این بسته خبری را بخوانید

اخبار چند اجرای تئاتر نمایش مستند دبستان پارسی و اخبار جشنواره فیلم کوتاه تهران از جمله اخبار دریافتی از سینما و تئاتر است.

این بسته خبری را بخوانید

در آستانه اجرای نمایش «درخت لیمو» به نویسندگی و کارگردانی نازنین اردویی پوستر این نمایش با طراحی امیر صدیقی رونمایی شد.

به گزارش یومیر به نقل از روابط عمومی نمایش «درخت لیمو» با طراحی نویسندگی کارگردانی و تهیه کنندگی نازنین اردویی پنجشنبه 5 مهرماه هر شب در ساعت 19:00 در تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل دهلوی.

پوستر این نمایش در آستانه اجراها با طراحی امیر صدیقی رونمایی شد.

در این نمایش سوگند جعفری نازنین هدایتی نیک فرد عرشیا بازوند سعید زارع علی کریم شجره ماهان حیدری به عنوان بازیگر به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه این اثر آمده است: اینجا یک بیمارستان روانی است…

سایر اعضای تیم اجرایی این نمایش به شرح زیر است: مدیر اجرایی: گروه هنری ققنوس مدیر اجرایی: مهدی شوخبری محمدجواد رنگرز دستیار کارگردان: کیمیا فتاحی روابط عمومی: مهدی حمزه عکاس: فاطمه نقیبی طراح صحنه: علیرضا انوری طراح پوستر و تیزر: امیر صدیقی دیگر بازیگران این درام هستند.

علاقه مندان برای دیدن نمایش «درخت لیمو» می توانند به سایت تیوال و یا گیشه تئاتر سیمرغ مراجعه کنند.

اکران «دبستان پرسی» در موزه سینما
مستند «دبستان پارسی» با همکاری شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) در موزه سینما به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما مستند «کودک ایرانی» ساخته حسن نچیح همزمان با هفته ملی کودک در موزه سینما به نمایش درمی آید.
این فیلم چهارشنبه 27 مهرماه ساعت 1394 نمایش داده می شود ساعت 15:00 در تالار فردوس موزه سینما و پس از نمایش فیلم نقد و بررسی مستند با حضور سیداحمد محیط طباطبایی حسن نچیت محمدرضا مهراندیش و علیرضا حسن زاده برگزار می شود.
داستان این فیلم که محصول مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی است درباره تأسیس اولین دبستان مدرن در یزد به نام دبستان پارسی در دوران قاجار است.
شرکت در این برنامه برای علاقمندان رایگان است.

«در آغوش درخت» برای ناشنوایان و کم شنوایان توضیح/اکران شد

اکران ویژه فیلم «در آغوش بگیر» ویژه مخاطبان ناشنوا و کم شنوا پنجشنبه 28 مهرماه در پردیس سینمایی آزادی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پروژه سازمان سینمایی سوره با همکاری موسسه هنرمندان مشرق زمین فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهی را ویژه ناشنوایان تشریح و آماده کرد. .

به این ترتیب اکران ویژه این اثر برای مخاطبان ناشنوا و کم شنوا پنجشنبه 28 مهرماه در ساعت ساعت 20:00 در سالن شهر پردیس سینمایی آزادی.

فیلم «در آغوش درخت» محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که نماینده سینمای ایران در اسکار 2025 است با جذب نزدیک به 120 هزار تماشاگر بیش از 6 میلیارد تومان فروخته است. این روزها پرفروش ترین فیلم اجتماعی است. سینمای ایران را از آن خود کرده است.

سازمان سینمایی سوره بنا در راستای مسئولیت اجتماعی و افزایش سطح دسترسی مخاطبان به آثار خود در نظر دارد این همکاری را با موسسه هنرمندان شرق ادامه دهد تا این دسته از علاقه مندان سینما نیز از آثار سینمای ایران بهره مند شوند.

