تشدید پدیده فقر یادگیری پس از دوران کرونا

معاون وزیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش چالش ها و استراتژی های تحقق عدالت آموزشی را بیان کرد.
به گفته اینا رضوان حکیمزاده در یک جلسه تخصصی عدالت آموزشی توسط اساتید و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه تهران شرکت کرد تأکید کرد که عدالت آموزشی به معنای ارائه کیفیت و فرصت های یادگیری مناسب برای همه دانش آموزان است: اگرچه ما در سالهای اخیر به آموزش خوبی رسیده ایم. بسیاری از دانش آموزان با وجود شرکت در مدارس از مهارت های اساسی محروم هستند.
معاون مدیرعامل با اشاره به تأثیرات منفی همه گیر کرونا بر سیستم آموزش و پرورش به آموزش مدرسه ابتدایی اشاره کرد: پس از دوران تاج ما شاهد تشدید پدیده یادگیری پرهیز بودیم که در مناطق محروم مشهود است. ما باید شیوه های تدریس را تجدید نظر کنیم و به سالهای اول آموزش توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی توسعه آموزش پیش دبستانی را به عنوان یکی از مهمترین راه های کاهش نابرابری آموزشی توصیف کرد و گفت که تجربه نشان داده است که سرمایه گذاری در پیش دبستانی به ویژه در مناطق محروم می تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش شکاف آموزشی داشته باشد.
در بخش دیگری از این جلسه معاون مدیرعامل آموزش ابتدایی به لزوم استفاده از فناوری های مدرن در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود که استفاده هوشمندانه از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی می تواند به ما در ارائه آموزش شخصی و عادلانه کمک کند.
براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و مرکز روابط عمومی معاون وزیر در پایان نقش دانشگاه ها در تحول سیستم آموزش و پرورش تأکید کرد و دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی را ترغیب کرد تا در طراحی و اجرای برنامه های آموزش عادلانه همکاری کنند.
پایان پیام