راز موفقیت جوکر بانوان چیست؟
![راز موفقیت جوکر بانوان چیست؟](/wp-content/uploads/2024/12/63283217.jpg)
برنامه جوکر بانوان نشان داد خانم ها می توانند در فضایی طنز و رقابتی آزادانه خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و لحظات شاد و جذابی را رقم بزنند. این الهام بخش بسیاری از مخاطبان زن بود و از کلیشه های رایج فاصله گرفت.
به گزارش یومیر به نقل از عصر ایران: سریال خانگی جوکر یک واقعیت شوی کمدی است که مخاطبان قسمت به قسمت و فصل به فصل منتظر آن هستند.
این برنامه ابتدا با حضور آقایان شروع شد و پس از موفقیت چشمگیر نسخه ویژه بانوان نیز ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به گونه ای که نسخه زنانه با تمام محدودیت ها در صدر پربیننده ترین جوکر جای گرفت. دلایل محبوبیت این نسخه در بین مخاطبان به ویژه بانوان به چند عامل مهم برمی گردد:
1. قالب جذاب و خلاق:
قالب “جوکر” به گونه ای طراحی شده است که ترکیبی از رقابت طنز و تعاملات دوستانه باشد. شرکت کنندگان باید سعی کنند دیگران را بخندانند در حالی که خودشان نمی خندند. این قالب به خصوص در نسخه زنانه با شوخی و رفتار طبیعی حس صمیمیت و سرگرمی را برای مخاطب ایجاد می کرد.
2. حضور بانوان مشهور و هنرمند:
در نسخه زنانه بازیگران کمدین ها و شخصیت های معروفی حضور داشتند که بسیاری از مخاطبان از قبل می شناختند و به آثارشان علاقه داشتند. این بچه ها با شوخی ها و استایل های منحصر به فرد خود نمایش را جذاب تر کردند.
3. فضای متفاوت و شاد:
این نمایش محیطی مفرح و بدون قضاوت فراهم کرد که مخاطبان (به ویژه زنان) با تماشای آن احساس راحتی و سرگرمی کنند. این نوع برنامه نویسی به ندرت در ایران دیده می شد و همین امر نوآوری آن را برجسته می کرد.
4. ایجاد هویت:
در نسخه زنانه رفتارها شوخی ها و حتی مشکلات یا چالش های شخصی که شرکت کنندگان به آن اشاره می کردند به زندگی روزمره و دغدغه های مخاطب نزدیک تر بود. باعث شد مخاطبان به برنامه احساس نزدیکی کنند.
5. شکستن کلیشه ها:
این برنامه نشان داد که بانوان می توانند در فضایی طنز و رقابتی آزادانه خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و لحظات شاد و جذابی را رقم بزنند. این الهام بخش بسیاری از مخاطبان زن بود و از کلیشه های رایج فاصله گرفت.
6. فضای غیر رسمی و دوستانه:
شوخی و تعامل صمیمانه بین شرکت کنندگان بدون تعارف رسمی یا جدیت کلی حس یک مهمانی دوستانه را برانگیخت و برای مخاطب ایرانی جذاب و سرگرم کننده بود.
در مجموع نسخه زنانه برنامه «جوکر» به دلیل تلفیق فضای طنز رقابت سالم و حضور چهره های محبوب توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از قسمت های محبوب این سریال تبدیل شود.
زادگاه این برنامه کجاست؟
برنامه جوکر در ایران از قالبی بین المللی به نام LOL: Last One Laughing اقتباس شده است. این فرمت در کشورهای مختلف تولید می شود و بسیار محبوب شده است.
نسخه اصلی این قالب از ژاپن شروع شد و با نام Documental توسط هیرویوکی ماتسوموتو (کمدین معروف ژاپنی) تولید شد. این نسخه اولین اجرای این ایده و الهام بخش کشورهای دیگر بود و مورد استقبال بسیاری از مخاطبان در کشورهای آلمان ایتالیا استرالیا فرانسه مکزیک اسپانیا هند و کانادا قرار گرفت.
همه این نسخه ها از فرمت مشابهی استفاده می کنند که در آن کمدین ها و افراد مشهور در یک محیط بسته با هم رقابت می کنند تا بخندند اما مورد خنده قرار نگیرند. به دلیل سادگی و جذابیت آن این قالب جهانی با موفقیت در کشورهای مختلف مطابق با فرهنگ محلی بازسازی شده است.
* بازنشر مطالب سایر رسانه ها در یومیر به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع مخاطبان است.
انتهای پیام