در جشنواره فیلم و عکس پنج چه می گذرد؟

شادی زاده در خصوص بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس پنج گفت: در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج در بخش فیلم آثار سینماگرانی از کشورهای ترکیه فرانسه رومانی آمریکای جنوبی اسپانیا و ایتالیا به نمایش درآمد. درخشید و… به جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج فرستاده شده اند چرا که این جشنواره در سطح بین المللی به جشنواره عباس کیارستمی شهرت دارد و با شناخت جهانی این فیلمساز بزرگ به آثار پرمحتوا و شاعرانه سینما بر خورده ایم. به خصوص توسط فیلمسازان ترکیه ای و برای ما بسیار ارزشمند است در حالی که فیلمسازان داخلی را برای اولین بار با فیلم هایی روبرو می کنیم که به این جشنواره ارسال می شوند و تولیدات بین المللی دیده می شود بخش ارسال می کند سهم بسیار زیادی نسبت به آثار داخلی دارد اما در فیلم های داخلی نیز فیلم های معنادار و شاعرانه خوبی داریم که رقابت را سخت کرده است.
دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس پنج افزود: جایزه درخت طلایی به اثری تعلق می گیرد که از نظر رای داوران امتیاز ویژه ای کسب کرده باشد.
شادی زاده درباره جایزه عباس کیارستمی گفت: جایزه دوربین طلایی عباس کیارستمی یا جایزه نگاه نو که جایزه بسیار مهمی است و به عنوان جایزه منتقدان شناخته می شود؛ به فیلمی تعلق می گیرد که از لحاظ روایت بصری و ساختاری چالش برانگیز و مدرن باشد. از نقد دیالکتیکی بررسی می شود.
به طور خلاصه آرا؛ نظر لوسی لنوکس یکی از مهم ترین سینماگران زن اسپانیایی که در جشنواره های مهمی چون کن و دیگر جشنواره های اروپایی عضویت داشته بر اساس خلاصه ای از دیگر داوران اصلی فیلم خلاصه می شود. بخش و جایزه به فیلم برگزیده تعلق می گیرد.
شادی زاده در پایان افزود: امیدواریم فیلمسازان بزرگ جهان در سال های آینده همچنان به این جشنواره اعتماد داشته باشند و بتوانیم کیفیت بین المللی این جشنواره را در سطح جهانی و تا حد امکان مطابق با جشنواره حفظ کنیم. عباس کیارستمی برای تاثیرگذاری بر حضور فیلمسازان درجه یک در این جشنواره چه در بحث حضور هیات داوران و چه در حضور فیلمسازان درجه یک.
لوسی لنوکس (اسپانیا) رئیس هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج و راگیپ تارانس (ترکیه) تسایو مرا (کلمبیا) علیرضا زرین دست (ایران) خسرو معصومی (ایران) الهه نوبخت (ایران) هستند. و کامران شیردل (ایران) داوری این جشنواره را بر عهده دارند.
دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس پنج; موسسه کتی.

تلاش یک مادر برای نجات فرزندش در بمباران/ «تیل مورگن» آماده نمایش بود

فیلم کوتاه «تا صبح» به کارگردانی الهام هادی نژاد که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده بود پس از گذراندن مراحل پایانی آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فیلم جوان سوره فیلم کوتاه «تا صبح» به نویسندگی و کارگردانی الهام هادی نژاد که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده بود پس از پایان مراحل پایانی آماده نمایش شد.

این فیلم برای اولین بار در بخش «شاخه زیتون» جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی آید.

فیلم سینمایی «تا صبح» در یازده دقیقه و هجده ثانیه روایت می شود و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیام فقط به یک شب نیاز دارد تا بچه اش زنده بماند…

آیدا ماهیانی ابتسام بغلانی محسن سروش و بازیگر کودک محمد ایلیا توکلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بازیگران این فیلم کوتاه شامل نویسنده و کارگردان: الهام هادی نژاد تهیه کننده: مرتضی علایی حسن حسنی مشاور کارگردان: هادی نائیجی تصویربردار: جلال رحیمی تصویربردار: یاسر نصراللهی صدابردار: رضا رهبر طراح صحنه و لباس . : نیره آشتیانی طراح گریم: بهنام نوروزی تدوین: علی صالحی صداگذاری و آهنگسازی: سیدمحمود لاجوردی آهنگساز: امید روشن بین تصحیح رنگ و نور: اکبر لطفی جلوه های ویژه بصری: حمید بیات جلوه های ویژه میدانی: حسین راستگو طراحی لوگو و پوستر: سید احمد باقریان مدیر تولید: محسن سروش مدیر خرید: جواد نصیری.

فیلم کوتاه «تا صبح» محصول مرکز فیلم جوان سوره است.

فیلم کوتاه «بی وطن» آماده نمایش است

فیلم کوتاه «بی وطن» در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی پروژه فیلم کوتاه «بی وطن» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمدحسین حسینی و تهیه کنندگی محمد گودرزی آماده نمایش در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد.

این فیلم که در ژانر ملودرام و اجتماعی ساخته شده است جدیدترین محصول باشگاه فیلم سوره و باشگاه رویاد است.

در خلاصه این فیلم کوتاه آمده است: یوسف گفت نمی گذارم گم شوی پیدات می کنم.

علی باقری فاطمه میرزایی علم صبور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

پیش از این سیدمحمدحسین حسینی فیلم های کوتاه «ارغوان» و «کیبورد» را کارگردانی کرده بود که در جشنواره های داخلی نمایش موفقی داشت.

«بی وطن» دومین فیلم کوتاه کارگردانی است که در باشگاه فیلم سوره تولید شده است.

دیگر بازیگران فیلم کوتاه «بی وطن» عبارتند از:
معاون تهیه کننده: حسین محمدی واله مدیر فیلمبرداری: بابک آبرگانی تدوین: علی قرانی موسیقی: امید روشن بین دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: احسان ترخورانی طراح و گریم: زهرا بابایی صدابردار و میکس: محمدحسین ابراهیمی طراح صحنه: احسان گارد طراح صحنه و لباس: زهرا رحمانی مدیر تولید: کیانوش عاشورزاده صدابردار: سیدهادی بهشتی تصحیح رنگ و نور: علی نوروزی جلوه های ویژه میدانی: مجید حیدری منشی صحنه: سمانه اسکندری پوستر و طراح لوگو: محمد مهرجو عکاس: کیمیا پوراحمد مشاور رسانه ای: زینب اکبری روابط عمومی: فخرالدین باطنی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا