با کادر درمان چگونه باید رفتار کرد؟
مداخلات در مراکز پزشکی باید با اخلاق و اصول حرفه ای همراه باشد. آموزش عوامل در مورد نحوه رسیدگی به کارکنان و بیماران مهم است. علاوه بر این لازم است یک چارچوب خاص برای همکاری بین بیمارستان و قانون پلیس بدون نقض کادر پزشکی ایجاد شود. در کنار این مسئله تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت باید با خواسته های کادر به شدت برطرف شوند.

به گفته یومیر فارزان ترکان در یادداشتی نوشت: بیمارستان میلاد یکی از بزرگترین بیمارستان های کشور و مهمترین مرکز بهداشتی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی روزانه در کلینیک های مختلف خود از بیش از 6000 بیمار استقبال می کند. این بیمارستان به دلیل عدم وجود امکانات تخصصی در بسیاری از استان ها به یک مرجع مهم پزشکی برای بیماران تأمین اجتماعی از سراسر کشور تبدیل شده است. در نتیجه از فشار جدی کار بر روی کارکنان درمان استفاده می شود. در ماه های اخیر مطالبات معوق در بسیاری از مراکز درمانی در کشور از جمله بیمارستان میلاد به اوج خود رسیده است. پزشکان و پرستاران در بیمارستان علاوه بر حجم کار زیاد کاهش دستمزد و تأخیر در پرداخت دستمزد نیز دارند. این باعث نارضایتی و همچنین مهاجرت اختیارات پزشکی به مراکز دیگر یا حتی خارج از کشور شده است. چند شب پیش نیمه شب در اورژانس در بیمارستان میلاد- که به اندازه چندین بیمارستان وجود دارد- بین یک بیمار و کارکنان معالجه درگیری جدی داشت. علت اصلی درگیری نارضایتی بیمار از روند برخورد با وضعیت بیمار است. پس از تشدید اعتراضات کارکنان معالجه خواستار مداخله و امنیت بیمارستان شدند. با ادامه التهاب اجرای قانون نیز به این مکان فراخوانده شد اما با ورود آنها نه تنها تنش نه کمتر بلکه بیشتر بود. موارد زیر یک برخورد فیزیکی بود. یکی از پرستاران مرد که اعتراض کرد مورد هدف حمله جسمی قرار گرفت و پرده گوش وی در نتیجه ضربه ای به گوش پاره شد. این افزایش تنش و منطقه اضطراری کاملاً ملتهب بود. سایر پرستاران و پزشکان که شاهد این تصادف بودند که به رفتار خشونت آمیز اعتراض می کردند اما درگیری آنقدر زیاد بود که جو بیمارستان مدتی از کنترل خارج شد. اما برخی از فیلم ها نیز به صورت آنلاین منتشر شدند و مورد توجه عموم قرار گرفتند. این حادثه علاوه بر تضعیف احترام و عزت کارکنان درمان باعث نارضایتی و دلسردی از کارکنان بیمارستان شد. پرستاران و پزشکانی که قبلاً از شرایط دشوار کار ناراضی بودند و دستمزد آنها را به تأخیر انداختند اکنون با بحران جدیدی روبرو هستند که امنیت شغلی و حتی سلامت جسمی را تهدید می کند. فرسودگی شغلی ناشی از کار بیش از حد بی عدالتی و نگرانی از کار در محل کار می تواند باعث کاهش کیفیت مراقبت های بهداشتی شود و منجر به یک چرخه کمبود شود: درمان کارکنان درمان کاهش کیفیت خدمات بیماران معترض و همراهان و در نهایت استرس بیشتر در محیط بیمارستان. در این شرایط آموزش اجرای قانون بالاترین اولویت برای مقابله با شرایط بیمارستان است. مداخلات در مراکز پزشکی باید با اخلاق و اصول حرفه ای همراه باشد. آموزش عوامل در مورد نحوه رسیدگی به کارکنان و بیماران مهم است. علاوه بر این لازم است یک چارچوب خاص برای همکاری بین بیمارستان و قانون پلیس بدون نقض کادر پزشکی ایجاد شود. در کنار این مسئله تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت باید با خواسته های کادر به شدت برطرف شوند. افزایش دستمزدها کاهش فشار کار و امنیت شغلی امن از جمله اقداماتی است که می تواند اخلاق کارکنان را بهبود بخشد. در همین زمان بیمارستان ها و مقامات بهداشتی باید گزارش های شفاف از وقایع اخیر را توضیح داده و اعتماد به نفس عمومی را به دست آورند. حفظ عزت و احترام به کادر یک مسئولیت جمعی است که مستقیماً بر کیفیت مراقبت های بهداشتی و سلامت اجتماعی تأثیر می گذارد. از مؤسسات مربوطه با رویکرد سازنده انتظار می رود که از تکرار و مداخله چنین رویدادهایی برای بهبود اوضاع جلوگیری کنند.
*بازتولید سایر محتوای رسانه ای در ISNA تأیید محتوای آن نیست و فقط برای توجه مخاطب است.
پایان پیام