وفاق آفرینی برای رسانه
با حضور و کثرت مخاطب رسانه ها هویت آفرین و هویت ساز می شوند. فراموش نکنیم که رسانه با وجود انتشار بدون مخاطب وجود ندارد!
به گزارش یومیر فریدون صدیقی روزنامه نگار و مدرس پیشکسوت روزنامه نگاری در یادداشتی نوشت:
1- بی شک مهمترین وظیفه نماینده مدیران مسئول تحقق خواسته ها و پیوست ها به الزامات مدیران مسئول رسانه است.
ادعاهای بحق و گاه متروک آنها در طول تاریخ تأسیس این سازمان; یعنی شناخت جایگاه رسانه به عنوان یک بنگاه فرهنگی و اقتصادی در پرتو آزادی رسانه که یکی از مهمترین ارکان توسعه ملی و پایدار است.
تلاش برای بازگرداندن اقتدار رسانه ها و در نتیجه ارتقای منزلت مدیران مسئول بی شک از وظایف نماینده مدیران مسئول و البته قدرت لابی گری نماینده مدیران مسئول بدون توجه به توانایی و ظرفیت وی است. و تجربه شخصی تحت تأثیر شخصیت رسانه ای همه مدیران مسئول است.
فراموش نکنیم که رسانه با وجود انتشار بدون مخاطب وجود ندارد!
با حضور و کثرت مخاطب رسانه ها هویت آفرین و هویت ساز می شوند. ضرورت حضور بازگرداندن اقتدار از دست رفته رسانه است. در این بازآفرینی مدیران مسئول نقش موثر و تعیین کننده ای از جمله حمایت از کار خبرنگاران دارند.
2- برشمردن موضوعات و محتوای 19 کارکرد نمایندگان مدیران مطبوعات که هر موضوع به تنهایی روایتی التهابی در زندگی ناهموار فضای رسانه ای کشور است نشان از موفقیت نمایندگان مدیران دارد.
حقیقت این است که رهبری مسئولیت پذیر با کمترین پشتوانه عملی در شرایط تاریخی کنونی کشور یک مسئولیت قابل انتظار است. مخصوصاً اینکه یافا نسبت به رسالت مطبوعات ناباور تلخ و ناراحت است. معجزه نماینده رهبران مسئول ایجاد اجماع بین رهبران مسئول برای رسیدن به جایگاه عالی و قانونی رسانه است.
3- آقای پاک اعیان را بیش از بیست سال است که می شناسم و در آن سال های دور که متناوب یکی از ضمیمه های هفته نامه جام جم مانند قاب کوچ چهار دواری یا تپش را سردبیری می کردم در واقع همکار بودیم.
او یک روزنامه نگار خلاق بوده و هست. جلد اول کتاب «شاخ اشغال» که مجموعه ای از گفتگوهای آزاد متنوع و جذاب و غیرکلیشه ای او با شخصیت های مختلف سیاسی فرهنگی ادبی و هنری است نمونه تحسین برانگیزی از هوش و ظرافت روزنامه نگاری اوست.
انتهای پیام