند صحبت کردم. بنابراین رسانه های ما بیشتر با مقامات صحبت می کنند تا با افراد این زمینه. ما در مورد جزئیات حادثه در کمتر و بیشتر بحث می کنیم. دیدگاه ما بیشتر گزارش عملکرد است تا یک حادثه. اگر نقصی را در یک تصادف نیز ببینیم باد مرده است باد مرده است مثبت و منفی است یک تحلیل نیست بلکه آسیب شناسی نیست. هرگونه حادثه باید ضعف و مضراتی داشته باشد که در صورت درمان صحیح.

دوره کرونا
خودمان برای خودمان و محدودیت ها
خمدی گفت: “مهارت ما برای پوشاندن یک حادثه با یک داستان بسیار کلیشه ای که خاموش یا شکست خورده بود چند مرده بود و چه دستگاه هایی در آن حضور داشتند.” هر دستگاه همچنین سعی می کند یک تیم رسانه ای را برای رفتن و برجسته کردن عملکرد دستگاه بدست آورد. این به جایی رسیده است که نگرانی ما در مورد یک موضوع آنچه را که دیگران نمی بینند تجزیه و تحلیل نمی کند چیزی است که همه می بینند. ما آنها را تکرار می کنیم. به ساده ترین روش ممکن ما پوشش یک حادثه و موضوع را پوشش می دهیم. هیجان و احساساتی که می خواهید وجود داشته باشید این است که عملکرد رسانه ای ما بر اساس احساس شما مبتنی بر مهارت نیست. یعنی وقتی صحبت از یک بحران می شود مهارت پوشیده از بحران نگرانی های خود را تغییر می دهد. یک رسانه زبان فارسی گفت: روزنامه نگاران محدود و سانسور بودند. به عنوان شخصی که هم IRNA و هم معاون مطبوعات را اداره می کرد این به هیچ وجه اینگونه نیست. هیچ محدودیتی و ممنوعیت وجود ندارد به هر حال ما خودمان را برای خود و محدودیت ها داریم. بررسی کنید و ببینید که هر رسانه تیم های خبری بیشتری را به صحنه فرستاده است. این امر به طور عمده یک خبرنگار محلی را منتشر می کند که در چند رسانه نیز کار می کند. از طرف دیگر شبه -Media به دنبال آن است و برای آنها مهم است زیرا آنها را نمی بینند و به آنها علاقه ای ندارند. بنابراین سوال دوم بحران است اولین مورد به خودی خود است. به همین دلیل آتش سوزی مکزیک آتش ما نامیده می شود. این امر به این دلیل است که دقت برای دقت نیست بلکه سرعت مهم است. حالا که منتشر شد.
وی یکی از مشکلات فعلی در رسانه های کشور را به عنوان رسانه نقل کرد و گفت که این امر باعث شده است که رسانه ها اجازه کار در رسانه ها را نداشته باشند. یعنی به جای اینکه یک پلی بین رسانه ها و بحران باشد واحدهای رسانه ها در خود رسانه ها نشسته اند و از این طریق کار آنها بیشتر دستگاه خود را تبلیغ می کند نه اطلاعات.

انفجار بندر شهید رجا
کار رسانه ها تازه آغاز شده است
در پاسخ به رسانه ها پس از دو هفته انفجار بندر شهید رجائی چه نوع رفتار رسانه ای را باید رفتار کرد؟ “با این باور که کار رسانه ها با پایان عملیات برای خاموش کردن آتش و تعیین تعداد اتفاقی و زخمی ها آغاز می شود ؛ ابتدا به تجزیه و تحلیل علت تصادف با حضور متخصصان. برای جلوگیری از تکرار آن در زمینه های مختلف از جمله تصادف عوارض بر روی اقتصاد می توان از تصادف بر روی راه های جلوگیری از کارآزمایی تأثیر تصادف در مورد تسکین مردم اثر تصادف را در مورد شیوع افراد جلوگیری کرد. تکرار ظرفیت کارگران حادثه برای جلوگیری از حادثه چگونه می تواند بحران و نوع سایر سؤالات را آگاه کند.
در خسارت وارده ما هیچ چیز خوب یا بدی نداریم
در پایان محمد خمدی تأکید کرد: رسانه ها باید صدای آرام در جامعه باشند. عملکرد رسانه بین رشته ای است. رسانه ها می توانند از نظر چشم و البته نکات مثبت باشند و اساساً ما در خسارت وارده خوب یا بدی نداریم اما اطلاعاتی که مطابق با واقعیت است باید منتشر شود و خط قرمز امنیت ملی است که در سراسر جهان وجود دارد. ما باید برویم بررسی و تجزیه و تحلیل آسیب هر دو در آینده تکرار شود و به مردم آموزش لازم را در بحران و غیره به مردم بدهیم.
پایان پیام