تاثیر حضور رییس جمهور در اجلاس کاپ ۲۹ برای رفع مشکلات زیست محیطی

تاثیر حضور رییس جمهور در اجلاس کاپ ۲۹ برای رفع مشکلات زیست‌محیطی

دبیر کارگروه دولت محیط زیست مرکز مطالعات راهبردی گفت: حضور آقای مهندس مدزیکیان در اجلاس COP 29 می تواند منجر به هم افزایی بیشتر در مدیریت مراکز گرد و غبار خارجی شود و موانع پیوستن به توافق پاریس را برطرف کند.

به گزارش یومیر سارا نیک بنیاد وی در سلسله نشست های «برای ایران» که در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به تأثیر حضور رئیس جمهور در بیست و نهمین اجلاس سران COP گفت: بحث تغییر اقلیم بسیار مهم و جدی است اما ما این موضوع را انجام دادیم. .خیلی جدی نگیر.” درصد قابل توجهی از مشکلات موجود مربوط به ناپایداری منابع آب و گرمای زمین است. در این شرایط حضور آقای مزیکیان در این دیدارها تاثیر مثبت دارد.

وی تاکید کرد: باید موضوع تغییرات اقلیمی را جدی تر بگیریم. ما در جلسات قبلی نمایندگانی داشتیم اما به چیزی نرسیدیم. شرایط کنونی کشور این مشکل را نشان می دهد. حضور آقای بیزیکیان در جام 29 می تواند گفت وگوی بین دستگاه های دولتی ایجاد کند تا برنامه ها بهتر اجرا و گزارش شود و ما بتوانیم نتایج بدست آمده را بعد از یک دوره چند ساله ارزیابی کنیم.

نیک بوند ادامه داد: بسیاری از مسائل زیست محیطی ما ریشه خارجی دارد. به عنوان نمونه شاهد کانون های گرد و غبار در شمال و جنوب ایران بوده ایم و حضور آقای. بیزیکیان در این دیدارها می تواند نشان دهد که برای رفع این مشکلات باید بیشتر تلاش کنیم. با حضور رئیس جمهور در این اجلاس اعتبار و وزن بیشتری پیدا می کنیم و در مذاکرات با قوت بیشتری عمل می کنیم.

وی با اشاره به تبعات نپیوستن ایران به توافقنامه پاریس گفت: این شرایط باعث شده در دیدارهای جام حذفی دستمان باشد. در این شرایط حضور رئیس جمهور در جام بیست و نهم موانع پیوستن به توافق پاریس را برطرف می کند.

دبیر کارگروه دولت محیط زیست مرکز مطالعات راهبردی افزود: بهبود فضای کسب و کار ارتباط تنگاتنگی با اجلاس CUP دارد و به طور کلی فرصت های بین المللی موجود در این اجلاس بسیار موثر خواهد بود. سخنرانی های جانبی در این اجلاس همچنین ممکن است حول محور محیط زیست باشد و فرصتی برای مذاکره در مورد مسائل زیست محیطی وجود دارد.

نیک بنیاد با اشاره به اجلاس بین المللی بیابان زایی گفت: اجلاس بیابان زایی آذرماه برگزار می شود. نیمی از مشکلات ما متاثر از اقدامات کشورهایی مانند عربستان است که باعث بروز مشکلات گرد و غبار در کشور ما شده است.

به گزارش یومیر بیست و نهمین دیدار جام حذفی از چهارم آذرماه در باکو برگزار می شود. این نشست به صورت سالانه برگزار می شود و امارات میزبان قبلی این نشست بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا