فعالیت سامانه ۱۹۷ پلیس چگونه است؟

فعالیت سامانه ۱۹۷ پلیس چگونه است؟

رئیس بازرسی فراجا در تشریح نحوه عملکرد سامانه 70 از مردم خواست تا پیشنهادات انتقادات و شکایات خود را از زحمات نیروی انتظامی با این سامانه در میان بگذارند.

سردار مهدی معصوم بیگی در گفت وگو با یومیر وی با اشاره به فعالیت مرکز نظارت همگانی فراجا گفت: فلسفه وجودی مرکز نظارت همگانی 197 فراجا این است که مردم هر نظری در مورد فعالیت پلیس دارند به آن اطلاع دهند تا به دست پلیس برسد. این بدان معناست که ماموریت این مرکز شنیدن صدای مردم و اطلاع رسانی به مسئولان است. این مرکز در اوایل دهه 80 تاسیس شد اما هر سال بهبود یافته و پاسخگویی آن افزایش یافته است.

وی افزود: این مرکز رابط بین مردم و پلیس و پلیس و مردم است. به این معنی که مردم نظرات خود را در مورد بخش های مختلف پلیس به این مرکز ارائه می کنند و این مرکز این نظرات را به گوش های مختلف پلیس منتقل می کند و مردم را در جریان پاسخگویی قرار می دهد.

رئیس بازرسی کل شهرستان فرجا با اشاره به اینکه این مرکز دارای چهار وظیفه است؛ وی ادامه داد: مردم به دلایل مختلف با این مرکز تماس می گیرند. به عنوان مثال بیشتر اوقات می بینیم که آنها در حال تشکر و قدردانی از همکاران من در ادارات مختلف پلیس هستند. مردم بارها تماس گرفته و از پلیس بخاطر دستگیری سارقان معتادان فروشندگان مواد مخدر و … تشکر کرده اند.

معصومبیگی بیان کرد: در مواردی نیز در حوزه های مختلف پیشنهادهایی به پلیس ارائه می کنند. مثلا مکان های جدیدی را برای نصب پل عابر پیاده پیشنهاد می کنند و ما همه این پیشنهادات را بررسی می کنیم و در صورت مفید بودن حتما از آنها استفاده می کنیم.

وی افزود: ماموریت بعدی این مرکز بررسی نقد است. مثلاً می گویند اگر یک کیوسک پلیس در خیابان قرار بگیرد محله بسیار امن تر می شود. در این صورت باید ظرفیت خود را بررسی کنیم و اگر بتوانیم حتما این نکات انتقادی را مد نظر قرار می دهیم یا مطرح می کنیم که گواهینامه باید زودتر از موعد مقرر صادر شود که این نیز یکی از نکات انتقادی است که به آن نیاز داریم. تجهیزات و قدرت بیشتر برای حل.

رئیس بازرسی فراجا ادامه داد: آخرین مراجعه مردم به مرکز 197 شکایت از ماموران مختلف پلیس است. مثلاً ممکن است مردم به کلانتری ها مراکز اطلاع رسانی و … مراجعه کنند و احساس کنند که به پرونده شان خوب رسیدگی نمی شود که در این صورت به 197 شکایت می کنند و ما به نارضایتی آنها پاسخ می دهیم.

معصومبیگی درباره روند کار این مرکز نیز گفت: روند کار به این صورت است که وقتی فردی با شماره 197 تماس می گیرد; بلافاصله پیامکی برایش ارسال می شود که گزارش شما دریافت شده و نتیجه اعلام می شود. سپس این مشکل در فرآیند بررسی قرار می گیرد و نتیجه نیز از طریق پیامک برای فرد ارسال می شود.

وی افزود: شهروندان می توانند علاوه بر تماس با شماره تلفن 197 از طریق اپلیکیشن موبایل پلیس من گزارش خود را به این مرکز گزارش دهند.

رئیس بازرسی فراجا تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد مرکز نظارت مردمی پلیس 197 یکی از مراکز پاسخگوی مردم است و خوشبختانه این روند نیز رو به بهبود است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا