جاده و خودرو در کشور ما بخشنده نیست/نقش ۳۳ سازمان در تصادفات

معاون پلیس جاده گفت: “این سازمان درگیر تصادفات است و اگر این سازمان ها وظایف خود را انجام دهند تعداد تصادفات و جراحات کاهش می یابد در حالی که جاده و ماشین در کشور ما سخاوتمندانه نیست و ما در تصادفات خسارات زیادی داریم.”
به گفته اینا “بعضی از اتومبیل های کشور ما ماشین مرگ هستند” این بیانیه ای است که فرمانده احمد رضا رادان فرمانده -در -CHIEF گفت: در اولین جلسه تخصصی پلیس رحار در سال جدید و ادامه داد: “با یک ماشین تصادفی یک ماشین 5 بار کشته شده است و فقط چند ماشین زخمی شده است اما ماشین دوم افراد بیشتری را به قتل رسانده است.
در همین حال فرمانده تیمور حسینی رئیس پلیس جاده تاراجا بارها و بارها اظهار داشته است که مهمترین تقاضای پلیس راهنمایی و رانندگی از تولید کنندگان خودرو ترویج ایمنی و قدرت بدن خودرو است زیرا ماشین ها دو نقش مهم را بازی می کنند. یکی برای جلوگیری از تصادفات و دیگری برای محافظت از زندگی رانندگان و ساکنان پس از حادثه.
Siavash Mohebbi در مصاحبه با Isna در مورد مهمترین عوامل تصادفات وی گفت: عوامل مختلفی در تصادفات از جمله فاکتور انسانی اتومبیل و جاده وجود دارد که هر یک از آنها سهم خود را در تصادفات دارند.
وی افزود: “درست است که عامل انسانی در اکثر تصادفات نقش مؤثر ایفا می کند ؛ اما همانطور که می گوییم پلیس راهنمایی و رانندگی جاده ها و اتومبیل ها باید سخاوتمندانه باشند ؛ یعنی اگر یک راننده اشتباه کرده و تخلف کرده باشد ؛ جاده و ماشین باید به گونه ای باشد که زندگی شخص در معرض خطر نباشد.
“همکاران من در همه جاده های کشور وظیفه مدیریت جاده ها ایجاد ترافیک و برخورد با متخلفان را بر عهده دارند ؛ اما وضعیت جاده های ما در کشور مطمئناً مناسب نیست و اتومبیل ها امنیت کافی ندارند و پلیس مسئولیت آن نیست.
Mohebbi گفت: “چهار سازمان و آژانس درگیر در تصادفات هستند و مسئولیت قانونی دارند که اگر همه این واحدها به کار خود بیایند میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن مطمئناً به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.”
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری با کلیه سازمانهای مسئول این امر میزان تصادفات و قربانیان کاهش یابد.
پایان پیام