سلام نابغه – یومیر


بنیامین فرجی 15 ساله با کسب مقام اول رنکینگ جهانی نشان داد پینگ پنگ ایران می تواند به چهره ای جهانی تبدیل شود.

سلام نابغه

به گزارش یومیر همشهری نوشت: دیروز همه درباره بنیامین فرجی نوشتند; از پسر 15 ساله ایرانی; از پسری که با برد همه را شوکه کرد. تا دیروز نه کسی نامش را شنیده بود و موفقیت هایش را ندیده بود اما حالا ورزش ایران به او امید بسته است. به امید دیدارش روی سکوهای المپیک و جهانی و کسب مدال هایی که نداشت. بنیامین دیروز دست به کار بزرگی زد و شماره یک جهان را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست داد. تنیس روی میز چینی که همین 2 ماه پیش در المپیک 2024 پاریس قهرمان شد و 2 مدال طلا در میکس و دوبل کسب کرد. اکثر ایرانی ها در چند ساعت اخیر نام بنیامین را شنیدند اما او مدت هاست در صحنه جهانی می درخشد.
رضا فرجی پدر بنیامین اولین کسی است که از او راکت دریافت کرده است. زمانی که سه سال و نیم بیشتر نداشت و هنوز قدش به میز تنیس روی میز نرسیده بود. فرجی پدر در سال 1368 با پینگ پنگ آشنا شد. از همان سال قهرمان جوانان ایران شد. او از همان سال در سطح اول پینگ پنگ ایران بود تا اینکه 15 سال پیش تمرینات خود را در باشگاه خودش آغاز کرد. سال تولد بنیامین: “بنیامین از دوران کودکی با من به ژیمناستیک می آمد. اولین باری که راکت را برداشت حدود سه سال و نیم بود. قدش به اندازه ای نبود که به میز برسد. روی میز نشست و پینگ پنگ والیبال بازی کرد. قد بنیامین رشد کرد و از میز به پشت میز رفت و با استعدادی که نشان داد پدرش را تحت تاثیر قرار داد: «او از همان ابتدا استعداد خود را نشان داد. او همچنین به بازی علاقه زیادی داشت.” بنیامین کمی بدشانس بود. روزهایی که می توانست در مسابقات نوجوانان خودنمایی کند و بدرخشد با روزهای کرونا همراه بود و کسی او را ندید. اما در رده نوجوانان و در آخرین یا دو سال بنیامین 9 قهرمانی در رده سنی نوجوانان و 3 قهرمانی با جوانان را به ارمغان آورد. او دیروز و اکنون بنیامین باید تلاش کند تا موقعیت خود را به دست آورد.
بنیامین 3 ماه پیش تاریخ ساز شد. او در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به همراه فراز شکیبا مبین امیری و یونس رحیمی دوم شد و برای اولین بار بود که یک تیم ایرانی به مرحله آسیایی راه یافت. در ادامه و با توجه به قهرمانی بنیامین در مسابقات فیدر فدراسیون جهانی با انتشار عکسی از وی تجلیل کرد. اما کافی نبود بنیامین سهمیه حضور همزمان در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان را کسب کرد.
دیروز به عنوان یک نوجوان 15 ساله برای تیم ملی ایران چگونه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد؟ بنیامین در مسابقات انتخابی تیم ملی تمامی نامزدها را شکست داد. او 13 رقیب داشت که امیرحسین هدایی یکی از آنها بود. فردی که برای ایران در بازی های المپیک و مسابقات تیمی شرکت کرد. او در میان بهترین مردم ایران نه تنها برادران عالمیان را گرفت. نیما مصدوم شد و نوشاد بدون انتخاب راهی تیم ملی شد. بنیامین روز گذشته برای ایران در رقابت های تیمی به میدان رفت. او در کنار نوشاد و محمد موسوی طاهر تیم ایران را تشکیل می داد. در دیدار مقابل چین که در مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد بنجامین وانگ چوکین بازیکن شماره یک رنکینگ جهان با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد. نوشاد 3 بر 2 مقابل لین شیدونگ رنکینگ 3 جهان شکست خورد و موسوی در رقابت با لیانگ رنک 5 جهان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. بنیامین تنها برنده این دیدار پس از پایان بازی گفت: امروز یک بازی هیجان انگیز و باورنکردنی مقابل مرد شماره یک جهان و قهرمان المپیک داشتم که شکست او افتخار بزرگی برای من و تیم ملی است و این پیروزی برای من رقم خورد. انگیزه زیادی برای دنبال کردن راه پیش رویم با اشتیاق بیشتر دارم.” این جاده به کجا ختم خواهد شد؟ بنیامین در حال حاضر برای بازی های المپیک جوانان آماده می شود اما مقصد اصلی او لس آنجلس و بازی های المپیک 2028 است؟ شاید دیروز در همان جدول مسابقات قزاقستان به رویای سکوی لس آنجلس لبخند زد.
دیروز همانقدر که پیروزی بنیامین در اخبار بازتاب داشت رسانه ها از شکست رقیب وی وانگ چوکین نیز نوشتند. وانگ مطمئناً انتظار نداشت که به پسر 15 ساله ای که در رتبه 210 جهان قرار دارد و 209 پله از او عقب است ببازد. خبرگزاری های چین از حیرت وانگ پس از این باخت نوشتند. شین هوا درباره از دست دادن پینگ پنگ باز کشور و جهان با تیتر «وانگ مات و مبهوت شد» نوشت: چین در دیدار مقابل ایران پیروز شد و به نیمه نهایی رسید اما وانگ پس از شکست مقابل بینامین فرجی مات و مبهوت ماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا