فاز نخست اکوپارک فرحزاد به زودی به بهره برداری می رسد

فاز نخست اکوپارک فرحزاد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران درباره آخرین وضعیت پروژه رودخانه جینای فرحزاد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش یومیر علی محمد مختاری در توضیح بیشتر گفت: پروژه رودخانه جینای در دره فرحزاد در فاز یک به مساحت 54 هکتار تقسیم شده بین مناطق 2 و 5 شهرداری تهران در محدوده روستای فرحزاد حدفاصل پل خوش مرام تا پل کاسکاد است که توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران تاسیس شد. در دست ساخت است. امیدواریم این پروژه با اتمام عملیات اجرایی کارخانه حداکثر تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد. این پروژه از ضلع شمالی به جاده منتهی به امامزاده داوود از شرق به خیابان بهشت ​​و شهرک نفت و از جنوب به بزرگراه یادگار امام منتهی می شود.

وی در خصوص فازهای اجرایی این پروژه گفت: پروژه دره رودخانه فرحزاد با عنوان مطالعات احیا و ساماندهی دره فرحزاد در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت. هدف از این طرح ایمن سازی رودخانه و کانال بهبود اکوسیستم شهری در محدوده اکولوژیکی فرهنگ سازی و افزایش آگاهی اجتماعی نسبت به مسائل زیست محیطی و برقراری ارتباط بین شهر شهروندان و رودخانه احیای جریان کمی و کیفی است. پایه و تغذیه بدنه های آبی زیرزمینی توسعه و نوسازی بافت فرسوده را در مداخله موثر رودخانه تحریک می کند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران درباره فاز اول این پروژه افزود: فاز اول پروژه دره رودخانه فرحزاد (حدفاصل دالاقر تا ابتدای همیلا) هم اکنون در حال اجراست. هدف از اجرا ایجاد فضایی در قالب پارک طبیعی برای حفظ محیط زیست و گونه های جانوری از جمله روباه سنجاب و سایر پرندگان بومی و همچنین جایگزینی برای ساکنان شهر تهران برای استفاده از این محیط طبیعی است. . جاده جاجرود دماوند و چالوس و به نوبه خود قطب گردشگری شمال غرب تهران محسوب می شود. از سوی دیگر پسماندهای آب و فاضلاب منطقه روستای فرحزاد که به رودخانه می ریزد با احداث چندین تصفیه خانه در چارچوب پروژه مفید خواهد بود.

مختاری با اشاره به اینکه ساختار طبیعی رودخانه ها و نهرها در تهران تنها سازه تحقق مدیریت یکپارچه سیلاب در تهران است گفت: ساختار طبیعی رودخانه ها و نهرها امکان ایمن سازی شهر تهران در برابر هر دو را فراهم می کند. پدیده سیل در تهران یعنی «سیل ناگهانی» و «سیل» «رسوب» می کنند و در عین حال فرصت بهره مندی محیط زیست شهر تهران را از سیل هایی مانند تغذیه سفره آب فراهم می کنند. این رودخانه ها ریه های تنفسی شهر هستند. به گونه ای که مسؤولیت کریدور جریان هوای محلی در کوهستان به دشت تهران را بر عهده دارند. این نقش رودخانه ها در رابطه با وارونگی آب و هوا بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص راه های دسترسی به پروژه رودخانه فرحزاد افزود: با توجه به قرار گرفتن پروژه بین بزرگراه اشرفی اصفهانی و یادگار امام ورودی اصلی از سمت خیابان سیمون بولیوار در نظر گرفته شده است. از دو جهت یکی از ورودی ها از سمت غرب محوطه و از طریق خیابان بهشت ​​و دیگری از سمت شرق و از طریق خیابان کاسکاد است.

بر اساس اعلام سایت این شهر وی همچنین در خصوص پارکینگ های این پروژه اظهار کرد: دو پارکینگ در این طرح گنجانده شده است. یکی پارکینگ غربی که از سمت خیابان بهشت ​​قابل دسترسی است و دیگری پارکینگ که از سمت خیابان کاسکاد قابل دسترسی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا